Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


SEAT Arona 1,0 ECO TSI 110 FR REDLine – Pohodlne alebo športovo

SEAT Arona má vo výbave FR REDLine niečo, čo žiaden konkurent.

SEAT ARONA s financovaním cez SEAT FINANCIAL SERVICES

Kompaktné SUV s odvážnym dizajnom, ktorým sa môžete nechať zviesť, si viete zaobstarať s výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a akontáciou od 10% do 40%.

Model: SEAT ARONA 1.0 ECO TSI 110

Cena testovaného vozidla: 21.682 €
Typ financovania: SEAT FLEXI (úver/kredit, 3 možnosti ukončenia)
Akontácia: 30% (6.505 €)
Výška úveru: 15.178 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Značkové SEAT poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.) : PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Výška mesačnej splátky: 238€ vrátane poistenia*

*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Ponuka SEAT – Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. SEAT nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. SEAT.

Vypočítajte si Vašu splátku

Faceliftovanú Aronu sme už testovali niekoľkokrát, tentoraz vo verzii FR REDLine. Tá má niekoľko prvkov, ktoré ju odlišujú od obyčajnej verzie FR – hovorím o červených brzdových strmeňoch, bezpečnostných pásoch s červenými okrajmi, zatmavených oknách vzadu, ale v prvom rade o adaptívnych tlmičoch, ktoré menia svoju tuhosť podľa zvoleného režimu SEAT Drive Profile v dvoch úrovniach – Normal a Sport. Tie nemá žiaden konkurent. Samotný systém SEAT Drive Profile ponúka tri prednastavené režimy – Eco, Normal a Sport, plus jeden konfigurovateľný Individual. V ňom si okrem charakteristiky motora, riadenia, adaptívneho tempomatu a klimatizácie môžete nastaviť aj tuhosť tlmičov.

S adaptívnymi tlmičmi

Aj v základnom nastavení má podvozok ťah na športové DNA značky, no principiálne ho môžem označiť za vyvážený. Nie je totiž príliš tvrdý a bežné nerovnosti efektívne pohltí, v konečnom dôsledku je jazda príjemná. Jediné, v čom by si Arona mohla polepšiť, je akustika podvozka – odhlučnenie. Ak mám niečo vyzdvihnúť, tak by na prvom mieste bolo to, že je dobre čitateľný a aj menej skúsenému vodičovi dodáva obrovskú dávku sebaistoty. Arona je skrátka rýchla aj v rukách menej skúseného vodiča a keď aj urobí nejakú chybu, s vysokou pravdepodobnosťou ju vyrieši podvozok. Stačí, aby s ním vodič „nebojoval“, resp. neurobil nejakú násilnú a proti logike idúcu korekciu. V režime Sport tlmiče citeľne stuhnú, bočné náklony karosérie sa zmiernia, reakcie na riadenie sa stanú priamejšími. Ale čo je podstatné – a to je vlastne aj pointa športového nastavenia tlmičov – vo vysokých rýchlostiach sa obmedzí „voľný“ pohyb karosérie nad vozovkou. Auto sa stane stabilnejšie, kolesá sa akoby lepšie lepili na vozovku. Spomenul som, že brzdy majú červené strmene, no tam sa to končí – v skutočnosti sú sériové. Na bežné jazdenie absolútne postačujú, dokonca si myslím, že pre bežných vodičov je aj charakteristika správne naladená. Ja by som si však želal trochu väčší odpor v pedáli a rovnomernejší nástup brzdnej sily.

Liter a manuál

Testovaný model mal pod kapotou litrový trojvalec s 81 kW (110 k) spojený so šesťstupňovým manuálom. Motor je zospodu – zhruba do 2 000 ot.min-1 – deravý, no potom je nástup výkonu skutočne impozantný. Dokonca sa vám zdá, akoby ste mali v rukách opraty viac ako tých 110 koníkov. Výkonový deficit pocítite reálne jedine pri predbiehaní. Práve vzhľadom na charakteristiku motora si myslím, že manuálna prevodovka je lepšia alternatíva než DSG. S manuálnou totiž v každej rýchlosti nájdete taký prevodový stupeň, v ktorom sa motor bude cítiť dobre. Nesmiete však počúvať indikátor optimálneho radenia. Oproti tomu DSG intenzívne podtáča motor. Mimochodom, v režime Sport je aj budovanie výkonu ešte o čosi prudšie. Osobne by som si vo výbave FR doprial štvorvalec 1,5 TSI, no chápem ľudí, ktorí si kúpia litrový trojvalec. Mám pre nich pochopenie, pretože litrák je lacnejší – vo výbave FR REDLine s ním ušetríte 1 510 eur a to hovorím o prípade, keď ho kupujete s DSG prevodovkou. Bez nej by ste ušetrili ďalších 1 540 eur. Mám pre nich pochopenie aj preto, že práve tento motor je výborný – jazdí príjemne a keď sa trochu posnažíte, tak aj úsporne. Môj priemer odzrkadľuje jeden deň v Bratislave, cestu na Liptov a späť cez Donovaly, plus každodenné jazdy za dovolenkovými atrakciami priamo na Liptove.

Čo treba uznať

  • Adaptívny podvozok.

Čo nám chýbalo

  • Lepšia charakteristika bŕzd.

Čo nás prekvapilo

  • Sedadlá sú pocitovo veľmi veľké.

SEAT Arona 1,5 TSI 150 EVO 7-DSG FR – Vyšší výkon, nižšia spotreba

SEAT Arona 1,0 ECO TSI 110 FR REDLine

Cena (základ/test)                                                         17 930/21 682 €

Záruka                                                                                5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 81 kW (110 k) pri n.u. ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 120 – 121 g/km.

Jazdné výkony                                                                                               

  • 0 – 100 km/h za 10,6 s, vmax=190 km/h, spotreba WLTP/test 5,3/6,1 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 2×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,25
  • Batožinový priestor: 400 dm3

Cupra Formentor 2,0 TDI 150 4Drive 7DSG – Zjednotenie protikladov

SEAT ARONA s financovaním cez SEAT FINANCIAL SERVICES

Kompaktné SUV s odvážnym dizajnom, ktorým sa môžete nechať zviesť, si viete zaobstarať s výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a akontáciou od 10% do 40%.

Model: SEAT ARONA 1.0 ECO TSI 110

Cena testovaného vozidla: 21.682 €
Typ financovania: SEAT FLEXI (úver/kredit, 3 možnosti ukončenia)
Akontácia: 30% (6.505 €)
Výška úveru: 15.178 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Značkové SEAT poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.) : PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Výška mesačnej splátky: 238€ vrátane poistenia*

*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Ponuka SEAT – Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. SEAT nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. SEAT.

Vypočítajte si Vašu splátku


Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov