Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Yamaha R7 World GP 60 th Anniversary – Ochutnávka

Yamaha R7 World GP 60th Anniversary prinesie radosť tým, ktorí milujú estetiku superšportu, no nechystajú sa pravidelne brúsiť kolená na okruhu.

Superšportové motorky sú na ústupe. Zabil ich nezáujem, emisie a extrémna popularita cestovných endúr. Napriek tomu existuje skupina motorkárov, ktorá prisahá na kožené kombinézy s replikou prilby Valentina Rossiho. Tí si však väčšinou musia kúpiť litrový superšport, lebo iba tie sú skutočne odvodené od pretekárskych strojov. Taká je doba a malé štvorvalcové vysokootáčkové šesťstokubíkové stroje už jednoducho neexistujú. Do tohto koloritu prichádza malý superšport odvodený od mimoriadne populárneho naháča Yamaha MT07.

Malá R7 je postavená na identickom ráme, konštruktéri akurát zvýšili uhol riadenia, čo má za následok menší závlek. Predná vidlica je typu Upside down, podvozok je tvrdší, čo zvyšuje diskomfort na normálnych cestách. Jazdecká pozícia je agresívna, stúpačky sú riadne vysoko, takže budete mať tendenciu opierať sa o predné riadidlá. Čo by ste ešte potrebovali?

Odpoveď je jasná – vyšší výkon. Nielen rám, ale aj motor pochádza z modelu MT07, čo znamená objem 689 kubických centimetrov a maximálny výkon 54 kW (73,44 k) pri 8 750 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 67 Nm pri 6 500 otáčkach. To je v zrkadle kedysi stokoňových malých superšportov s maximálnymi otáčkami za hranicou 15-tisíc otáčok za minútu predsa len málo. Na druhej strane, ak si chcete užívať v meste či na okreskách, je to oveľa praktickejšie. Dokonca práve krútiaci moment v spodných otáčkach je vyšší, než mala plnokrvná R6, a to je čo povedať. Jediným limitom je ochota zrýchľovať pri diaľničných rýchlostiach, no opäť je to detail, ktorý si majitelia nevšimnú. Praktická stránka tohto modelu prevýši nevýhody a je to presne úloha novej R7-ky. Potešiť estetikou a praktickým rozmerom, pričom v prípade, že chcete, môžete vyraziť aj na okruh a užiť si ho. A aj tam môžete oceniť prívetivosť podvozka a nižší výkon, ktorý vás nebude vyhadzovať zo sedadla.

Nezabudnime na estetiku. Kapotáž nami testovanej motorky je poctou 60. rokom Yamahy v seriáli Moto GP a netreba ju komentovať, stačí si pozrieť fotky. Je to čistokrvné retro a zlato eloxované detaily dopĺňajú nádherný vzhľad motorky, ktorá svoj predsa len nižší potenciál naznačuje iba extrémne úzkou stavbou. Zmestiť sa medzi dva rady stojacich vozidiel je v tomto prípade mimoriadne ľahké, takže prejazd mestom je rýchly. Komu je Yamaha R7 World GP 60th Anniversary určená? Tým, ktorí by radi pozbierali prvé skúsenosti s týmto typom motorky, a tým, ktorým sa v prvom rade páči dizajn a jazdné vlastnosti superšportu bez toho, aby boli ideologicky viazaní na 15-tisícové otáčky motora.

Čo musíme uznať

  • Nádherný dizajn s množstvom retro prvkov.

Čo nám chýbalo

  • Mäkší podvozok, ktorý by pomohol na cestách.

Čo nás prekvapilo

  • Brzdný účinok a obratnosť.

Yamaha XSR900 – Dráždi hada bosou nohou

Yamaha R7 World GP 60th Anniversary

Cena a záruka:

  • základ/test 9 390/9 390 €
  • 2 roky bez obmedzenia km

Motor:  Vodou a olejom chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 689 cm3, max. výkon 54 kW (73,4 k) pri 8 750 ot.min.-1, max. krútiaci moment 67 Nm pri 6 500 ot.min.-1, Emisie CO2 98 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • pohotovostná hmotnosť 188 kg, vmax = n. u., spotreba výrobca/test 4,2/4,5 1 l/100 km

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov