Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen Taigo 1,0 TSI 110k 7DSG Style – Vie čo sa nosí

Volkswagen Taigo je štýlová novinka v ponuke nemeckej značky, ktorá ponúka viac ako len dávku imidžu.

Tí z vás, ktorí ste fanúšikovia značky Volkswagen, určite viete, že Taigo má rovnaký technický aj technologický základ ako model Nivus, ktorý sa predáva na trhoch v Južnej Amerike. Samozrejme, Taigo má aj viacero vlastných prvkov tak, aby plnohodnotne spĺňalo európske štandardy. Stojí na koncernovej podvozkovej platforme MQB A0, ako napríklad aj nová Škoda Fabia či Volkswagen Polo.

S Polom má Taigo rovnako dlhý rázvor osí kolies, konkrétne 2 566 milimetrov. Výškou karosérie sa novinka zaradila medzi Polo a T-Cross, ale celkovou dĺžkou oboch súrodencov prekonáva. Taigo na prvý pohľad zaujme karosériou so siluetou pripomínajúcou kupé a môžem potvrdiť, že ľudia sa za autom často otáčajú a pýtajú sa naň. Spredu mi novinka pripomína väčší T-Roc, zozadu zas menší T-Cross. Celkovo je dizajn exteriéru príjemný, ale z viacerých uhlov vyzerá byť crossover neproporčne úzky a vysoký.

Splní všetky nároky 

V interiéri nemeckej novinky nečakajte žiadne veľké prekvapenia, palubná doska sa do veľkej miery zhoduje s ostatnými súrodeneckými modelmi tejto cenovej kategórie. Vo výbave Style ponúka Taigo v podstate všetko, čo moderný človek od nového auta očakáva, no ako to už býva pri značke Volkswagen zvykom, za určité prvky si treba priplatiť. Napríklad za automatickú dvojzónovú klimatizáciu 350 eur.

S kvalitou použitých materiálov som bol spokojný, akurát dotykové plôšky na volante i na paneli klimatizácie by som vymenil za manuálne ovládače, aké Volkswagen používal donedávna. Vpredu môžete mať pocit nedostatku priestoru, nakoľko posed za volantom je vyšší a čelné sklo dosť nízko. Reálne však priestor nechýba ani vyšším ľuďom. Podobne je to aj s miestom na zadných sedadlách, ľudia s výškou do 185 cm sa odvezú bez obmedzení. Taigo má batožinový priestor s objemom 440 litrov a dvojitou podlahou, pod ktorú sa zmestí aj rezervné koleso.

Mestský typ

Asi vás neprekvapím, keď poviem, že nové Taigo nemá možnosť pohonu všetkých štyroch kolies a spoľahnúť sa musí len na tie predné. Je to skrátka mestský crossover, nie SUV do terénu. Pod kapotu si môžete zvoliť jeden z dvojice zážihových motorov, k nám sa dostala novinka s benzínovým motorom 1,0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a so 7-stupňovou DSG prevodovkou.

Súhra motora a prevodovky je vlastne jediná väčšia výhrada, ktorú mám voči autu. Najmä pri rozbehu z miesta sa motor a prevodovka občas hádajú a neraz som sa preto rozbiehal skokovo. Tuhšie naladený podvozok mi vyhovuje, kolesá na nerovnostiach neodskakujú a Taigo je za každých okolností pekne stabilné. Kombinovaná spotreba surového motora nepresiahla 6,5 litra, čo je fajn výsledok. Auto s týmto motorom nie je trhač asfaltu, ale nedostatkom výkonu netrpí. Pre mňa bolo Taigo zo začiatku iba ďalší crossover v ponuke značky a potreboval som čas, kým mi novinka začala dávať zmysel. Na záver musím povedať, že som auto vracal s dobrým pocitom. Vôbec som nebol sklamaný, skôr naopak.

Čo treba uznať

  • Dostatok miesta pre všetkých pasažierov.

Čo nám chýbalo

  • Asi iba pohon všetkých kolies.

Čo nás prekvapilo

  • Horšia spolupráca motora s prevodovkou.

VOLKSWAGEN T-Roc R – Nie je normálny

Volkswagen Taigo 1,0 TSI 110k 7DSG Style

Cena (základ/test) 22 390/24 240 €

Záruka 2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 999 cm3 , max. výkon 81 kW (110k) pri 5 000 ot.min -1 , max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 000 ot.min -1 . Emisie CO 2  134 – 135 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,9 s, v max =191 km/h, spotreba WLTP/test 5,9/6,4 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 440 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov