Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-AMG E 43 4MATIC

Mercedes-Benz oficiálne predstavil zatiaľ najsilnejšiu verziu nového E-Class. Nebude to však najsilnejšie AMG, Mercedes-AMG E 43 bude takzvaným medzistupňom medzi bežnými verziami a pripravovanou „raketou“ E 63 AMG.

Svetovú premiéru mala novinka na autosalóne v New Yorku. Prvé kusy prídu k zákazníkom v septembri. Mercedes-Benz pripravil rozsiahlu dokumentáciu a obrazový materiál, ktorý vám teraz prinášame.

Na pohon nebude slúžiť vidlicový osemvalec a motor nebude mať zdvihový objem 4,3 litra. Nové názvoslovie, ktoré začali v Stuttgarte používať, tak trocha zavádza. Nové označenie nájdeme tiež na iných modeloch a predstavuje príslušný zdvihový objem motora, ktorý by s obdobným výkonom vznikol v minulosti.

Mercedes-AMG E 43 4MATIC Mercedes-AMG E 43 4MATIC

V súčasnosti poháňa novinku preplňovaný vidlicový 6-valec so zdvihovým objemom 3,0 litra. Voči iným verziám 43 AMG v triede C alebo SLC ho konštruktéri posilnili o 25 kW (34 k) na výsledných 295 kW (401 k).

Maximálny krútiaci moment 520 Nm je dostupný pri 2 500 ot./min. Motor je spojený s 9-stupňovou automatickou prevodovkou a poháňa všetky kolesá cez systém 4Matic. Vďaka tomu dokáže nová limuzína zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Mercedes-AMG E 43 4MATIC Mercedes-AMG E 43 4MATIC

Plniaci tlak turbodúchadla je 1,1 bar. Motor využíva vložky valcov s technológiou Nanoslide, ktorú používajú v motoroch Formule 1. Pohotovostná hmotnosť je 1 765 kg. Automobilka uvádza priemernú spotrebu 8,3 l/100 km, čo zodpovedá tvorbe emisií CO2 189 g/km jazdy. Exteriér aj interiér dostali výbavu hodnú menu AMG.

Zvonku je automobil rozoznateľný ako člen rodiny AMG vďaka novému „bodykitu“ AMG. V prednom nárazníku sú 3 veľké otvory pre chladiaci vzduch. Mriežka chladiča je v diamantovom vyhotovení. Model stojí na 19-palcových diskoch s 5-lúčovým dizajnom, ktoré sú lakované do lesklej čiernej farby.

Mercedes-AMG E 43 4MATIC Mercedes-AMG E 43 4MATIC

Vzadu vynikne veľký spojler na batožinových dverách. Športové sedadlá ponúkajú lepšiu bočnú oporu a sú čalúnené v kombinácii koža/mikrovlákno. Za príplatok je dostupná jemná koža Nappa. Červené prešívanie nájdeme na dverách, palubnej doske a čalúnení sedadiel.

Športové pruženie umožňuje zmeniť základné nastavenie na Comfort, Sport a Sport Plus. O brzdné spomalenie sa starajú predné brzdové kotúče s priemerom 360 mm a 4-piestikové strmene. Vzadu sú 1-piestikové strmene a tiež 360 mm kotúče. Rozsiahla sériová a príplatková výbava je totožná s bežnými verziami E.

MM, Mercedes-Benz

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov