Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Hyundai i30 N – Rýchlejší vyhráva

Hyundai i30 N. Pomerne mladý model je už teraz ikonou kórejskej značky a facelift mu ešte viac prospel.

Keď Hyundai v roku 2018 ukázal svetu svoj prvý ostrý hothatch, viacerí neprajníci kórejskej značky zostali v nemom úžase. Novinka i30 N sa totiž prakticky vo všetkých smeroch okamžite vyrovnala konkurentom s oveľa dlhšou históriou, pevnejším zázemím a väčším sebavedomím. Príbeh o príchode Alberta Biermanna z BMW do športovej divízie značky Hyundai už iste poznáte, no musel som ho pripomenúť, keďže práve tu treba hľadať zrod úspechu modelu i30 N. V podstate stále aktuálna novinka je už zároveň aj ikonou značky Hyundai, ktorá teraz svojmu klenotu dopriala rozsiahlu modernizáciu. Tá sa pritom netýka iba dizajnu, ale konštruktéri zlepšili aj podvozok, motor, prevodovku a jazdné vlastnosti. Perfektný Hyundai i30 N je odteraz ešte lepší.

Veľké zmeny

Facelift so sebou priniesol mierne zmenený tvar prednej masky, nové Full-LED svetlá s originálnym svetelným podpisom, upravenú zadnú časť i vylepšenú grafiku koncových svetiel. Mňa viac ako optické zmeny zaujímali technické zmeny a tých je v prípade i30 N viac než dosť. V prvom rade som mal možnosť vyskúšať si novú 8-stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku DCT (príplatok 2 000 eur), ktorá na seba viaže viacero pozitívnych faktorov. Motor má vďaka nej ostrejšie reakcie na plyn, je podstatne agilnejší v strednom pásme otáčok, pričom nová prevodovka skrýva v rámci prídavných funkcií ďalšie tajomstvá. Napríklad dokáže na pokyn vodiča na 20 sekúnd maximalizovať výkon motora (Grin Shift), eliminuje stratu výkonu pri zrýchľovaní s využitím viac ako 90 % výkonu motora (Power Shift) a tiež dokáže hádzať krásne automatické medziplyny.

Hyundai chválim za to, že v ponuke naďalej zostáva aj 6-stupňový manuál. Samotný motor je v porovnaní s verziou pred modernizáciou o päť koní výkonnejší a má o 39 Nm vyšší krútiaci moment. Navyše, maximum krútiaceho momentu využíva v širokom pásme 2 100 – 4 700 otáčok za minútu. Ja som si doslova užíval štarty s funkciou Launch Control, keď sa predné kolesá zahryzli do asfaltu a aj vďaka elektronicky riadenému samosvornému diferenciálu bol Hyundai i30 N na stovke za 5,4 sekundy. Priamovstrekový benzínový dvojliter dostal väčšie turbo, efektívnejšie chladenie a účinnejšie mazanie, čo sa vo výsledku odzrkadľuje na neuveriteľnej okamžitej sile prakticky v akomkoľvek momente, pri akýchkoľvek otáčkach motora.

Stále auto na každý deň? 

Na i30 N sa mi vždy páčilo, že hoci sa auto smelo môže porovnávať s akýmkoľvek iným výkonným modelom s pohonom predných kolies, Hyundai bol stále praktický aj ako spoločník na každý deň. Po novom mám pocit, že jeho konštruktéri išli viac po výkone, po zlepšení jazdných vlastností na okruhu a ubrali tak z pocitu komfortu v bežnej premávke. Adaptívne tlmiče sa mi teraz zdajú príliš tvrdé v každom režime a aj nové sedadlá sú z môjho pohľadu lepšie skôr pri zdolávaní rýchlostných limitov na dráhe než pri normálnom jazdení na verejných komunikáciách. Každopádne konštruktérom patrí môj obdiv za to, koľko rôznych vlastností auta dokázali zlepšiť jediným faceliftom. Hyundai i30 N je teraz jeden z najlepších ostrých hatchbackov na európskom trhu. Po každej stránke.

 

Čo treba uznať

  • Skvelé zlepšenie reakcií motora.

Čo nám chýbalo

  • Komfortnejšie nastavenie tlmičov..

Čo nás prekvapilo

  • Rozsah pozitívnych zmien v každom ohľade.

Hyundai i30 N Performance, 2.0 T-GDi, DCT

Cena (základ/verzia/test)                                           32 390 /34 390 /35 190 €

Záruka                                                           5 rokov bez obmedzenia počtu km

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 206 kW (280 k) pri 5 500 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 392 Nm pri 2 100 – 4 700 ot.min-1. Emisie CO2 190,7 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 5,4 s, vmax = 250 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 8,4 /9,8 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 381 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov