DS 3 Crossback – Cestu vidí inak
DS 3 Crossback vidí pred sebou iba cestu, nie výtlky, záplaty atď.
Tento malý crossover nie je pre našu redakciu žiadnou neznámou. Vieme, že okrem ľúbivých tvarov karosérie má na kľúčových miestach interiéru použité výberové materiály, spracovanie na kvalitatívne vysokej úrovni a výnimočné detaily so zmyslom pre detail a luxus.
Rivoli
Aktuálne sa nám do redakcie dostala verzia vo výbave Rivoli. Tú charakterizuje svetlá umelá koža Galet s prešívaním v tvare kosoštvorcov na hornej časti prístrojovej dosky aj výplniach dverí. Len dodávam, že prešívanie v štýle kosoštvorcov reflektuje identický tvar ovládačov a výduchov klimatizácie uprostred prístrojovej dosky. Spolu so zvyšnou časťou prístrojovej dosky v čiernej farbe vyzerá celý interiér skutočne vysoko nad pomery triedy malých crossoverov. Doslova úchvatným dizajnovým prvkom sú tvarované ovládače otvárania okien, detskej poistky ovládania okien a zamykanie dverí po boku voliča prevodovky na stredovom tuneli. Podobný motív – kosoštvorcové prešívanie – nesú aj sedadlá, ktoré sú potiahnuté kombináciou svetlej kože Nappa a látky Luxembourg. Sedadlá sú, pochopiteľne, vyhrievané, škoda, že volant nie je. Z technického hľadiska patria k výbave Rivoli adaptívne LED svetlá s funkciou vykrývania premávky LED Matrix Beam, 3D LED zadné svetlá, aktívna pomoc udržiavania jazdného pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, elektrochromatické vnútorné zrkadlo, navigácia s 10,3-palcovým displejom, zadné a predné parkovacie senzory s cúvacou kamerou, bezkľúčový prístup s proximity senzorom atď.
Správne „kombo“
Výbava Rivoli je dostupná iba s dvoma silnejšími benzínovými, silnejším dieselovým motorom a elektrickým pohonom. V každom prípade s automatickou prevodovkou. V našom prípade bol pod prednou kapotou 1,2-litrový preplňovaný benzínový agregát vyladený na 96 kW (130 k), resp. 230 Nm spojený s automatickou prevodovkou klasickej konštrukcie, teda s planétovými prevodmi a hydrodynamickým meničom. Musím povedať, že toto „kombo“ je výborné. Motor má dostatočný výkon, prevodovka ho drží na alebo mierne nad hranicou podtočenia, ale ho nepodtáča. Navyše mení prevodové stupne hladko, pričom sa motor počas toho správa prirodzene. Vzhľadom na osem stupňov a vysoký krútiaci moment si tvorcovia mohli dovoliť nastaviť dobré odstupňovanie prevodovky a relatívne dlhý najvyšší prevodový stupeň. Keď si to rozmením na drobné, tak odstupy medzi jednotlivými prevodovými stupňami nie sú veľké a na ôsmy prevodový stupeň točí motor v rýchlosti 130 km/h zhruba 2 200 otáčok, čo je na pomery auta málo. Veľmi silnou stránkou DS 3 Crossbacku je podvozok, ktorý si síce na nerovnostiach v zákrute vie poodskočiť, no čo sa týka komfortu pruženia, odltmenia nerovností a akustického odhlučnenia v danej triede asi nemá páru. Práve vďaka podvozku vidí DS 3 Crossbcak cestu inak. Kým ostatné autá vidia prepadnuté krajnice, výtlky, záplaty atď., DS 3 Crossback vidí pred sebou iba cestu.
Čo treba uznať
- Príjemný podvozok aj na našich cestách.
Čo nám chýbalo
- Lepšie prepracovaný infotainment.
Čo nás prekvapilo
- Príjemné zladenie motora s prevodovkou.
DS 3 Crossback PureTech 130 S&S EAT8 Rivoli
Cena (základ/test) 23 990/31 640 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 240 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 132,5 – 148,5 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 9,2 s, vmax=200 km/h, spotreba WLTP/test 5,8 – 6,6/6,2 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka
- Batožinový priestor: 350 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov