Automobilka Fiat oficiálne predstavila v Ženeve športový roadster 124 Spider. Ten si zobral do dielne aj Abarth a vznikol tak Abarth 124 Spider a verzia pre rally.
Novinka je nasledovníkom talianskeho roadsteru 124 Spider, ktorý začali predávať takmer pred 50 rokmi. Dizajnéri nenechali nič na náhode a pripravili obdobnú porciu jedinečnosti, exkluzivity a talianskeho šarmu.
Fiat 124 Spider konštrukčne vychádza z najnovšej Mazdy MX-5. Bočný pohľad prezradí dlhú kapotu. Motor je umiestnený pozdĺžne a poháňa zadné kolesá. Tento spôsob uloženia motora je tak po dlhých rokoch vo vozidlách Fiat opäť na scéne.
Pohonnou jednotkou je 1,4-litrový preplňovaný štvorvalec, ktorý má voči motoru z Mazdy turbodúchadlo a menší zdvihový objem. Maximálny výkon je 103 kW (140 k) a krútiaci moment 240 Nm.
Motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 7,5 sekundy a maximálna rýchlosť je 215 km/h. Predná nápravu využíva lichobežníkové uloženie kolies, vzadu je viacprvkové zavesenie.
Automobil stojí na 16-palcových diskoch, za príplatok sú dostupné 17-palcové kolesá. V interiéri nájdeme informačný systém so 7-palcovým dotykovým displejom a 2 USB portami. Pre kvalitný zvukový zážitok je za príplatok audiosystém Bose s 9 reproduktormi a subwooferom.
Pôvodný model z roku 1970 mal 1,6-litrový motor s maximálnym výkonom 81 kW (110 k). Maximálna rýchlosť bola 180 km/h. Pri príležitosti 50. výročia vyrobia limitované edície, ktoré budú mať predné LED svetlomety, navigačný systém alebo špeciálne logá 124 Spider.
V Ženeve predstavili tiež prototyp, ktorý vyvinula spoločnosť Abarth. Pred 40 rokmi mal poslednú premiéru na rally Monte Carlo pôvodný Abarth 124 Spider. Najnovšia verzia má pod prednou kapotou 1,8-litrový preplňovaný motor s výkonom až 220 kW (300 k).
Pohonná jednotka je spojená so 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou. Z dôvodu rozloženia hmotnosti je celý motor umiestnený za prednou nápravou. Všetky diely podvozka sú zosilnené a prispôsobené náročným podmienkam.
Obdobne je to v interiéri, kde nájdeme prevažne Alcantaru. Tá je na sedadlách a na palubnej doske, kde znižuje odraz slnečných lúčov do interiéru a na vodiča. Abarth už novinku testuje a plánuje ju zapojiť do budúcoročnej rally sezóny.
Pre zákazníkov je tu však civilný Abarth 124 Spider, ktorý je ostrejšou verziou bežného Fiatu. K dispozícii bude od septembra s cenovkou približne 40 000€. Voči Fiatu 124 Spider tu nájdeme navyše mechanický samosvorný diferenciál, ktorý pomôže pri výjazdoch zo zákrut.
Úspora hmotnosti je voči sériovému Fiatu nezanedbateľná. Novinka má pohotovostnú hmotnosť len 1 060 kg, čo je pomer hmotnosti k výkonu len 6,2 kg/k. Rozloženie hmotnosti je 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu.
Abarth dodal tlmiče Bilstein, ktoré poskytnú lepšiu ovládateľnosť a komfort. Pohonnou jednotkou je tiež 1,4 MultiAir, ktorý však má 125 kW (170 k) a 250 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,8 sekundy a maximálna rýchlosť vzrástla na 230 km/h.
V sérii je dostupná 6-stupňová manuálna prevodovka, za príplatok Abarth dodá sekvenčnú automatickú prevodovku s rovnakým počtom stupňov. Automobil bude stáť na 17-palcových diskoch. Predné a zadné LED svetlomety presne určia odkaz na pôvodného Abartha.
Automobilka ponúka 5 farieb: Turini White, Costa Brava Red Metallic, Isola Blue, Portogallo Grey a San Marino Black. V interiéri nájdeme 7-palcový displej, kožené čalúnenie alebo veľký otáčkomer s červeným pozadím.
MM, Fiat
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov