HONDA CB300R 2022 – Keď je menej viac!
HONDA CB300R 2022. Pokiaľ sa vo svete motocyklov zameriame na jeho samotné základy, menej často znamená viac
Pohotovostná hmotnosť dosahuje iba 144 kg poskytuje maloobjemovej hviezde značky Honda významnú výkonnostnú výhodu. Kombinácia živého kvapalinou chladeného jednovalca s objemom 286 cm3, novej pomocnej/klznej spojky a plnenie emisnej normy EURO5 od roku 2022 spolu s unikátnymi nahými rysmi typickými pre rad Neo Sports Café robí z CB300R skvelý stroj, ktorý nadchne a inšpiruje mladých jazdcov.
Rám tvorí kombinácia lisovaných profilov a rúrok, vďaka čomu ponúka vyváženú tuhosť poskytujúcu jazdcovi skvelú spätnú väzbu. Štandardná výbava modelu CB300R zahŕňa pre modelový rok 2022 41 mm inverznú vidlicu Showa Separate Function front Fork Big Piston (SFF-BP) – rovnaké prvotriedne odpruženie s možnosťou nastavenia miery odpruženia a tlmenia, ktoré je použité pri modeli CB650R – radiálne upevnený štvorpiestový brzdový strmeň, plávajúci brzdový kotúč bez stredového upevnenia, systém ABS riadený jednotkou IMU či radiálnej pneumatiky.
Zo skosených oceľových riadidiel, vylepšeného LCD prístrojového panelu a kompletného LED osvetlenia vyžaruje kvalita, vďaka ktorej môže byť majiteľ na svoj stroj pyšný.
Model CB300R pre rok 2022 bude dostupný v nasledujúcich farebných vyhotoveniach:
- perleťová žltá Pearl Dusk Yellow – NOVINKA pre rok 2022,
- matná perleťová modrá Mat Pearl Agile Blue – NOVINKA pre rok 2022,
- matná čierna metalíza Matt Gunpowder Black Metallic,
- červená Candy Chromosphere Red.
Najvýraznejším vylepšením pre modelový rok 2022 je 41 mm inverzná vidlica Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP). Tlmič s rozdeľovaním tlaku v jednej rúre vidlice a pružinový mechanizmus v druhej zaisťujú vynikajúcu účinnosť tlmenia pri nižšej hmotnosti. Spoločne s využitím väčšieho piesta je výsledkom lepšia ovládateľnosť, pohlcovanie rázov a kontrola nad strojom. Zadný tlmič ponúka 5-stupňové nastavenie predpätia pružiny. Rozloženie hmotnosti v pomere 49,6 %/50,4 % medzi predné a zadné koleso zlepšuje priľnavosť predného kolesa a spolu s nízkou hmotnosťou 144 kg (s náplňami) a kompaktným rázvorom 1352 mm uľahčuje jazdcovi riadenie. Výška sedla je 799 mm.
Brzdenie zaisťuje predný 296 mm plávajúci kotúč bez stredového náboja, ktorý je spojený s radiálne upevneným štvorpiestovým strmeňom Nissin, zatiaľ čo zadný 220 mm kotúč je spojený s jednopiestovým strmeňom. Oba sú modulované 2-kanálovým systémom ABS. Tento prvotriedny systém je prepojený s jednotkou na meranie zotrvačných síl IMU (Inertial Measurement Unit), ktorá je zárukou presného rozdelenia pôsobenia ABS medzi predné a zadné koleso v závislosti od správania stroja.
Dôraz na štýl je dôležitou súčasťou radu nahých strojov Neo Sports Café, a tak aj model CB300R stavia na obdiv svoju čierno lakovanú techniku. Proporcie stroja sú brutálne minimalistické; krátky podsedlový rám je sotva viditeľný. Na ňom sa nachádza odstupňované sedlo jazdca a spolujazdca. Poťah sedla je vyrobený zo silnejšieho materiálu, ktorý prispieva k vyššiemu pohodliu. Stúpačky jazdca aj spolujazdca sú z hliníka. Tenký (23,5 mm, hmotnosť iba 230 g) LCD prístrojový panel ponúka kompletný zoznam funkcií vrátane údajov o rýchlosti, otáčkach motora či stave paliva v nádrži. Pre rok 2022 pribudol výrazný inverzný ukazovateľ zaradeného rýchlostného stupňa. Kontrolky sú usporiadané v hornej časti panelu. Osvetlenie tvorené kompletne z LED diód (vrátane ukazovateľov smeru) zdôrazňuje prémiový charakter stroja a napomáha centralizácii hmoty. Predný svetlomet obsahuje svetelný vzorec tvorený dvoma čiarami, z ktorých horná slúži pre stretávacie a dolná pre diaľkové svetlá. Zadné svetlo je mimoriadne tenké. 10-litrová palivová nádrž je skrytá pod ostro rezanou kapotážou a bočnicami a jej viečko je inšpirované leteckým štýlom. So spotrebou 3,3 l/100 km (v režime WMTC) dosahuje dojazd modelu CB300R na plnú nádrž vyše 320 km.
Kompaktný, kvapalinou chladený 4-ventilový DOHC jednovalec s objemom 286 cm3 je drobným klenotom, ktorý si svojou točivosťou a odozvou získal mnoho priaznivcov. A napriek tomu, že jeho charakter dokáže s rastúcimi otáčkami vyvolať príval adrenalínu, je zároveň motorom, ktorý veľmi dobre funguje aj v reálnom svete pri bežnej prevádzke, a to tak v meste, ako aj na diaľnici. Maximálny výkon 22,9 kW motor dosahuje pri 9 000 ot./min., pričom najvyššia hodnota krútiaceho momentu je 27,5 Nm pri 7 750 ot./min. Novinkou pre rok 2022 je pomocná/klzná spojka, ktorá umožňuje hladké radenie a zabraňuje odskakovaniu zadného kolesa pri prudkom podradení počas ostrého brzdenia. 6-stupňová prevodovka sa vyznačuje rovnomerne odstupňovanými prevodmi pre dynamickú akceleráciu. Vŕtanie a zdvih sú 76 × 63 mm a kompresný pomer dosahuje hodnotu 10,7: 1. Systém vstrekovania paliva PGM-FI s priemerom škrtiacej klapky 38 mm spolu s priamym nasávaním prispieva k pružnej odozve v celom rozsahu otáčok. V rámci úprav potrebných pre splnenie emisnej normy EURO5 bola okrem inštalácie snímača kľukového hriadeľa kompatibilného s OBD2 prepracovaná stredná časť podveseného výfuku a stroj bol vybavený novým väčším katalyzátorom. Tlmič výfuku umiestnený na pravej strane stroja tiež získal novú, jednoduchšiu vnútornú štruktúru. Pre zníženie nákladov na údržbu, čo je dôležité hľadisko pre mladých jazdcov, bol motor skonštruovaný tak, aby obsahoval čo najmenej pohyblivých častí. K nižšej spotrebe paliva prispievajú detaily, ako sú piestne krúžky s nízkym trením, chladič s vysokou hustotou chladiacich rebier či irídiová sviečka.
Technické parametre
MOTOR | |
Typ | Kvapalinou chladený jednovalec, štvorventilový rozvod DOHC |
Zdvihový objem (cm³) | 286 cm3 |
Vŕtanie × zdvih (mm) | 76 mm × 63 mm |
Kompresný pomer | 10,7: 1 |
Maximálny výkon | 22,9 kW pri 9 000 ot./min. |
Max. krútiaci moment | 27,5 Nm pri 7 750 ot./min. |
Olejová náplň | 1,8 l |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburácia | Elektronické vstrekovanie paliva PGM-FI |
Objem palivovej nádrže | 10,0 l |
Spotreba paliva | 3,3 l/100 km |
ELEKTRICKÁ SÚSTAVA | |
Kapacita batérie | 12 V – 7 AH |
HNACIE ÚSTROJENSTVO | |
Typ spojky | Mokrá lamelová hydraulická spojka |
Typ prevodovky | 6-stupňová |
Stály prevod | Reťaz |
RÁM | |
Typ | Oceľové, kosoštvorcové profily |
PODVOZOK | |
Rozmery (D × Š × V) | 2012 mm × 802 mm × 1052 mm |
Rázvor kolies | 1352 mm |
Záklon rejdového čapu | 24,7° |
Závlek | 93 mm |
Výška sedadla | 799 mm |
Svetlá výška | 151 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 144 kg |
Polomer otáčania | 2,3 m |
ZAVESENIE KOLIES | |
Typ vpredu | 41 mm inverzná predná vidlica Showa so samostatnými veľkými piestami (Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP)) Zdvih 130 mm |
Typ vzadu | Tlmič Monoshock s predpätím nastaviteľným v 5 stupňoch, zdvih 107 mm |
KOLESÁ | |
Veľkosť ráfu – predné | 17 palcov |
Veľkosť ráfu – zadné | 17 palcov |
Pneumatika vpredu | 110/70R17M/C 54H |
Pneumatika vzadu | 150/60R17M/C 65H |
BRZDY | |
Systém ABS, Typ | 2-kanálový |
Vpredu | 296 mm plávajúci kotúč bez stredového náboja s radiálne upevneným 4-piestovým strmeňom Nissin |
Vzadu | 220 mm kotúč s jednopiestovým strmeňom |
PRÍSTROJE A ELEKTRONIKA | |
Prístrojový panel | LCD |
Svetlomet | LED |
Zadné svetlo | LED |
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov