Mercedes-Maybach S 600 Guard: opancierovaný tank
Mercedes-Benz vyrába vozidlá s rôznou úrovňou ochrany posádky. Divízia Maybach ponúka opancierované vozidlá, na ktoré novinka z dielne Mercedes-Maybach nadväzuje.
Úroveň ochrany posádky pred zbraňami je kategorizovaná do niekoľkých balistických tried. Doposiaľ neexistovalo vozidlo, ktoré by spĺňalo najvyššiu úroveň VR10. Mercedes-Maybach S 600 Guard ju však ako prvý automobil na svete spĺňa.
Dĺžka modelu je úctyhodných 5 453 mm a rázvor má dĺžku 3 365 mm. Voči bežnej triede S s predĺženým rázvorom je to zväčšenie o 20 cm. Najviac z tohto priestoru profitujú cestujúci vzadu.
Najluxusnejší Mercedes-Maybach tak ponúka k nadpriemerným rozmerom tiež neprekonateľné štandardy v oblasti bezpečnosti cestujúcich. Zadné sedadlá premiestnili viac dozadu pre väčšie súkromie.
Novinku je ťažké odlíšiť od bežného modelu S 600. Úroveň balistickej ochrany VR10 podľa smernice BRV 2009 spĺňa ako prvý automobil na svete. Podľa tejto normy musia okná a karoséria odolať guľkám vystreleným z útočných pušiek.
Model bol preskúmaný nemeckým federálnym úradom pre vyšetrovanie trestnej činnosti, ktorý schválil všetky úrovne ochrany bez obmedzení. Princíp pancieru je v skúsenostiach automobilky v oblasti stavby obdobných vozidiel.
Výhodou novinky je vynikajúca pevnosť a stabilita. Základný pancier sa totiž integruje už pri výrobnej fáze. Bežné automobily s balistickou ochranou sú až dodatočne spevnené. Ochranné vložky z ušľachtilej ocele sú integrované do dutín medzi štruktúru karosérie a vonkajšie vrstvy.
Na kritických bodoch v medzerách a prechodoch dielov sú zosilnené materiály na ochranu posádky. Na oknách je polykarbonát, ktorý zabraňuje rozbitiu skla na kúsky. Automobil tiež spĺňa komplexnú ochranu pre výbušnými zariadeniami.
Nový opancierovaný podvozok chráni posádku aj v bočnej časti vozidla, čo je unikátom v civilnom segmente. Mercedes neuverejnil, či v prípade vyššej hmotnosti zvýšil tiež výkon dvanásťvalcového motora. Základná cena však nepatrí k nízkym, Mercedes-Maybach S 600 Guard štartuje na 470 000 € bez DPH.
Mercedes-Benz vyrába tiež opancierovanú bežnú triedu S, G a GLE. Model G 500 Guard je v ponuke s 5,5-litrovým osemvalcom a najvyššou ochranou VR7. GLE je v ponuke ako vznetový 350 d Guard a zážihový 500 Guard.
K dispozícii sú s balistickou ochranou VR4 a VR6. Bežnú triedu S Guard poháňa vidlicový osemvalec alebo dvanásťvalec. Tie sú k dispozícii s balistickou ochranou VR9 a ochranou pred výbušninami ERC 2010 (strecha, podlaha, bok)
Mercedes-Benz má dlhoročné skúsenosti s opancierovanými vozidlami. Pre osobitnú ochranu vyrába automobily s rôznym stupňom ochrany od roku 1928, kedy predstavil model 460 Nürburg. Mercedes-Benz bol tak prvou automobilkou, ktorá začala takto upravené vozidlá predávať.
Medzi významných ľudí, ktorí využívali služby ochrany vozidiel Mercedes-Benz, patril napríklad japonský cisár Hirohito. Ten si vybral obrnený Guard ako svoje oficiálne vozidlo. Tento kúsok z roku 1935 je vystavený v Mercedes-Benz múzeu v nemeckom meste Untertürkheim. Ďalšími výnimočnými modelmi sú: 600 Saloon, Pullman alebo upravené G-Class s ochrannými systémami.
MM, Mercedes-Benz
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov