Citroën C4 BlueHDi 130 Feel Pack – Nech žije!
Citroën C4: obľúbený model prichádza s novou tvárou i vylepšeným komfortom.
Nech žije diesel, nech žije čo najdlhšie – napadlo mi, keď som s dieselovou alternatívou najnovšieho modelu Citroën C4 vybehol na diaľnicu. No nielen tam sa prezentoval ako moderné, atraktívne, no tiež racionálne auto.
Testovaný exemplár poháňala v koncerne Stellantis hojne používaná, osvedčená a obľúbená zostava vznetového motora s výkonom 96 kW (131 k) a automatickej japonskej 8-stupňovej prevodovky Aisin. Spoločne pracujú hladko, nehlučne, nevtieravo a hospodárne. Solídny krútiaci moment 300 Nm poskytuje primeranú dynamiku a vynikajúcu výdrž aj v dlhých stúpaniach absolvovaných diaľničným tempom. Tam dokáže až prekvapiť, koľko ich bez problémov zvláda na najvyšší prevodový stupeň. Ani raz som nevyužil možnosť podradiť pomocou páčiek pod volantom. To všetko pri spotrebe zodpovedajúcej „papierovým“ hodnotám, konkrétne 4,7 l/100 km.
Ak k tomu prirátame nadpriemerne vydarený podvozok, dostatočný priestor v rozmerovo neprerastenej karosérii, vynikajúce sedadlá typické pre túto značku, príjemný posed a dobrý výhľad, je jasné, že dieselový model C4 je tým pravým autom na dlhé cesty bez nutnosti (a obavy) plánovania zastávok pri nabíjacích staniciach. Vzhľadom na to, že spĺňa najnovšie emisné normy, netreba mať počas jazdy v ňom ani komplex zo zabíjania planéty.
Atraktívny vonkajší vzhľad po nastúpení strieda o čosi konzervatívnejší interiér s niekoľkými neobvyklými prvkami (napr. držiak na tablet). Vodič ocení veľmi rozumnú grafiku a konfiguráciu displeja pod volantom, ale aj možnosti a spôsob práce veľkého centrálneho displeja. To všetko prispieva k pocitu bezpečia (s kvantom najmodernejších asistenčných systémov) a dobrej nálady v kabíne, ktorá sa prenáša aj na okoloidúcich – súdiac z ich pohľadov a úsmevov.
Citroën C4 BlueHDi 130 S&S EAT8 Feel Pack
Cena a záruka:
Základ/test: 14 990/24 090 €
Záruka: 4 roky/60 000 km
Motor:
- preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 499 cm3, max. výkon 96 kW (131 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 18 – 122 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 9,4 s, vmax = 206 km/h, spotreba WLTP/test 4,5 – 4,7/4,7 l/100 km.
Čo treba uznať
- Komfortný, hospodárny, vyspelý automobil.
Čo nám chýbalo
- Vzhľadom na triedu vozidla vôbec nič.
Čo nás prekvapilo
- Nízka hlučnosť a nízka spotreba.
Foto: Michal Poracký
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov