Ani v segmente veľkých SUV nechýbajú zákazníci, ktorí obľubujú vysoký výkon, športovú jazdu a za jedinečnosť sú ochotní si priplatiť. Práve pre nich je tu Kodiaq vo verzii RS, ktorý je po facelifte krajší, ľahší, výkonnejší, ale hlavne benzínový.
Líši sa v detailoch
Modernizovanú Škodu Kodiaq RS spredu spoznáte podľa novej masky chladiča, ostrejšie tvarovaného spodného nárazníka a tiež podľa vylepšeného dizajnu Full-LED Matrix svetiel. Predná časť je celkovo o niečo kolmejšia a auto vďaka tomu pôsobí robustnejším dojmom. Korektúrou prešiel aj zadný nárazník a pozornému oku neunikne ani zmenený tvar a grafika koncových LED svetiel. Na svoje si prídu aj milovníci štýlových diskov kolies, aj keď prvý pohľad môže byť pre mnohých mätúci. Kodiaq RS totiž pre lepšiu aerodynamiku po novom využíva plastové kryty, ktoré sa dajú jednoducho pricvaknúť na hliníkové disky. S nimi kolesá nevyzerajú príliš vábne a väčšina majiteľov športového SUV ich z nich zrejme okamžite zhodí.
V interiéri je vplyv faceliftu menej viditeľný, no zlepšila sa vďaka nemu vnímaná kvalita. Nový volant, prepracované športové sedadlá či modernejšia grafika infotainmentu plnia svoju úlohu. Mňa potešilo predovšetkým prešívanie palubnej dosky (a tiež sedadiel, manžety voliča prevodovky, volantu a lakťovej opierky) výraznou červenou niťou. V kombinácii s čiernym interiérom vyzerá červená niť krásne. Chválim priestrannosť interiéru, možnosť vyklopenia tretieho radu sedadiel z podlahy kufra, množstvo úložných priestorov i polohovanie operadiel zadných sedadiel. Výčitku smerujem k pomalým reakciám multimediálneho systému, ktorý je inak prehľadný.
Zmena povahy
Výsledok modernizácie azda najviac cítiť počas jazdy. Spod kapoty Kodiaqu RS už viac nepočuť naftový motor, po novom tu pracuje preplňovaný benzínový dvojliter. Ten je o 60 kilogramov ľahší a citeľne mení jazdné vlastnosti auta predovšetkým v zákrutách. Výrobca v rámci faceliftu vymenil aj typ 7-stupňovej DSG prevodovky, pričom ušetril ďalších 5 kg. Nižšia hmotnosť prispela k tomu, že auto je na ceste hravejšie a zmena prevodovky zas priniesla lepšiu spoluprácu s motorom hlavne v športovom režime.
Adaptívny podvozok zostáva najmä komfortný a to sa mi páči. Aj keď je to verzia RS, stále je to Kodiaq. Aktívna klapka výfuku dokáže mierne meniť jeho zvukový prejav, no do interiéru posiela Kodiaq RS tóny systémovo ešte prifarbené. Na môj vkus dosť neprirodzene. Pri ostrej jazde sa pomerne skoro o slovo hlási ESP, ale vzhľadom na veľkosť a typ auta to nevnímam ako chybu. Spotreba motora pri dynamickej jazde hravo prekročí 15 litrov, no pri bežnej jazde môžete rátať so spotrebou do desiatich litrov benzínu.
Čo treba uznať
- Výrazne sa zlepšila práca DSG prevodovky.
Čo nám chýbalo
- Istejší pocit z auta na nerovnom povrchu.
Čo nás prekvapilo
- Presné riadenie a dobrá odozva vo volante.
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI 180 kW (245 k) 7°AP 4×4
- Cena (základ/verzia/test) 26 420 /50 480 /54 882 €
- Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 180 kW (245 k) pri 5 250 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 370 Nm pri 1 600 – 4 300 ot.min-1. Emisie CO2 195 – 203 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 6,5 s, vmax = 234 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 8,6 – 8,9 /9,8 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 9,2
- Batožinový priestor: 765 dm3
Veľmi pekne zladená tá biela farba s čiernymi prvkami, vyzerá tak športovejšie to auto hneď. Darmo Škoda sa proste nezaprie a je to jedna z mála veci, na ktorú sa môžeme byť tu vo východnej Európe patrične hrdí 🙂 A ak hľadáte inak auto predajcu tak určite odporúčam AutoBors.