Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Acura Integra: Honda kriesi legendu

Piata generácia modelu známeho z 80. rokov je športovo pojatý fastback.

Acura, ktorá je prémiovou americkou značkou automobilky Honda, bude od tohto kalendárneho roku predávať v zámorí oživený model Integra. Rovnako ako prvá generácia je nová Acura Integra v podstate štvordverový liftback.

Acura Integra sa zatiaľ nachádza vo fáze nádejného prototypu. Piata generácia modelu známeho z 80. rokov je športovo pojatý fastback s atraktívnou maskou, klasickým spaľovacím agregátom a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Nová Acura Integra stojí na platforme nového modelu Honda Civic, respektíve dynamickejšej verzii Si. Model Integra sa po prvý raz objavil v Japonsku v roku 1985. Vtedy ešte niesol názov Honda Quint Integra a predávali ho výhradne prostredníctvom dílera Honda Verno.

Dílerstvo Honda Vernon sa spoločne s ďalšími predajňami Clio a Primo špecializovalo na prémiové vozidlá a náročnejších zákazníkov. Pôvodne ho predávali v trojdverovom prevedení, ku ktorému v októbri 1985 pribudol päťdverový model a v nasledujúcej sezóne potom štvordverový sedan. V marci roku 1986 vozidlo vstúpilo na americký trh ako Acura Integra. Pod kapotou by ste našli krútiaci štvorvalec B16 DOHC s objemom 1,6-litra s výkonom 84 kW, spojený buď s päťstupňovým manuálom, alebo štvorstupňovým automatom.

Ten bol na európskom kontinente dostupný len na britskom trhu. Honda svoju Integru európskym zákazníkom na rozdiel od zvyšku sveta predstavovala ako skromnejší model bez luxusnejšej výbavy. V rokoch 1988 a 1989 si záujemcovia mohli kúpiť vylepšený motor 1.6 s 88 kW, pod kapotou ale mohli byť tiež pätnásťstovky EW5 a D15A1. Prvá generácia vznikla v necelých 228.000 exemplároch, zaujímavosťou je že v Austrálii sa predávala ako Rover 416i. Rôzne designové prvky modelu Acura Integra odkazujú na minulé generácie.

Novinka má meno vyrazené pod svetlometom na strane šoféra a pod zadným svetlom na strane spolujazdca. Okrem toho žltá farba karosérie „Indy Yellow Pearl“ je súčasne poctou podobne ladenej žltej verzii Phoenix, ktorú ponúkali v prípade starého modelu Integra Type R v deväťdesiatych rokoch. Mnoho detailov o sériovej verzii je momentálne ešte nejasných, vrátane toho, či sa bude predávať aj mimo územia USA. Motoristických „petrolheadov“ a nadšencov ale rozhodne poteší staromilská, poctivá športová technika.

Novinka je vybavená spomínanou manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a samosvorným diferenciálom na prednej náprave. Devätnásťpalcové kolesá ukrývajú výkonné brzdy Brembo. K pohonu slúži 1,5-litrový klasický spaľovací motor VTEC s neupresneným výkonom. Spomínaná Honda Civic Si však ponúkne 205 konských síl, čo možno očakávať aj v tomto prípade. Acura Integra sa bude vyrábať v americkom Marysville v štáte Ohiu, kde pomôže zaplniť miesta po ukončení tamojšej výroby superšportiaku Acura NSX.

Dizajnový jazyk športovo ladenej novinky Acura Integra vychádza z aktuálneho tvaroslovia americkej značky Acura. Dominujú jej ostré línie, veľká maska, športové prvky a výrazná hra so svetlometmi. Atraktívny žltý Fastback má volne klesajúcu strechu, drsný „look“, veľké liate kolesá a kvarteto výfukov. Cena modelu štartuje na čiastke 30.000 amerických dolárov (26.515 eur bez dane), Doručenie potom bude realizované ešte v roku 2022, ďalšie kusy potom nájdu svojich majiteľov zrejme mimo Európy v rok2023.

-jj-, foto a zdroj: Honda a Acura

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov