Nielen priaznivci japonských značiek už súčasnú generáciu Suzuki SX4 S-Cross veľmi dobre poznajú. Na trh sa totiž premiérovo dostala pred ôsmimi rokmi, pričom v roku 2017 doprial výrobca tomuto úspešnému modelu facelift. Kompaktné SUV má napriek vyššiemu veku stále moderné tvary. V mojich očiach je Suzuki SX4 S-Cross autom, ktoré sa na nič nehrá.
Pozná vlastné slabiny, ale zároveň si uvedomuje svoje prednosti, vďaka ktorým sa dokáže presadiť. Ak totiž hľadáte SUV, ktoré sa nezľakne ani náročnejšieho terénu, tak ste na správnom mieste. SX4 S-Cross má 180 mm svetlej výšky, pohon všetkých kolies Allgrip a dokonca možnosť rozdelenia hnacej sily 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu. Také niečo by ste pri väčšine moderných pseudo SUV hľadali márne.
Hybrid neznamená hybrid
Suzuki síce v názve modelu uvádza slovo hybrid, no ide skôr o marketingový ťah. Nejde totiž o tzv. full-hybrid, ktorý poznáme napríklad z áut značky Toyota a už vôbec nie o plug-in hybrid dobíjateľný zo siete. Za magickým slovíčkom v názve sa nachádza technológia využívajúca štartér-generátor, 48 V batériu a malý 0,38 kWh akumulátor. Tento systém v praxi označujeme ako mild-hybrid. Znamená to, že Suzuki SX4 S-Cross nedokáže jazdiť len na elektrickú energiu.
Mild-hybrid však cez štartér-generátor pomáha motoru k hladšiemu a v prípade potreby aj k energickejšiemu rozbehu či neskôr pri akcelerácii. Výsledkom je však aj nižšia spotreba paliva. V ponuke je pritom jediný motor a to benzínový štvorvalec 1,4 Boosterjet s výkonom 95 kW (129 k) a najvyšším krútiacim momentom 235 Nm. Spoľahlivý priamovstrekový motor jazdí v kombinovaných podmienkach za približne 6,7 litra, čo ešte považujem za rozumnú hodnotu. Novinkou v tomto prípade je, že môže byť kombinovaný aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom. Ak ste teda nad modelom SX4 S-Cross váhali práve pre absenciu automatu, môžete ho znovu zaradiť k horúcim kandidátom na kúpu.
Stará škola
To, že aktuálna generácia modelu SX4 S-Cross už má niečo za sebou, najviac prezrádza interiér. Na dnešné pomery jednoduchý kokpit opäť môže byť výhodou pre skupinu klientov, ktorých moderné technológie až tak nezaujímajú. Tí sa potešia vysokému posedu za volantom, klasickým ručičkovým budíkom či jednoduchému infotainmentu so základnými funkciami.
Mechanické ovládanie automatickej klimatizácie sa mi dokonca veľmi páčilo. Akurát ovládanie palubného počítača by už mohlo byť na volante, pretože stláčanie tyčinky priamo v prístrojovom štíte je už prekonané. K dispozícii som mal množstvo komfortných a bezpečnostných systémov. Takých, na aké som v moderných autách zvyknutý. Vek neoklameš, no Suzuki sa o to ani nepokúša. Jeho sebavedomie stojí na pevných základoch, pričom mimo cesty schová takmer všetkých konkurentov do vrecka.
Čo treba uznať
- Nestratí sa v teréne.
Čo nám chýbalo
- Lepšia spätná väzba od volantu.
Čo nás prekvapilo
- Šírka komfortných a bezpečnostných prvkov.
Suzuki SX4 S-Cross 1,4 l Boosterjet Hybrid Elegance
Cena (základ/verzia/test) 18 330 /20 630 /24 200 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 373 cm3, max. výkon 95 kW (129 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 235 Nm pri 2 000 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 140 – 146 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 10,2 s, vmax=190 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 6,2 – 6,5/6,7 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 7,0
- Batožinový priestor: 430 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov