Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový bypass pre Žilinu zlepší dopravnú situáciu

Spojovaciu vetvu v okružnej križovatke Solinky (bypass) spustili do plnej prevádzky s dvojdňovým predstihom. Citeľne odľahčí a zmierni nápor na okružnú križovatku pri Metre. Jej vybudovaním splnili sľub daný všetkým Žilinčanom pri otvorení diaľničného úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.

Reálne dopravnú situáciu v Žiline pomôže zlepšiť až dostavba tunela Višňové. Považujem však za mimoriadne dôležité, aby ministerstvo prinášalo v reálnom čase také riešenia, ktoré občanom zjednodušia život. Teší nás, že sme splnili náš sľub a dokončili nový bypass, ktorý odľahčí nápor na okružnej križovatke,” uviedol Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby SR.

 

Bypass je 250 metrov dlhá vetva pred kruhovým objazdom na Solinkách, ktorá umožní vodičom prichádzajúcim od Rajca priame napojenie na privádzač bez toho, aby museli zachádzať do kruhovej križovatky. Výstavba bypassu vyplynula z požiadavky mesta Žilina na základe kapacitného posúdenia mimoúrovňovej križovatky Solinky, miestnych križovatiek a súvisiacich miestnych komunikácií. Vzhľadom na vysoké dopravné zaťaženie bolo potrebné vytvoriť samostatný pruh pre vozidlá smerujúce od Rajeckej cesty na privádzač do Žiliny.

 

Rozšírili preto miestnu komunikáciu prepájajúcu Rajeckú cestu s okružnou križovatkou vrátane vyvýšeného deliaceho ostrovčeka. Nakoľko si rozšírenie vyžiadalo zabratie existujúceho chodníka, vybudovali nový, 3metre široký chodník. Rovnaký chodník, až po priechod pred okružnou križovatkou, dobudovali aj na pravej strane bypassu. Priechod pre chodcov si vyžiadal stavebnú úpravu existujúceho deliaceho ostrovčeka, ako aj časti chodníka v mieste výjazdu z okružnej križovatky v smere na Rajeckú ulicu. Pre zlepšenie celkovej orientácie vodičov  v danom úseku osadili vodiaci prah s obojstrannými smerovými doskami. Ten dočasne nahradí stredovú dvojitú deliacu čiaru vodorovného dopravného značenia a bude jasnejšie oddeľovať jazdné pruhy v oboch smeroch.

 

Stavebné práce na bypasse spustili začiatkom apríla. Rozšírenie vetvy si zároveň vyžiadalo preprojektovanie polohy protihlukovej steny a oplotenia ako aj vyriešenie ochrany vysokotlakového plynovodu a kanalizácie pod rozširujúcou sa cestou a križovatkou. Zrealizovaná stavba je súčasťou výstavby diaľničného privádzača Lietavská Lúčka – Žilina, ktorý spája mesto Žilina s diaľnicou D1. Privádzač začína tesne pred diaľničnou križovatkou Lietavská Lúčka a po 2,5 km sa na svojom konci napája na už existujúci úsek cesty I/64 v križovatke Solinky v Žiline.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov