Volkwagen ID.4: Dojazd viac ako 500 km
Koncern Volkswagen sa chce stať svetovým lídrom v elektromobilite. Na tieto účely investuje do roku 2024 celkovo 33 miliárd eur, z toho tretinu len do značky Volkswagen. Aktuálne ide do sériovej výroby Volkswagen ID.4, ktorý je po ID.3 druhým elektrickým modelom z rodiny ID.
Značka Volkswagen počíta s tým, že už v roku 2025 vyrobí 1,5 milióna elektromobilov.„Volkswagen rozširuje svoju ponuku v triede kompaktných SUV, ktorá je celosvetovo najväčším rastovým segmentom, o elektromobil ID.4,“ tvrdí Ralf Brandstätter, šéf predstavenstva značky VW. „Po modeli ID.3 sa jedná o už druhý model na základe modulárnej platformy MEB pre elektromobily. Toto vozidlo sa bude vyrábať a predávať v Európe, Číne a neskôr aj v USA. Tým rozširujeme využívanie platformy MEB po celom svete a vytvárame ekonomický základ pre úspech našej rodiny ID,“ dodal Brandstätter
Fabrika v nemeckom Zwickau zohráva v systémovom prechode na elektromobilitu kľúčovú úlohu. Veľký výrobný závod sa s investíciou vo výške 1,2 miliardy eur po prvý raz kompletne transformoval na elektromobilitu. Všetky úpravy budú podľa plánu dokončené v tomto roku. V prvom „výhradne elektrickom“ výrobnom roku 2021 opustí brány závodu v Zwickau asi 300.000 elektromobilov na základe modulárnej platformy MEB. Spomínané východonemecké mesto, sa tak stane najväčším a najvýkonnejším závodom na výrobu elektromobilov v Európe a splní rolu priekopníka v rámci transformácie globálnej výrobnej siete značky Volkswagen.
Rovnako v medzinárodnom meradle sa intenzívne pripravuje zahájenie výroby elektrického SUV. V čínskom závode Anting už odštartoval predsériová výroba. Chattanooga spustí výrobu modelu ID.4 v roku 2022. Elektromobil Volkswagen ID.4 vychádza zo spomínanej modulárnej platformy MEB. Platforma koncernu Volkswagen je koncipovaná výhradne pre elektrický pohon a maximálne využíva potenciál elektromobility. Vzhľadom k nízkemu súčiniteľu aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28 a modulárnemu akumulátorovému systému umožňuje ID.4 dojazd viac než 500 km (podle metodiky WLTP).
Vozidlo navyše ponúka v interiéru veľa priestoru. Exteriér modelu ID.4 s výraznými proporciami je extrémne moderný. Volkswagen ID.4 sa začne predávať najskôr s pohonom zadných kolies. Neskôr bude nasledovať elektrický pohon všetkých kolies. V sendvičovej podlahe karosérie uložená vysokonapäťová sada akumulátorov prispieva k nízkemu ťažisku a skvele vyváženému rozloženiu hmotnosti medzi nápravami, čo je optimálne z hľadiska jazdnej dynamiky. Rovnako ako všetky modely na základe novej modulárnej platformy MEB pre elektromobily ponúkne aj ID.4 veľmi priestranný interiér vďaka kompaktnej konštrukcii elektrického pohonu.
Prístrojová doska SUV s nulovými emisiami má prehľadné usporiadanie a dôsledne digitalizované ovládanie a zobrazovanie. Ovládanie absolútnej väčšiny systémov a funkcií zaisťujú dotykové plochy a intuitívna hlasová komunikácia. Modely ID.3 a ID.4 sú pre značku Volkswagen dôležitými míľnikmi na jej ceste k ambicióznemu cieľu mať – v súlade s parížskou dohodou o ochrane klímy – do roku 2050 kompletne neutrálna bilancia emisií CO2. Preto rovnako ako ID.3 stanovuje aj elektricky poháňané SUV ID.4 nové meradlá v oblasti trvalej udržateľnosti.
Jeho výroba v Sasku je z hľadiska emisií CO2 neutrálna. Zákazník tak vozidlo získa bez záťaže v podobe nadmerných emisií CO2. Napríklad energeticky intenzívna výroba akumulátorových článkov pre model ID.4 prebieha zo 100 % s využívaním ekologicky vyrábanej elektrickej energie. Volkswagen svojim rozhodným, no trochu oneskoreným, vstupom do sveta elektromobility významne prispieva k ochrane klímy, a vytvára tak dlhodobé perspektívy pre svojich cca 100.000 zamestnancov v nemeckých výrobných závodoch.
Okrem samotného výrobného procesu vo frabrike Zwickau sa na celom procese podieľajú továrne na produkciu komponentov v mestách Braunschweig, Kassel, Salzgitter a Wolfsburg. Jedná sa o výrobou dôležitých dielov, medzi ktoré patria napríklad elektromotory alebo akumulátorové systémy. Od roku 2021 sa bude model ID.3 vyrábať tiež v Sklenenej manufaktúre v Drážďanoch, v v ďalšej sezóne bude výroba elektromobilov spustená rovnako v Emdene a Hannoveri.
-jj-, zdroj a foto: VW,
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov