Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Hybridná lokomotíva v továrni Audi

Každá automobilka sa snaží pri výrobe nových vozidiel využívať ekologické postupy. V továrni BMW jazdia elektrické nákladné automobily, Nissan recykluje vodu a využíva solárne články a Audi začalo používať hybridnú lokomotívu.

Továreň na nové vozidlá je obrovský komplex hál, ktoré sú pospájané cestami a železnicou traťou. Práve vnútropodniková železničná doprava je alternatívou k cestnej doprave a portálovým žeriavom. Preto ju automobilky často využívajú.

Audi však vo svojej továrni v Ingolstadte začala používať ekologickú verziu bežnej dieselovej lokomotívy. Hybridný pohon zabezpečí čistejšiu prevádzku s nižšou spotrebou a hlučnosťou lokomotívy.

Hybrid locomotive at Audi plant in Ingolstadt Hybrid locomotive at Audi plant in Ingolstadt

Nová hybridná lokomotíva má maximálny výkon sústavy 735 kW (1 000 k). Táto novinka postupne nahradí bežne používané lokomotívy s diesel-generátorom. Cieľom automobilky je využitie logistiky na 100 %.

Podľa vedúceho železničnej vlečky v Audi, Johanna Schmida, ponúka práve železničná doprava energeticky úspornú a ekonomickejšiu variantu k cestnej doprave. Nová plug-in hybridná lokomotíva tak stanovuje nové štandardy v doprave.

Továreň v Ingolstadte využíva vo svojich priestoroch až 18 km železníc. Každý deň príde na hlavnú nákladnú stanicu v Ingolstadte 15 nákladných vlakov, ktoré privážajú tovar pre automobilku Audi. Nové modely Audi začínajú svoju cestu tiež po železnici.

V súčasnosti pracuje pre Audi v Ingolstadte 17 rušňovodičov. V budúcnosti plánujú rozširovanie železnice a tiež prijímanie nových zamestnancov. Každý deň vykoná jedna lokomotíva 75 posunovacích manévrov.

Priemerný časový fond je 3 800 hodín za rok. Novinka využíva čisto elektrický režim a až 2 hodiny dokáže jazdiť len na elektrinu. Akumulátory nabíjajú počas prestávok a využívajú tak bezemisnú prevádzku.

Hybridné lokomotívy sú výrazne tichšie voči bežne používaným typom a znížia emisie CO2 o polovicu. Každá lokomotíva v továrni v Ingolstadte ušetrí ročne minimálne 60 ton CO2. Je to ďalší krok Audi k vytvoreniu továrne s nulovou produkciou CO2.

MM, Audi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov