Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


VW Passat 2,0 TDI 140 kW – Manažér omladol

Volkswagen Passat prešiel začiatkom minulého roka decentnou modernizáciou. My sme si trošku dávnejšie vyskúšali typicky manažérsky exemplár s lepšou výbavou, 190-koňovým motorom a pohonom 4Motion.

Ak sa na auto poriadne zadívate, prídete na to, že exteriér prešiel len decentnými zmenami. Tie sa dotkli nárazníkov, masky, svetlometov, diskov…  Modernizácia v interiéri sa niesla v podobnom duchu. Upravenú grafiku má digitálna prístrojová doska, volant má nové tlačidlá a z pozície medzi výduchmi kúrenia zmizli analógové hodiny. Ich miesto zaujalo tlačidlo výstražných smeroviek spolu s podsvieteným nápisom Passat. Predošlé riešenie s hodinkami vyzeralo elegantnejšie, ale v kritických situáciách, keď potrebujete rýchlo zapnúť výstražné smerovky, oceníte, že je teraz ich tlačidlo väčšie. Zmizli aj tlačidlá nad  multimediálnou jednotkou. Príplatkovou výbavou testovaného modelu bol aj nový, plne dotykový multimediálny systém. Po pár dňoch používania som si naň zvykol, ale ovládanie mi nepripadalo vysoko intuitívne. Doprial by som mu určite aj hardvérové voliče. V novinke sa nachádzajú iba rozhrania USB-C.

Klasický Nemec

Auto má typicky nemecké jazdné vlastnosti. Je mierne tvrdšie, ale so štvorkolkou vyvážené. Malé výhrady mám len k 7-stupňovej prevodovke DSG, ktorá niekedy nevedela, čo má robiť. Navyše občas úplne zbytočne podtáča motor. V určitých situáciách mohla točiť o dve – tri stovky otáčok viac. Ak ste zvyknutí z benzínového auta, možno si všimnete hutnejší chod motora. Jeho jemné voľnobežné vibrácie sa prenášajú aj do interiéru. Top-komfortné predné sedadlá navrhli vynikajúco. Zvládnete v nich sedieť hodiny bez námahy a poskytujú výrazné bočné vedenie. Tento kompromis pohodlia a športovosti určite ocenia mnohí vodiči. Volant je dostatočne hrubý a padne výborne do ruky. Navyše v športovom režime príjemne stuhne.

„Asistentov je na palube dosť a sú naozaj dobrí. Nie však všemocní…

Nabitý technikou

Testovaný Passat je doslova nabitý asistentmi jazdy IQ.Drive. Zaujímal ma predovšetkým asistent riadenia – Travel Assist, ktorý by mal zvládať jazdiť viac-menej samostatne. Na diaľniciach a dobre značených cestách funguje výborne. Cesty horšej kvality ho rýchlo pomýlia a vie nečakane prestať pracovať. V kombinácii s predvídaním maximálnej rýchlosti to je dobrý pomocník, no svoju plnú dôveru by som doň ešte zatiaľ určite nevkladal.  Za nepriaznivých podmienok ho neodporúča používať ani samotný výrobca. Passat príjemne sám zvláda aj kolóny, a to až do zastavenia a spätného rozbehnutia. Prvý krok zvláda úplne sám, druhý mu musíte dať pokynom – brnknutím do plynového pedála. Musím pochváliť systém Štart-Stop, ktorý štartuje motor už vtedy, keď sa pohne pred ním stojace auto. Je to po dlhej dobe auto, v ktorom som túto funkciu automaticky nevypínal pri každom naštartovaní. Zároveň priamo upozorní vodiča, že premávka sa opäť hýbe a je nutné odtrhnúť zrak od multimediálneho systému či inej činnosti späť k premávke.

IQ. Light

Veľmi som sa tešil na príplatkové Matrix LED predné adaptívne svetlomety. Každé z nich má 44 samostatných diód. Za bežných podmienok majú geniálnu svietivosť. Vyrezávanie funguje dobre, ale aj tak som tajne dúfal v lepšie… Moje veľmi kritické oko vyhodnotilo pár situácií, kde jednoducho nesvietili tam, kam som potreboval. Je to daň za priemerný počet segmentov. Tiež ma zamrzelo, že pri dlhých rovných úsekoch neraz nerozoznali auto idúce oproti. Nastavenie zmenili až vtedy, keď dostali odpoveď diaľkovými od nespokojného vodiča. Na druhej strane je pravda, že na Slovensku sme zvyknutí stlmovať diaľkové svetlá okamžite keď oproti objaví auto, hoci ho ešte reálne neoslepujeme. Vo švédsku, kde majú dlhočizné rovinky a dlhé noci idú oproti sebe na prídavné diaľkové svetlá (a teda to sú inakšie svetlá) až kým sa navzájom reálne neoslepujú.

Summa summarum

Passat má rozhodne svoje kvality. Jeho kúpu neoľutujete. Musíte si však pamätať, že nič v ňom nie je zadarmo. Za každý prvok výbavy musíte priplácať. Rýchlo sa dostanete na cenu testovacieho modelu, a to zďaleka nemáte všetko.

Stručne

Čo treba uznať Jeden z najlepších a najobľúbenejších zástupcov v danej triede.

Čo nám chýbalo Aspoň malý kúsok emócie.

Čo nás prekvapilo Fungovanie funkcie Travel assist v ideálnych podmienkach.

Volkswagen Passat 2,0 TDI 140 kW 7°DSG 4MOTION Elegance

Cena a záruka:

  • Základ/test  24 660/47 396 €

Všeobecné záručné podmienky:

  • 2 roky bez obmedzenia km + možnosť predĺženej záruky

Motor:

  • preplňovaný vznetový motor R4/16V, zdvihový objem valcov  1968 cm3, max. výkon 140 kW (190 k), max. krútiaci moment  400 Nm pri 1 900 – 3 300 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 160 g/km

Jazdné  výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 7,7 s, Vmax 231 km/h, spotreba výrobca WLTP /test 6,1 l /6,9 l/100 km

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,2
  • Batožinový priestor: 586 dm3

Foto: Autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov