Maserati investuje a chystá elektrickú éru
Automobilka Maserati zverejnila ambiciózny investičný plán, ktorý bude zameraný na výrobné technológie, elektrifikáciu a autonómne riadenie. Rozpočet očakávaných investičných výdavkov je 5 miliárd eur. Nové modely budú elektrické aj hybridné, o pohon sa naďalej postará Ferrari.
Značka Maserati bude vyrábať kompletne nové elektromobily v troch talianskych mestách – Cassine, Modene a Turíne. Udeje sa tak v súlade s ivnestičným programom skupiny FCA. Výrobné linky na Apeninskom polostrove budú opúšťať hybridné a elektrické inovatívne batériové pohonné systémy s vysokým výkonom, ktorý je súčasťou značky Maserati.
Všetky elektrické modely Maserati budú kombináciou vysoko cenenej dynamiky a batériovej technológie budúcej generácie. Značka tak bude môcť ponúknuť jedinečné zážitky z riadení, predĺžený dojazd a ultra-rýchle dobíjanie. Významným počinom v doteraz neprebádanej firemnej oblasti je pre Maserati riadenie bez šoféra.
Aktuálne prírastky do výrobného portfólia Maserati, vrátane modernizovaných súčasných modelov, budú ponúkať rôzne stupne autonómneho riadenia – počnúc stupňom 2 s vylepšeným diaľničným asistentom Maserati, cez úroveň 3, ktorá ponúkne riadenie bez potreby držať volant. Tento stupeň je veľmi blízko kompletnému autonómnemu riadeniu.
Dokáže prebiehať z pruhu do pruhu alebo vozidlo bezpečne zastaviť na okraji cesty, pokiaľ nad ním nie je šofér schopný prevziať kontrolu. V roku 2020 spoločnosť zahájí elektrifikáciu a model Maserati Ghibli vyrábaný v Turíne bude prvým vozidlom značky s elektrickým hybridným pohonom. Prvým úplne novým modelom Maserati bude s napätím očakávaný športový automobil.
Je nabitý technológiami a pre taliansku značku tradičnými hodnotami. Bude sa vyrábať v továrni v Modene, kde dochádza k modernizácii hlavnej výrobnej linky tak, aby umožňovala výrobu elektrického pohonu. Ďalším v rade bude nové športovo-úžitkové vozidlo Maserati, ktorý sa bude podľa plánu vyrábať v závode v Cassine.
Tento model bude hrať hlavnú úlohu pri zavádzaní nových technológií do produkčných modelov značky. Na vybudovanie novej výrobnej linky je určená investičná čiastka v hodnote približne 800 miliónov eur. Linku otvoria na konci prvého kvartálu 2020. Prvé testovacie vozidlá pred zahájením sériovej výroby zídu z výrobnej linky do roku 2021.
Vzhľadom ku svojmu úspechu zostanú GranTurismo a GranCabrio kľúčovými modelmi značky a budú predzvesťou plne elektrickej éry Maserati. Úplne nové vozidlá GranTurismo a GranCabrio budú hlavnou náplňou výrobného centra v Turíne, do ktorého skupina FCA investuje 800 miliónov eur. Výroba nových modelov doplní neustále zlepšujúcu sa sériu súčasných vozidiel Maserati – Levante, Quattroporte a Ghibli.
Predstavením týchto inovácií posilňuje značka Maserati dôležitosť Talianska na poli automobilového priemyslu – obzvlášť dôležitá je potom Modena, ktorá aj naďalej zohráva strategickú úlohu tiež vďaka tomu, že tu sídlilo vedenie značky. V Modene už bola zahájená stavba lakovne, ktorá bude čerstvou súčasťou závodu. Okrem toho bude vybavená novými inovatívnymi technológiami s nízkym dopadom na životné prostredie.
Architektúra lakovne navyše zákazníkom Maserati umožní sledovať lakovanie ich vozidla. V neposlednom rade Maserati vyvíja absolútne nový program úpravy vozidiel podľa individuálnych požiadaviek zákazníkov, ktorí túži po ojedinelom a úplne exkluzívnom vozidle. Dielňa určená pre individuálne úpravy sa bude nachádzať v závode v Modene.
Súčasťou investičného plánu skupiny FCA pre obdobie do roku 2021 je aj trinásť komplet nových a významne zmodernizovaných modelov z produkcie FCA. Okrem toho sú v hre aj elektrifikované verzie 12 nových alebo existujúcich modelov. Do tejto kategórie vrátane produktov Maserati patrí aj nedávno ohlásená elektrická verzia Fiat 500, ktorá sa bude vyrábať v Mirafiori. Ďalšie nové prémiové vozidlo Alfa Romeo nájde svoje výrobné linky v Pomigliane.
-jj-
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov