Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Lexus IS s novým motorom

Lexus prednedávnom predstavil inovatívny motor, ktorý využíva priame vstrekovanie benzínu a preplňovanie turbodúchadlom. Pohonná jednotka bude po dvoch predchádzajúcich modeloch poháňať v poradí tretí automobil od Lexusu, model IS.

Nový dvojlitrový zážihový motor mal svoju premiéru v modeli NX 200t na začiatku roka 2015. Lexus neskôr oznámil, že nový motor bude poháňať tiež model RX 200t. Najnovším automobilom s touto motorizáciou bude model IS.

Inovatívny motor s preplňovaním turbodúchadlom a inovatívnou technológiou vstrekovania paliva D-4ST poskytne vysoký výkon a nízku spotrebu paliva. Maximálny výkon bude 180 kW (245 k), krútiaci moment bude dosahovať 350 Nm v rozmedzí 1 650 až 4 400 ot./min.

Maximálna rýchlosť modelu IS s touto pohonnou jednotkou bude 230 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 7 sekúnd. Krútiaci moment prenáša na kolesá 8-stupňová automatická prevodovka, ktorú vyvinuli pre športový model RC F.

Lexus IS 200t Lexus IS 200t

Vďaka novým technológiám sľubuje výrobca priemernú spotrebu 7 l/100 km. V hliníkovej hlave valcov sú integrované výfukové zvody s vodným chladením. Tým sa skráti čas zohriatia motora na prevádzkovú teplotu a zníži sa teplota výfukových plynov.

Turbodúchadlo typu twin-scroll poskytne rýchlu odozvu na pedál akcelerátora a vysoký krútiaci moment v celom spektre otáčok. Lexus do motora zakomponoval variabilné časovanie ventilov, ktoré umožní pracovať s Ottovým a Atkinsonovým cyklom.

Výfukové potrubie v hlave valcov prechádza zo 4 zvodov do 2. S twin-scroll turbodúchadlom predstavuje efektívny spôsob vyprázdňovania valcov. Medzichladič stlačeného vzduchu využíva vlastný vodný chladiaci okruh.

Lexus IS 200t Lexus IS 200t

Inovatívne vstrekovanie paliva D-4ST kombinuje priame vysokotlakové vstrekovanie s nepriamym nízkotlakovým. V závislosti od zaťaženia motora a teploty chladiacej kvapaliny funguje jeden alebo oba typy vstrekovania.

Nový motor má nízku hmotnosť. Blok, hlava valcov, sacie potrubie a výfukové zvody spolu vážia len 160 kg. Pohonnú jednotku testovali viac ako 10 000 hodín, čomu zodpovedá viac ako jeden milión najazdených kilometrov.

Konštruktéri počas tohto obdobia znížili trecie straty v rôznych častiach motora. Ventilový rozvod využíva rozvodovú reťaz. Olejové čerpadlo má variabilný výkon v závislosti od zaťaženia motora. Chladiaci systém potláča prietok kvapaliny v bloku motora počas behu motora na studeno.

Pre najnižšiu hlučnosť a vibrácie má novinka vyvažovací hriadeľ. Vodou chladený intercooler zlepšuje podľa výrobcu zrýchlenie z 0 na 100 km/h o 0,3 sekundy. Pre zníženie hlučnosti počas zatvorenej škrtiacej klapky integrovali do sacieho potrubia elektrický obtokový ventil a rezonátor.

Lexus IS 200t je tiež prvým Lexusom, ktorý dostal prevodovku Sport Direct Shift. Táto novinka preraďuje aj na základe preťaženia. Pri prudkom brzdení automaticky podraďuje a počas bočného preťaženia podrží aktuálne zaradený rýchlostný stupeň. Nový Lexus IS 200t bude k dispozícii od septembra 2015.

MM, Lexus

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov