Test: Opel Astra 1.6 Turbo S/S
Opel Astra je stále na špici svojej triedy a testovaný variant by mal poskytnúť športové vlastnosti i výkony.
Ani sa nezdá, povedal by človek na prvý pohľad. Dosť nenápadný, pekný vzhľad (až na kolesá a decentný OPC paket) ani veľmi nenaznačuje, čo tento variant Astry dokáže. Vo vnútri je to typická pohodlná „astrička“ s príkladne nastaviteľnými a tvarovanými najmä prednými sedadlami, s dostatkom miesta vpredu i vzadu. Táto sa však kupuje aj pre jazdné vlastnosti. Preto hneď vyhľadávam tlačidlo Sport, určujúce jazdný režim. V tom momente akoby niekto Astru polial živou vodou alebo vyhodil dvestokilovú záťaž. Reakcia na plyn je zrazu blesková (od 1 800 až po cca 5 500 ot.min-1), riadenie športovo tuhé a auto vás začne nádherne zvádzať vyskúšať si, čo dokážete vy a čo jeho technika. Podvozok presviedča nadpriemernou stabilitou, odozva riadenia je príkladná a pokyny vodiča plnia s radosťou a jasnou výzvou: skús ešte viac! Auto však stále zostáva komfortné a dôveryhodné, bez pochybností o tom, či to zvládne. A v tomto momente už rozumný vodič začne skôr pochybovať o rozumnosti vlastného správania…
Aj tento variant ponúka všetky dostupné asistenčné systémy. Výraznú pochvalu si zaslúžia adaptívne predné svetlá. Veľa som jazdil v noci na rôznych cestách a ani raz ma nikto „nepreblikol“, hoci z môjho pohľadu bolo osvetlenie cesty a okolia skvelé. Chválim adaptívny tempomat, ktorý si aj po vypnutí motora zapamätá, či bol zapnutý a tiež na akú vzdialenosť. Pri športovej jazde radi využijete vypínanie stabilizačného systému ESP aj funkcie Start/Stop. Do čierna ladený interiér (súčasť OPC paketu) dobre koreluje s určením vozidla, rovnako ako nezákerné ovládanie základných funkcií klasickými ovládačmi.
Opel Astra 1.6 TURBO je výborným riešením pre tých, ktorí hľadajú rozumne veľký, rozumne komfortný, no tiež (ešte stále rozumne) ostrý hatchback. Nezruinuje rozpočet, výborne poslúži i dobre pobaví.
STRUČNE:Opel Astra 1.6 TURBO S/S
Čo treba uznať: Nič nepredstiera a jazdí výborne.
Čo nám chýbalo: Väčšia palivová nádrž (48 l).
Čo nás prekvapilo: Veľké oživenie tlačidlom Sport.
Cena: základ/test: 20 990 / 25 440 €
Záruka: 5 rokov alebo 150 000 km
Technické údaje: Motor: prepĺňaný, zážihový, R4 / 16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 147 kW (200 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 280 Nm pri 1 650 – 5 000 ot.min-1. Emisie CO2 151 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 7,8 s, vmax = 235 km/h, spotreba výrobca/test 6,6 / 7,0 l/100 km.
Text: Dalibor Klíma, foto: Peter Varga
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov