Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Ženeva 2019: Najdrahšie autá na svete

Ešte minulý týždeň sa štatútom najdrahšieho nového automobilu na našej planéte pýšil Rolls-Royce Sweptail.  Na 89. ročníku autosalónu v Ženeve však hyperšportiak  Bugatti La Voiture Noire prepísal s avizovanou cenou 18,9 milióna USD (16,768.698 eur) historické tabuľky.

Okrem toho vám v nasledujúcom článku ponúkame prehľad desiatich najdrahších nových vozidiel, ktoré kedy uzreli svetlo sveta. Ceny sú uvádzané v amerických dolárov a prepočítané na eura podľa aktuálneho kurzu NBS. Zrejme nikoho neprekvapí, že na lukratívnom zozname luxusných a limitovaných modelov, nefiguruje ani jeden starší než 15 rokov!

/Najdrahšie automobily na svete – TOP10/

10. Ferrari Sergio Pininfarina (3 mil. USD/ 2,661.700 eur)
Na autosalóne v Ženeve 2013 ukázalo svetoznáme štúdio Pininfarina koncept Sergio, ktorý stojí na základoch Ferrari 458 Spider. Meno Sergio v názve modelu nie je dielom náhody. Je to odkaz na bývalého šéfa dizajnérskeho štúdia Sergia Pininfarinu, ktorý skonal v lete roku 2012. Spoločnosť Pininfarina spolupracuje s Ferrari spolupracuje už viac ako 60 rokov.


Hoci základ modelu Ferrari Sergio bol rýdzo konvenčný zo Spideru 458, tak chýbajúce čelné sklo, originálne farebné riešenia karosérie odpovedajúce dynamike a len malý ochranný oblúk za sedadlami urobili z konceptu výnimočné vozidlo. Pôvodne sa ani nečakalo, že by sa automobil dostal do sériovej produkcie, ale nakoniec sa z neho vyrobilo šesť exemplárov.

Produkčné Sergio už nie je tak výstredné a futuristické ako štúdia. Má čelné sklo a hoci väčšina panelov karosérie je odlišná od Spideru, oproti konceptu je o dosť umiernenejšia. V prípade modelu Ferrari Segio Pininfarina zachovali konštruktéri retro predok s výrazným vykrojeným spojlerom aj zaujímavé lakovanie karosérie.

Naopak, odlišné sú predné svetlomety a k tomu ostrý osemvalec s objemom motora 4,5 litra a maximálnym výkonom 445 kW. Automobil akceleruje z pokoja na stovku za rovné tri sekundy a maximálna rýchlosť je nastavená 320 km/h. Ako bonus dostávajú všetci majitelia Ferrari Sergio zlaté kolesá a interiér šitý na mieru podľa ich vkusu.

9. Aston Martin Valkyrie (3,2 mil. USD/2,839.145 eur)
Britská automobilka Aston Martin spolupracuje už takmer tri roky so stajňou Red Bull Racing z kolotoča F1 na výrobe extrémneho hyperšportiaku. Projekt bol najskôr známy pod pracovným označením AM-RB001, ale neskôr dostal atraktívnejšie meno – Valkyrie.

Automobilka už od prvej prezentácie zdôrazňuje, aký to bude extrémny stroj, pričom detaily uvoľňuje len postupne. Na sociálnej sieti však nedávno spoločnosť uviedla, že s vývojom nevšedného agregátu pomáha firma Cosworth.

Na svet by sa tak mal dostať najsilnejší atmosféricky plnený dvanásťvalcový motor, ktorý bol kedy osadený do automobilu určeného na cestné komunikácie. Celkový výkon motora s objemom 6,5 litra je naladený na neskutočných 1130 koní (843 kW)! Na vývoji dokonalého zvuku sofistikovaného agregátu sa podieľali aj piloti z F1 – Daniel Ricciardo a Max Verstappen.

Nie je to však vôbec náhoda. Pri pohľade do interiéru hyperšportiaku Aston Martin Valkyrie je hneď zrejmé, že dizajnéri a konštruktéri sa inšpirovali kokpitom z pretekárskeho monopostu Formuly 1. Šofér je doslova obklopený karbónom a pozornosť na seba strháva nádherný volant s digitálnym prístrojovým štítom.

8. Bugatti Chiron Sport (3,3 mil. USD/2,927.870 eur)
Pri príležitosti 110. výročia od svojho založenia predstavila francúzska automobilka nový model Bugatti Chiron Sport. V Molsheime sa z tejto verzie, ktorá je o necelých 20 kg ľahšia ako základný model, vyrobí len dvadsať exemplárov. Model Sport je nádherne matne modrý, pričom zadné krídlo aj zrkadlách zdobí francúzska trikolóra.

Modrá farba zasahuje aj do techniky, keď za matne čiernymi kolesami nájdete modré brzdové strmene a agregát má tiež kryt rovnakej farby. Bugatti Chiron Sport má stále ten istý vidlicový motor W16 so štyrmi turbodmýchadlami a objemom osem litrov. Maximálnym výkonom dosahuje hodnotu 1479 koní a krútiaci moment 1500 N.m.

Dvojdverový Chiron dokáže podľa výrobcu akcelerovať z nuly na stovku za 2,4 sekundy, z pokoja na 200 km/h za 6,1 sekundy a z 0 na 300 km/h za 13,1 sekundy. V teste svetových rekordov dosiahol Chiron rýchlosť 400 km/h za 32,6 sekúnd, pričom necelých desať ďalších sekúnd bolo potrebných na brzdenie. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 420 km/h.

6.-7. W Motors Lykan Hypersport (3,4 mil. USD/3,016.590 eur)
Prvý arabský superšportiak, ktorý z pokoja na stovku dokáže zrýchliť za 2,8 sekundy, pochádza u libanonského Bejrútu. Automobilka W Motors predstavila svižné dvojmiestne kupé už pred šiestimi rokmi na autosalóne v Katare.

Pred zadnou nápravou modelu Lykan Hypersport leží dvakrát preplňovaný plochý zážihový šesťválec s dvojicou turbodmýchadiel a objemom 3,8-litra. Agregát, ktorý pochádza z Porsche 911 Turbo, dosahuje maximálny výkon 552 kW (750 koní) a krútiaci moment 1000 N.m.

Prenos početného stáda na cestu majú na starosti len zadné kolesá, prevodovka je sekvenčná šesťstupňová. Z pokoja na 100 km/h údajne akceleruje za 2,8 sekundy a maximálnu rýchlosť ma stanovenú na 395 km/h.

Lykan Hypersport podľa zakladateľa spoločnosti W Motors Ralpha Debbasa vyniká tiež hlavnými svetlometmi LED, ktoré sú osadené diamantmi, zlatom prešívaným koženým čalúnením alebo holografickým prístrojovým štítom. V cene každého vozidla, z ktorých sa vyrobilo len sedem exemplárov sú aj náramkové hodinky Cyrus Klepcy v hodnote 148.379 eur.

6.-7. Bugatti Veyron Vivere By Mansory (3,4 mil. USD/3,016.590 eur)
Pre tých, ktorým Bugatti Veyron pripadá málo výnimočné, ponúka francúzsky člen nemeckého koncernu úpravy podľa spoločnosti Mansory Vivere. Toto vozidlo síce nepochádza zo sériovej produkcie, ale svoje miesto v našej cenovej hitparáde si rozhodne zaslúži.

Niet pochýb o tom, že Bugatti chce osloviť tú najvyššiu ekonomickú triedu zákazníkov, medzi ktorých patria napríklad arabskí šejkovia. Veyron patrí bez diskusií k najznámejším automobilom sveta. Jeho úprava od firmy Mansory očarila už návštevníkov autosalónu v Ženeve 2014.

Pre motoristických fajnšmekrov je skutočným zážitkom možnosť vypočuť si fantastický zvuk silného motoru W16. Veyron Vivere od Mansory sa môže pochváliť jedinečným zadným difúzorom, karosériou z uhlíkových vlákien, niekoľkými prívodmi vzduchu alebo atraktívnymi liatymi kolesami.

V interiéri sú zabudované LED svetlá, ktoré osvetľujú celú kabínu. Sedadlá, prístrojová doska a výplne dverí sú kompletne potiahnuté prvotriednou kožou, rovnako tak aj volant, ktorý je ešte s karbónovým dekorom.

5. Lamborghini Veneno (4,5 mil. USD/ 3,992.550 eur)Karbónový hyperšportiak predstavila spoločnosť Lamborghini už na ženevskom autosalóne v roku 2013 pri príležitosti 50. výročia od založenia automobilky s býkom zo Sant´Agaty v znaku. Pre kupé Veneno poslúžil ako konštrukčný základ model Aventador, od ktorého zdedilo atmosférický vidlicový dvanásťvalec s objemom motora 6,5 litra.

Ten je naladený na maximálny výkon 750 koní (552 kW), pričom 690 Nm prenáša sedemstupňová polosamočinná prevodovka na obe nápravy. Lamborghini Veneno vystrelí z nuly na 100 km/h v priebehu 2,8 sekundy a maximálna rýchlosť je nastavená na hodnotu 355 km/h. V prípade atraktívneho kupé sa od konceptu prešlo nakoniec k realizácii troch exemplárov.

Veneno disponuje kompletnou výbavou vrátane adaptívnych xenónových svetlometov, dažďového senzoru, imobilizéru a centrálneho zamykania, elektrických zrkadiel, okien i sedadiel s vyhrievaním, multifunkčného volantu, množstva airbagov, ABS, ESP a kontroly trakcie, rádia s Bluetooth, CD a MP3, head-up displeja, automatickej klimatizácie, tempomatu, navigácie, palubného počítače a parkovacej kamery aj senzorov.

4. Koenigsegg CCXR Trevita (4,8 mil. USD/4,258.720 eur)
Vysoká obstarávacia cena v sebe obsahuje stavbu z uhlíkových vlákien potiahnutú diamantmi. Presnejšie povedané, CCXR Trevita má nastriekanú kapotu lakom zvaným Koenigsegg Proprietary Diamon Weave, takže pri odraze slnečných lúčov dochádza k trblietavému efektu.

Len tri modely CCXR Trevita boli predmetom pôvodného zámeru, ale zložité zhotovenie karbónu s diamantmi obmedzili plány len na dva reálne kusy, ktoré opustili brány švédskej továrne. Model CCXR Trevita je vybavený technikou Bio Flex Fuel, ktorá umožňuje spaľovať benzín aj zmes etanolu E85.

Koenigsegg má vďaka tomu v tejto verzii maximálny výkon 749 kW (1018 koní) a krútiaci moment má najvyššiu hodnotu 1000 Nm. To ide ruka v ruke s vylepšením jazdných výkonov. Akceleráciu z pokoja na stovku zvládne za 2,9 sekundy a hranicu 200 km/h dosiahne za 8,9 sekundy. Maximálna rýchlosť presahuje hodnotu 417 km/h, takže Koenigsegg CCXR prekonal svojho rivala Bugatti Veyron v pozícii najrýchlejšieho produkčného auta.

3. Mercedes-Maybach Exelero (8 mil. USD/7,097.860 eur)
Bronzová priečka patrí momentálne nemeckému unikátu. Jeden jediný vyrobený kus predstavili v lete 2005 pri príležitosti testovania novej generácie širokých vysokorýchlostných pneumatík od firmy Fulda (Fulda Carat Exelero). Mercedes-Maybach Exelero s dlhou karosériou má pod kapotou vidlicový dvanásťvalec.

Vysoko výkonné superšportové dvojmiestne kupé, postavené na podvozku luxusnej limuzíny Maybach 57, navrhla a vyrobila automobilka Maybach. Spolupráca tejto nemeckej značky, Fuldy a karosárskej firmy Dörr & Schreck začala už v tridsiatich rokoch 20. storočia. Vtedy išlo o projekt veľmi rýchleho vozidla s označením SW38, ktorý mal prekonať magickú hranicu 200 km/h.

Do sériovej výroby sa napriek splneným rýchlostným limitom nikdy nedostal. Za dizajnom Mercedesu-Maybach Exelero stoja študenti z vysokej školy vo Pforzheime, pričom karosériu prototypu vyrobila turínska firma Stola v spolupráci s návrhármi od DaimlerChrysler AG. Zvýšenie objemu motoru, nastavenie turbodmýchadiel realizovali špecialisti z Mercedes Car Group v Untertürkheime.

S vozidlom Exelero na pneumatikách 315/25 ZR 23 dosiahol nemecký automobilový pretekár Klaus Ludwig na skúšobnom okruhu v severotalianskom Narde svetový rekord v segmente limuzín na sériovo vyrábaných pneumatikách (351,45 km/h). Automobil bol aj ozdobou nemeckého televízneho seriálu Kobra 11.

2. Rolls-Royce Sweptail (12,8 mil. USD/11,356.580 eur)
Cena luxusnej limuzíny Rolls-Royce Sweptail nebola nikdy oficiálne zverejnená, ale nie je ťažké uveriť verzii, ktorá sa skloňuje medzi motoristami a automobilovými nadšencami. Impozantný automobil je vymodelovaný po vzore historických vozidiel z 20. rokov minulého storočia a doplnený o prvky z luxusných jácht.

Džentlmen, ktorý zostáva v anonymite, si v roku 2013 objednal špeciálne vyhotovený Rolls-Royce. Spoločnosť s legendárnou soškou Spirit of Ecstasy na prednej kapote vyhovela jednému z najlojálnejších zákazníkov a ponúkla mu jedinečný, unikátny, jednorazový model Sweptail. Ten pripomína model Phantom VII Coupé svojou prefabrikovanou tvárou s kruhovými svetlometmi a so samostatnými obdĺžnikovými dennými LED diódami.

Najdrahšie auto na svete má síce mriežku chladiča podobnú ako Panthom, ale inak  je najväčšia v modernej ére luxusnej ostrovnej značky. „Luxusná jachta na štyroch kolesách“ je však rovnako ako majiteľ, zahalená tajomstvom. Aj preto nie je známy oficiálny výkon limuzíny. Odborníci sa najčastejšie zhodujú, že pod kapotou sa nachádza 6,6- litrový V12 twin-turbo motor, ktorý má pôvod od modelu Wraith (cca 465 kW).

K dispozícii by mala byť osemstupňová automatická prevodovka. Sweptail sa v interiéri vyznačuje minimalistickým usporiadaním, Kabína má klasickú dvojmiestnu konfiguráciu GT s výrazne pretiahnutou zadnou časťou. Ručne tvarované prvky z luxusných prírodných materiálov z celého sveta si vybral majiteľ.

1. Bugatti La Voiture Noire (18,9 mil.USD/16,768.698 eur)
Svetová premiéra najdrahšieho nového vozidla v histórii za prítomnosti súčasného šéfa francúzskej automobilky Stephana Winkelmanna nemohla byť ani lepšie načasovaná. Bugatti totiž oslavuje v tejto sezóne 110. výročie svojho založenia a cítiť to bolo aj vo Švajčiarsku.

Nový model na objednávku – La Voiture Noire (pozn. Čierne auto) využíva rovnaký agregát ako model Bugatti Chiron, to znamená šestnásťvalcový W motor s objemom 8 litrov.Nemenej podstatný je však inovovaný vzhľad a dizajn karosérie, pri ktorom sa konštruktéri inšpirovali ikonickým modelom Type 57 Atlantic.

-jj-

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov