Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


TEST: Volkswagen Tayron 1,5 eTSI ACT DSG Limited – Nič mu nechýba

Volkswagen Tayron s motorom eTSI dokáže jazdiť úspornejšie ako diesel.

Kolega testoval dieselovú verziu Tayronu s pohonom všetkých štyroch kolies a dosiahol priemernú spotrebu 7,4 l/100 km. Začal som takto nezvyčajne, pretože krátko nato som testoval mild-hybridnú verziu a po najazdení vyše 1 000 km som mal takmer o liter nižšiu priemernú spotrebu – 6,5 l/100 km. Nerobil som pritom nič nezvyčajné, vôbec som sa nesnažil urobiť nejaký rekord v „eko-jazde“, len som jazdil rozvážne, nie však „pomaly ako nemecký dôchodca“.

Pohon je založený na 1,5-litrovom motore TSI s technológiou vypínania dvoch valcov ACT, ktorý spolupracuje so 7-stupňovou DSG prevodovkou a s týmto pohonom má Tayron pohon predných kolies. Motor má veľmi príjemný prejav. Vďaka podpore elektromotora s výkonom 15 kW (20 k), resp. 25 Nm pekne potiahne pri akcelerácii od nízkych otáčok, už v strednom pásme je pocitovo dostatočne silný a v prípade potreby sa nechá „točiť“. Jedným dychom však musím povedať, že s výkonovými parametrami 110 kW, resp. 250 Nm táto verzia Tayronu nebude žiaden športovec, navyše v blízkosti „limitera“ mu akosi dochádza dych. Je však dobrý spoločník a služobník – ide kultivovane a úsporne. Za bežných okolností motor vôbec nepočujete a pod väčším zaťažením, resp.
vo vyšších otáčkach má pekný dravý zvuk.


Mimochodom, práve táto motorizácia je základom pre Tayron a na našom trhu je najpredávanejšia. Ja som vďaka importérovi značky navyše vyskúšal verziu Limited, ktorá je z hľadiska výbavy druhým stupňom. Aj v nej však dostanete „plnohodnotné“ auto, ktorému nič podstatné nechýba. Bodaj by aj, veď v stupni Limited dostávate voči základnému stupňu Life výbavu v hodnote 4 210 eur. Rozdiel medzi verziou Life a Limited je pritom 1 000 eur. A čo dostávate? Bezkľúčové odomykanie, svetlá IQ.Light s prisvecovaním do zákruty (ale bez matrixovej funkcie) a svetlami do zlého počasia, akustické bočné okná, parkovacieho asistenta Park Assist Pro s funkciou Memory, bezkontaktné otváranie a zatváranie veka kufra, metalickú farbu…

Už v základnej výbave Life pritom máte vo verzii 1,5 eTSI vyhrievaný volant a vyhrievané predné sedadlá, adaptívny tempomat, trojzónovú klimatizáciu, cúvaciu kameru, ambientné osvetlenie interiéru a množstvo ďalších prvkov. A keby vám niečo chýbalo, môžete si priplatiť. Testovaný exemplár mal 19-palcové kolesá, 230
V konektor v kufri… Chválim, že napriek sedemmiestnemu interiéru mal testovaný Tayron v kufri dojazdové rezervné koleso, dedikované miesto na kryciu roletku, keď ju nepoužívate a ešte aj
priehradky na menej často používané drobnosti. Takto nakonfigurovaný Tayron je rozumnou alternatívou za rozumné peniaze. Pritom vám poskytne všetko, čo potrebujete – veľký vnútorný priestor, slušné jazdné vlastnosti, vysokú bezpečnosť…

Čo treba uznať
Vnútorný priestor, dobrý pomer výbavy k cene.
Čo nám chýbalo
V podstate nič.
Čo nás prekvapilo
Nižšia spotreba ako pri dieselovej verzii.

Volkswagen Tayron 1,5 eTSI ACT DSG Limited
Cena (základ/test) 39 990/43 590 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km

Motor
Preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 498 cm 3 , max. výkon 110kW (150 k) pri 5 000 ot.min -1 , max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min -1 .Emisie CO 2  143 – 147 g/km.

Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 9,4 s, v max = 204 km/h, spotreba WLTP/test 6,3 – 6,4/6,5 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor
230 V – 1×
AUX – nie
USB-A – nie
USB-C – 4×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 12,9
Batožinový priestor: 885 dm3

Porovnávací test: MG HS a Volkswagen Tiguan – Dych na krku

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov