Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Range Rover Evoque P270e S – Ľahké sa zamilovať

Range Rover Evoque. Veľmi ľahko sa zamilujete do jeho vzhľadu a aristokratického pôvodu.

Najmenší Range Rover prešiel uplynulý rok aktualizáciou. Na prvý pohľad je ťažké rozoznať rozdiel, dizajn je stále aktuálny a prakticky vôbec nestarne. Zamerať sa treba na masku a svetlá. A keď sme pri svetlách, bol som prekvapený, ale základné LED svetlá majú v tejto triede manuálne nastavenie sklonu a majú nejednoliaty svetelný kužeľ a slabý dosvit na krajnicu. Preto ak potrebujete veľa jazdiť v noci, zvážte príplatok 900 eur za vyšší rad svetiel so 67 LED.

Jednoduchosť a čistota

Modernizáciu spoznáte až pri pohľade dovnútra. Prístrojová doska je oveľa čistejšia, jednoduchšia, ale podľa mňa mu stratila punc prémiovosti. Predtým zaujímavé multifunkčné tlačidlá klimatizácie a tepelného komfortu sedadiel zmizli. Ostal po nich prázdny kryt, ktorý vypĺňa zatvárací odkladací priestor. Kompletne celé ovládanie klímy sa presunulo do dominantného 11,4-palcového dotykového displeja.

Aj keď sú materiály v interiéri už bežne používané recykláty, na pohľad a dotyk sú príjemné. Asistenčné systémy zahrňujúce napr. upozornenie na prekročenie rýchlosti sa dajú deaktivovať jediným tlačidlom na volante! Bravó za šikovné riešenie.

Heslo: emisie

Plug-in hybridná verzia P270e je mierne podladená verzia staršieho modelu P300e, predovšetkým kvôli splneniu prísnejších emisných noriem. P270e má síce horšie dynamické parametre, a teda zrýchľuje o niečo pomalšie, no stále ponúka veľmi slušný výkon. Je to síce naďalej kombinácia trojvalcovej pohonnej jednotky a elektromotora s 15 kWh batériou, čo sa z papiera nemusí pozdávať, avšak na jazdný prejav to nemá zásadný vplyv. Samotný spaľovací motor nepatrí k žiadnym šetričom, ak sa rozhodnete využívať ho bez nabíjania, kombinovaná spotreba v zmiešaných podmienkach bude oscilovať na úrovni 9 litrov; ak nabíjať budete, vystačí si s približne 6,5 l/100 km a na jeden plne elektrický dojazd prejdete 50 – 55 km v letných podmienkach.

Parametre hybridného ústrojenstva sa ani s príchodom ekologickej verzie nezmenili. Pre uponáhľaných ľudí je plusom fakt, že Evoque ako plug-in hybrid ponúka DC nabíjanie. V praxi to znamená, že ho za 30 minút viete nabiť na viac ako 80 % kapacity batérie.

Stručne

Čo treba uznať

  • Nestarnúci dizajn.

Čo nám chýbalo

  • Širší lúč stretávacích svetiel.

Čo nás prekvapilo

  •  Ani len netušíte, že motor má tri valce.

Range Rover Evoque P270e S

Cena (základ/test)                                         55 252/69 969 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 150 000 km

na VN akumulátor 6 rokov alebo 100 000 km

Motor

preplňovaný zážihový R3/12V + PHEV, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 118 kW (160 k) pri 5 000 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment n.u. ot.min-1. Elektromotor: max. výkon 80 kW (109 k), max. krútiaci moment 260 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 198 kW (269 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 540 Nm. Emisie CO2 33 – 35 g/km.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 7,2 s, vmax = 190 km/h, energetická spotreba WLTP/test 32,9/~28,3 kWh/100 km, dojazd na el. energiu WLTP/test 61/~55 km; spotreba paliva WLTP/test 1,4 – 1,5/6,5 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 11,4
  • Batožinový priestor: 472 dm3

Test: Range Rover Velar D300 AWD MHEV Dynamic SE – Čistejší ako panenský sneh

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov