Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Minitest: LAND ROVER Defender 110 P400 X-Dynamic HSE – The rock

Land Rover Defender. Väčšina značiek zmenšuje objem motorov, Land Rover ho zvyšuje.

Aktuálnu generáciu Defenderu netreba predstavovať. Hoci pri jej príchode na trh mnohí frflali, čas ukázal, že premena z prehistorického mechanického off-roadu na moderné SUV bolo správne rozhodnutie. Pôvodné Defendre sú na našich cestách také zriedkavé ako biela vrana, aktuálnu vidieť na každom rohu. Dokonale zapadla do dnešného sveta, pritom si ponechala pôvodného off-roadového ducha – je pevná ako skala, ide z nej pocit nezničiteľnosti a nezastaviteľnosti, akurát, že namiesto surovej mechaniky ide na terén inteligentnou elektronikou.

Zatiaľ čo väčšina značiek zmenšuje objem motorov, Land Rover ho zvyšuje. Pôvodný trojlitrový benzínový motor P400 totiž nahradil 5-litrovou vé-osmičkou s označením P425. Už samotný objem je zárukou výkonového potenciálu, no tento motor je navyše dopovaný kompresorom, takže jeho výkon dosahuje 312 kW (425 k). U dílerov však stále nájdete posledné kusy Defenderu s pôvodným trojlitrom P400 a ten je skvelý. Vyvinie 294 kW (400 k), resp. 550 Nm, vďaka čomu aj s ťažkým a veľkým autom dokáže hýbať adekvátne tomu, aké požiadavky kladú na dynamiku typickí zákazníci takéhoto auta. Motor má navyše pod záťažou pekný zvuk, a pekný zvuk má aj výfuk. Veľmi pôsobivý je však aj v bežných podmienkach – pri pokojnej jazde o ňom vlastne ani neviete. Pracuje ticho a bez akýchkoľvek vibrácií, ale najkrajšie na celej veci je, že vôbec nepotrebuje otáčky, aby mal silu. A spotreba? Ja som bez najmenšej snahy šetriť dosiahol priemerku 13,1 l/100 km. Vzhľadom na permanentný pohon všetkých štyroch kolies a veľkosť auta to vôbec nie je zlé.

Stručne

Čo treba uznať

  • Dáva vám pocit nezastaviteľnosti a nezničiteľnosti.

Čo nám chýbalo

  • Pádla prevodovky pod volantom.

Čo nás prekvapilo

  • Relatívne vysoká aerodynamická hlučnosť už pri 100 km/h.

Land Rover Defender 110 P400 X-Dynamic HSE

Cena (základ/test)                                         69 306/na požiadanie u dílerov €

Záruka                                                           5 rokov alebo 150 000 km

 

Motor

preplňovaný zážihový R6/24V + MHEV, zdvihový objem valcov 2 996 cm3, max. výkon 294 kW (400 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 550 Nm pri 2 000 – 5 000 ot.min-1. Emisie CO2 255 – 275 g/km.

 

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 6,1 s, vmax = 191 km/h, spotreba WLTP/test 11,2 – 12,1/13,1 l/100 km.

 

Konektivita a batožinový priestor

230 V – nie

AUX – nie

USB-A – 1×

USB-C – 4×

Wi-fi – áno

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka: 11,4

Batožinový priestor: 786 dm3

Land Rover Defender 110 – Drevorubač v opere

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov