Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Škoda Kamiq 1,0 TSI 7DSG Drive Plus – So správnym drajvom

Škoda Kamiq odteraz pôsobí drsnejšie, možno trochu drzejšie, ale s ostrejšími kontúrami jej to svedčí.

Takmer štyri roky po premiére sa Škoda rozhodla osviežiť aj Kamiq. Má novú masku chladiča, prepracovaný nárazník a zväčšené hlavné osvetlenie. Ozaj, všimli ste si, že Kamiq dostal do predného nárazníka hmlovky? Doteraz ich nikdy nemal separátne od hlavných svetiel. Paradoxne vyššie triedy modelov ako napr. Octavia či Superb sa ich nateraz zbavili. Odzadu sa treba zamerať na grafiku zadných svetiel či tvar združenej odrazky a hmlovky v nárazníku, ktoré spoločne s hlavnými koncovými svetlami vytvárajú tvar prerušeného písmena C.

Pri pohľade do interiéru sa toho veľa nezmenilo. Avšak v minulosti boli dominantné obloženia z farebného plastu alebo z imitácie dreva. Teraz  dizajnéri lacnejšie imitácie nahradili látkovými materiálmi, ktoré sú podľa mňa na čistenie a pravidelné udržiavanie oveľa náročnejšie, ale na oko efektnejšie.

Vidieť a byť spokojný

S modernizáciou už tradične mierne narástla aj cena. Keď uvažujete o kúpe Kamiqu alebo trebárs aj iného modelu Škoda, dám vám do pozornosti akčný balík Drive alebo Drive plus. Ja som mal na test Kamiq vo verzii Drive plus, ktorý je skutočne „nabúchaný“ – nechýba tempomat, vyhrievané sedadlá a vyhrievané ostrekovače čelného skla či populárny bezkľúčový systém Kessy. Zaujímavosťou Kamiqu je aj to, že má full LED Matrix predné svetlá, čo mu môže závidieť polovička konkurentov.

Skoro liter

Motor má objem 999 cm3 a stále nemá žiaden pomocný elektromotor. Novodobý základný motor má síce iba tri valce, ale oproti staršiemu mu v silnejšom naladení dopriali pár koní navyše, pôvodne mal 81 kW (110 k), teraz má 85 kW (115 k). Tento motor vo vyššej výkonovej úrovni a v spojení so 7-stupňovou prevodovkou DSG Kamiqu rozhodne stačí. Spolu tvoria skvelo zohratý pár, ktorý používateľovi poskytne správnu úroveň komfortu. Motor s prevodovkou hýbu s karosériou veľmi príjemne aj vďaka slušnej porcii krútiaceho momentu 200 Nm. Neraz máte dokonca pocit, že má o čosi viac koníkov. Nestratíte sa ani na okreskách, kde navyše Kamiq s týmto motorom a prevodovkou dokáže jazdiť pod 5,5 l/100 km. Pri diaľničných presunoch už tradične začne ťahať viac benzínu, ale netvári sa, že by mu vyššie tempá robili problém, no pri ťažkej nohe spotreba skočí aj nad 8 l/100 km.

Čo treba uznať

  • Skvelý malý crossover nielen do mesta.

Čo nám chýbalo

  • Ľudovejšia cena.

Čo nás prekvapilo

  • Celokobercový kufor.

Škoda Kamiq 1,0 TSI 7DSG Drive Plus

Cena (základ/test) 17 490/28 146 €

Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km.

Motor

  • preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 85 kW (115 k) pri  5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 500 ot.min-1.  Emisie CO2 127 – 134 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,2 s, vmax = 195 km/h, spotreba WLTP/test 5,6 – 5,9/6,3 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,2
  • Objem kufra: 400 dm3

Test: Škoda Kodiaq 1,5 TSI 150 kW PHEV 6°AP DSG Sportline – Ani nie za 5 litrov!

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov