Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Suzuki Swift 1,2 Dualjet Mild Hybrid 4WD GLX – Kinder Surprise

Suzuki Swift dokazuje, že aj malé vecičky vedia urobiť obrovskú radosť.

Detail ako klasická anténa, analógový interiér, osvetlenie kombinujúce LED aj klasické žiarovky či fakt, že dvere na prvýkrát takmer nikdy nezatvoríte, je len časť vlastnosti, ktoré novému Swiftu vložili do vienka. Swift patrí do kategórie áut, ktoré automaticky získavajú prezývku pre svoju roztomilosť.

Asi niet človeka, ktorý by ho aspoň raz nenazval svišť. A roky rokúce to je len a len v dobrom. Akurát sa už roky zamýšľam nad tým, či by si štvorkolkové svište preventívne nezaslúžili ochranný šusplech zadného diferenciálu. Na pohľad je totiž veľmi nízko.

Stará škola 

V interiéri to je stará škola. Okrem audia sú na všetko ovládanie prichystané tradičné tlačidlá. Je pravdou, že dvojfarebná palubná doska je celkom členitá, ale oku pekne lahodí. Pozitívom je, že vo svišťovi nič nevŕzga a nepotrebuje ani všade prítomné displeje.

Analógové budíky doplnené o jednoduchý multimediálny systém spravia svoju robotu skvelo. Trochu mi chýba stredová lakťová opierka a fakt, že vyhrievané sedačky majú len jeden stupeň. Hrejú až tak, že po chvíli bezproblémovo uvaria vodičovi alebo aj spolujazdcovi hemendex. Swift je stále auto, do ktorého sa zmestia štyria dospelí. Pohodlné sedadlá a ľahko uchopiteľný volant majú trochu obmedzený rozsah nastavenia, takže nie každý si tu nájde ideálnu polohu, ale ja som bol viac než spokojný.

V tomto je top!
Ekonomika prevádzky je zabezpečená aj tým, že pohotovostná hmotnosť aj pri verzii 4WD s diferenciálom a kardanovým hriadeľom osciluje na hranici jednej tony.  A v tom spočíva aj tajomstvo ekologickosti, hospodárnosti a výbornej ovládateľnosti. S atmosférickým trojvalcovým mild-hybridným motorom to je príjemné autíčko. Swift má totiž len zdanlivo rovnaký motor ako jeho predchodca, ktorý bol ponúkaný aj s agregátom 1,2 DualJet Hybrid s výkonom 83 koní.

V novom Swifte má tri valce namiesto štyroch. Hoci má nový motor rovnaký objem, má iba tri valce namiesto štyroch a má väčší krútiaci moment – 112 Nm namiesto 107 Nm. Je síce pravda, že mne s ním vyšla výrazne vyššia spotreba, než udáva výrobca, ale ako obhajobu dodávam, že motor bol ešte v zábehu, bola zima a často som jazdil po diaľnici. Faktom ostáva, že na diaľnici chýba šiesty prevodový stupeň, keďže pri 130 km/h motor točí už približne 3 500 ot.min-1.

A čo na záver? Nechcem sa rúhať, ale keď majú byť moje modlitby aspoň raz v živote vypočuté, prajem si, aby ešte niekedy priniesli ostrejšiu verziu Swift Sport s výkonom aspoň 150 koní. Toto skvelé maličké autíčko si pár divých koní určite zaslúži.

Stručne

Čo treba uznať

  • Výborné jazdné vlastnosti.

Čo nám chýbalo

  • Viac ako jeden stupeň vyhrievania sedačiek.

Čo nás prekvapilo

  • Hmotnosť stále na úrovni 1 tony aj vo verzii 4WD.

Suzuki Swift 1,2 Dualjet Mild Hybrid 4WD GLX

 

Cena (základ/test)                                         15 260/20 430 €

Záruka                                                           3 roky alebo 100 000 km

Motor

  • Atmosférický zážihový R3/12V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 197 cm3, max. výkon 60,9 kW (83 k) pri 6 700 ot.min-1, max. krútiaci moment 111,8 Nm pri 4 500 ot.min-1. Emisie CO2 110 – 111 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 13,6 s, vmax = 160 km/h, spotreba WLTP/test 4,9/5,7 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 2×
  • USB-C – 1×
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9
  • Batožinový priestor: 265 dm3

Test: Suzuki Swift 1,2 DualJet 2WD GLX – Rozum aj cit

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov