Predstavujeme: FORD Capri – S DNA Fordu
Ford Capri oživuje legendárne meno, pridáva praktickú funkčnosť SUV a ekologický rozmer elektrického pohonu.
Tomu, kto sa aspoň trochu zaujíma o zákulisie automobilového priemyslu, nepoviem nič nové, keď napíšem, že Ford spolupracuje s Volkswagenom a Capri využíva techniku Volkswagenu ID.5. Capri však má DNA Fordu, a to nielen dizajnové.
Dizajn
Už pri prvotných úvahách o novom vozidle Ford vychádzal z predpokladu, aké autá dnes najviac frčia, takže voľba typu karosérie bola jasná, bude to SUV. Pri samotnom dizajne zasa vsrkla myšlienka využiť niektorý z historických modelov a voľba padla na Capri, ktoré sa vyrábalo v období 1968 až 1986. Karoséria, hoci je typu SUV, splývajúcou zadnou časťou a vykrojením zadného bočného okna pripomína pôvodné kupé Capri. Štandardne je auto postavené na 19-palcových kolesách, vo vyššom stupni výbavy jazdí na 20-palcových a v opcii môže mať až 21-palcové kolesá. V snahe o čo najdlhší dojazd sa automobilky často uchyľujú aj k zapusteným kľučkám, ktoré však v skutočnosti neprinášajú snáď ani sto metrov dojazdu navyše. Ford sa vyhol takémuto nezmyslu a pre Capri ponechal klasické kľučky, ktoré sa dajú poriadne uchopiť.
Keď automobilky zdieľajú medzi sebou niektoré modely, tak býva celkom bežné, že v interiéri spoznávate donora techniky – spoznávate páčky pod volantom, volič prevodovky, volant, displeje a menu infotainmentu, časti prístrojovej dosky, časti výplne dverí, kľučky dverí, sedadlá atď. Vo Forde Capri však bežný človek žiadnu príbuznosť s Volkswagenom nespozná. Skutočne len minimum vecí je podobných s Volkswagenom. Všetko podstatné je však celkom iné ako vo VW ID.5 – prístrojový panel je celkom iný, centrálny dotykový displej má naprieč uhlopriečkou 14,6 palca, je vertikálne orientovaný a je integrovaný do stredového panela, v hornej časti prístrojovej dosky je soundbar Bang & Olufsen, volant a volič prevodovky sú celkom iné…
Vyberte si!
Ford Capri je k dispozícii s troma verziami akumulátora – s využiteľnou kapacitou 52, 77 a 79 kWh, v troch výkonových verziách – 125 kW (170 k), 210 kW (286 k) a 250 kW (340 k), pohonom kolies zadnej nápravy alebo s pohonom všetkých štyroch kolies a v dvoch stupňoch výbavy – základnej Capri a vyššej Premium. Zaujímavé je, že už ani v základnej výbave nič podstatné nechýba, vo výbave Premium dostávate navyše iba matrixové LED svetlá, prémiový audiosystém Bang & Olufsen, 20-palcové kolesá, elektrické otváranie piatych dverí s virtuálnym pedálom, LED ambientné osvetlenie interiéru a prahové lišty s nápisom Capri. Zoznam príplatkových prvkov je veľmi krátky, osobne by som si priplatil za ergonomické sedadlá s AGR certifikátom, metalický lak a na vážkach by som bol s balíkom asistenčných systémov Assist. Samotné bezpečnostné prvky by som nepotreboval, ale Ford to vymyslel tak, že 360-stupňovú kameru vám ponúka iba v tomto balíku. Druhá zaujímavá vec je, že za tepelné čerpadlo si musíte priplácať vo všetkých verziách a ja by som si zaň priplatil.
Základná verzia Capri RWD s 52 kWh akumulátorom má energetickú spotrebu 15,5 kWh/100 km s dojazdom 384 km, verzia Capri RWD so 77 kWh akumulátorom má spotrebu 13,3 kWh a dojazd 627 km, top verzia Premium AWD so 79 kWh akumulátorom spotrebuje 15,8 kWh/100 km a na jedno nabitie dá 560 km. Maximálny nabíjací príkon je 145 kW pre najmenší akumulátor 135 kW pre stredný a 185 kW pre najväčší akumulátor. Vo všetkých prípadoch tak z 10 na 80 percent nabijete akumulátor za necelú polhodinu. Všetky tri akumulátory pustia na wallboxe najviac 11 kW, pre domáce potreby však aj to bohato postačuje. Ford hovorí, že Capri jazdí celkom inak ako Volkswagen ID.5. Do Capri totiž vložil DNA Fordu. Zmenené sú pružiny, tlmiče, uloženia náprav… Už sa tešíme na riadny redakčný test.
S atraktívnou cenou
Ford prichádza so zaujímavou cenovou politikou. Aktuálne totiž dáva na Capri uvádzací bonus 2 570 až 3 450 eur, v závislosti od výbavy. Základný model Capri RWD 125 kW 52 kWh tak môžete byť váš za 40 990 eur, čo je o dve tisícky menej ako akčná cena Volkswagenu ID.5 a za top model Capri Premium AWD 250 kW 79 kWh si Ford pýta 55 990 eur.
Test: Ford Mustang 5.0L Ti-VCT V8 RWD Dark Horse – Miláčik internetu
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov