Test: Cupra Formentor 1,5 eTSI 150 7DSG First Edition – Niekde mínus, niekde plus
Cupra Formentor prešla modernizáciou, vďaka ktorej je ešte o kúsok lepším autom.
Hovoriť môžeme o pomerne rozsiahlom facelifte, zmeny sa dotkli dizajnu aj technológií. Formentor má po novom prednú masku pripomínajúcu hlavu žraloka a logo Cupry dizajnéri premiestnili zo stredu mriežky chladiča na kapotu. Novinkou je tiež trojuholníková grafika LED svetiel vpredu, v zadnej časti sú svetlomety naďalej prepojené LED linkou, no odteraz už aj so svietiacim logom.
Zmeny a vylepšenia sú zjavné aj v interiéri, logo značky premietané na zem hneď po otvorení dverí vás poteší ešte skôr, ako si sadnete za volant. A nie hocijaký volant, ale športovo tvarovaný už v základnej výbave. Dobrou správou je, že Cupra Formentor v modernizovanej verzii už osvetľuje dotykový panel v spodnej časti rámu stredového displeja, výrobca tak vypočul sťažnosti novinárov i zákazníkov a za to mu patrí pochvala. Samotný stredový displej má veľkosť až 12,9 palca, čo je na mňa už priveľa.
Ak v aute obľubujete gigantické obrazovky, Cupra vás nesklame. Nová grafika multimediálneho systému je bezpochyby lepšia. Je krajšia, prehľadnejšia a má rýchle reakcie. Motor 1,5 eTSI s 48 V mild-hybridnou technológiou ma potešil svojím dynamickým prejavom, avšak iba v športovom režime. V Comforte totiž 7-stupňová dvojspojková prevodovka príliš často využíva režim plachtenia a to aj v situáciách, keď to podľa mňa nemá význam, čím otupuje reakcie motora.
O zmenách na podvozku Cupra síce nehovorí, no subjektívne mám pocit, že Formentor je v zákrutách ešte predvídateľnejší, na horšom povrchu je aj po facelifte dosť tvrdý, ale zrejme by pomohlo obuť menšie 18-palcové disky. S úplne surovým motorom sa mi podarilo dosiahnuť kombinovanú spotrebu 6,5 litra a to považujem za príjemné prekvapenie.
Stručne
Čo treba uznať
Bohatá výbava vo verzii First Edition.
Čo nám chýbalo
Reálne koncovky výfuku.
Čo nás prekvapilo
Spotreba surového motora.
Cupra Formentor 1,5 eTSI 150 7DSG First Edition
Cena (základ/test) 32 850 /35 580 €
Záruka 5 rokov alebo 150 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 5 000 – 6 000 min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 131 – 139 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
- 0 – 100 km/h za 8,9 s, vmax = 205 km/h, spotreba WLTP/test 5,8 – 6,1/ 6,5 l/100 km.
.Konektivita a nákladový priestor
230V – nie
AUX – nie
USB-A – 0×
USB-C – 4×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 12,9´´
Batožinový priestor: 450 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov