Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Symbioz: Vzadu viac (test)

Renault Symbioz je nový crossover v ponuke značky, no časť z neho už dôkladne poznáte.

Novinka totiž stojí na podvozkovej platforme CMF-B, ktorú má aj Captur. Oba majú rovnako dlhý rázvor osí kolies 2 638 mm, rovnakú šírku 1 797 mm aj rovnakú výšku 1 575 mm. Jediný parameter, v ktorom sa líšia je dĺžka – Symbioz je dlhší o 174 mm, pričom celý tento nárast sa premietol do objemu batožinového priestoru.

Ten má v závislosti od polohy posúvateľnej zadnej lavice od 460 do 624 dm 3 . Captur ponúka maximálne 440 dm 3 . V Renaulte síce zvolili cestu nového mena, ale reálne ide o taký Captur Combi. Výrobca dokonca Symbioz štylizuje do polohy nástupcu spaľovacieho modelu Scénic, no z môjho pohľadu je toto prirovnanie veľmi odvážne.

Crossover nie je MPV

Treba si totiž uvedomiť, že až po B-stĺpik je Symbioz v podstate Captur, a teda auto postavené na „malom“ základe. Scénic bol dlhší, širší a priestrannejší. V týždni, keď som testoval Symbioz, sme boli na výlete v zložení štyria dospelí a jedno 11-ročné dieťa a poviem úprimne, šírka interiéru bola limitujúca. Nerád by som preto Symbioz označoval za rodinné auto, skôr mestský crossover s väčším kufrom. Musím však uznať, že z dizajnového hľadiska mimoriadne vydareným.

Najmä testovaná verzia Iconic s importérom zvolenou kombináciou tyrkysovej modrej a netradične tvarovaných 19-palcových diskov ma nútila otočiť sa pri každom odchode od auta. Páčili sa mi tiež sedadlá s výraznejším bočným vedením, príjemný volant a celkovo dobrá ergonómia interiéru. Highlitom v Renaultoch je možnosť personalizovať si režim My Safety Perso – deaktivovať všetky systémy, ktoré vás počas jazdy otravujú, a potom si tento režim zvoliť po každom naštartovaní dvojklikom tlačidla naľavo od volantu. Aby si hybridný Symbioz obhájil, že v porovnaní s hybridným Capturom je o najmenej 1 600 eur drahší, musel dostať nejaké extra prvky výbavy.

Môžem spomenúť napríklad elektricky ovládané veko batožinového priestoru, ale zaujímavejším prvkom je panoramatické strešné okno Solarbay s elektronicky nastaviteľnou priehľadnosťou za príplatok 1 500 eur. Okno má PDLC fóliu medzi dvoma sklenenými doskami nabitými elektrickým prúdom, ktorý mení usporiadanie tekutých kryštálov. Strecha je buď priehľadná alebo mliečna. Môžete si navyše prispôsobiť, či má byť priehľadná alebo mliečna prvá či druhá časť alebo celé okno okna. Jednoduchší základ si na druhej strane vybral daň v podobe jednozónovej klimatizácie.

Jedine hybrid

Ako som už naznačil, o pohon sa stará full-hybridná technológia E-Tech, momentálne jediná možnosť v ponuke. Základom je 1,6-litrový atmosférický benzínový motor s výkonom 69 kW (94 k) pracujúci v Atkinsonovom cykle, ktorý je doplnený o elektromotor s výkonom 36 kW (49 k) a štartér-generátor s výkonom 15 kW (20 k). Renault uvádza kombinovaný výkon sústavy 105 kW (143 k). O prenos výkonu sa stará multimódová prevodovka so štyrmi stupňami pre spaľovací motor a dvoma pre elektromotor.

Symbioz sa rozbieha na elektrinu – v nižších rýchlostiach slúži spaľovací motor skôr ako podpora pre elektromotor, neskôr preberá primárnu úlohu v rámci pohonu. Treba však povedať, že systém často využíva energiu uskladnenú v 1,2 kWh batérii a vďaka tomu som aj v zimnom období jazdil s priemernou spotrebou paliva 5,7 litra. Symbioz má vzadu jednoduchú nápravu s torznou priečkou a nie úplne tuhé odpruženie, ale jeho jazdné vlastnosti a svetlá výška 169 mm patria k lepšiemu priemeru v segmente mestských crossoverov.

Čo treba uznať
Prehľadný a intuitívny multimediálny systém Open R-Link.
Čo nám chýbalo
Lepšie rozlíšenie parkovacej kamery.
Čo nás prekvapilo
Fyzické ovládače pod stredovou obrazovkou nie sú podsvietené.

Renault Symbioz E-Tech full hybrid 145 Iconic
Cena (základ/test) 27 500/35 100 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km

Motor
atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 598 cm 3 , max. výkon 69 kW (94k) pri 5 600 ot.min -1 , max. krútiaci moment 149 Nm pri 3 600 ot.min -1 . Elektromotor: max. výkon 36 kW (49 k), max. krútiaci moment 205 Nm. Štartér-generátor: max. výkon 15 kW (20 k), max. krútiaci moment 50 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 105 kW (143 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 250 Nm. Emisie CO 2 105 – 108 g/km.

Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 10,7 s, v max = 170 km/h, spotreba WLTP/test 4,6 – 4,8/5,7 l/100 km.
.
Konektivita a batožinový priestor
230 V – nie
AUX – nie
USB-A – 0×
USB-C – 4×
Wi-fi – áno                                                                                                                                                  Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 10,4´´
Batožinový priestor: 460 – 624 dm3

Prvá jazda: Renault Symbioz – Plnohodnotný hráč

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov