TEST: Hyundai i20 – Férový prístup
Hyundai i20 vo výbave Family spĺňa moje predstavy o mestskom aute za prijateľnú cenu.
Keď Hyundai v roku 2020 uviedol tretiu generáciu modelu i20 na trh, mal som isté obavy, či špecifický dizajn karosérie s množstvom hrán a prelisov nebude na vkus európskeho zákazníka príliš odvážny. Realita je taká, že i20 sa predáva slušne, darí sa mu aj na Slovensku, a tak vlaňajší facelift riešil viac-menej iba technologický pokrok. Ja som si nedávno i20-ku vyskúšal s prívlastkom Family, čo je v poradí druhá zo štyroch ponúkaných
výbav a dáva mi najväčší zmysel.
Už v sérii totiž dostanete 16-palcové disky kolies, LED denné svietenie, asistent rozjazdu do kopca, systém núdzového brzdenia, sledovanie dopravných značiek s akustickým upozornením na prekročenie rýchlosti, udržiavanie v pruhu a tiež môjho obľúbeného pomocníka – upozornenie na odjazd vozidla spred vás. Mladšiu generáciu poteší, že 10,25-palcový digitálny kokpit má výbava Family bez príplatku a tí skôr narodení zas ocenia, že väčšina funkcií sa ovláda fyzickými tlačidlami.
Testovaný kus mal navyše predné Full-LED svetlá za príplatok 900 eur. Ja by som ich oželel a priplatil by som si radšej 500 eur za Smart Pack, ktorý zahŕňa bezkľúčový prístup, resp. štartovanie a tiež bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu. Do mesta mi halogénové svetlá stačia a tie základné LED-ky aj tak nie sú oveľa lepšie. Kombinácia preplňovaného trojvalca s výkonom 73,5 kW (100 k) a 6-stupňovej manuálnej prevodovky mi takisto vyhovuje, aj keď rozumiem všetkým, ktorí si priplatia 1 500 eur za DCT automatickú prevodovku.
V meste je totiž automat pre mnohých skutočne neoceniteľný pomocník. Kompaktný Hyundai ponúka solídny jazdný komfort, zadná torzná priečka s vlečnými ramenami v tejto kategórii úplne stačí. V tomto svete záujemcovia riešia skôr spotrebu paliva, môj priemer na úrovni 5 litrov je, myslím, pozitívnou odpoveďou. Pod 15-tisíc eur to už síce nebude, ale cena 17 390 eur je na dnešné pomery od značky Hyundai férový prístup
Čo treba uznať
- Príjemný podvozok a slušná výbava
Čo nám chýbalo
- Zabudovaná navigácia
Čo nás prekvapilo
- Medzi jazdnými režimami Normal a Sport nie je citeľný rozdiel
Hyundai i20 1,0 T-GDi 6M Family
Cena (základ/test) 14 840 /18 530 €
Záruka 5 rokov bez obmedzenia km
Motor
● Preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 998 cm 3 , max. výkon 73,5 kW
(100 k) pri 6 0000 ot.min -1 , max. krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min -1 .
Emisie CO 2 117 – 127 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
● 0 – 100 km/h za 11,1 s, v max = 183 km/h, spotreba WLTP/test 5,2 – 5,5/5,1 l/100 km.
.
Konektivita a nákladový priestor
230V – nie
AUX – nie
USB-A – 1×
USB-C – 2×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 10,25´´
Batožinový priestor: 352 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov