Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Indian Sport Scout Limited – Kmeňový šaman

Indian Sport Scout Limited. Pre Indiánov má šaman veľmi dôležitú úlohu, je to totiž kňaz, kúzelník...

Je vám blízka americká motorkárska kultúra? Nemôžete spraviť nič lepšie, len skočiť do sedla najstaršej americkej motocyklovej značky. Spoločne začnete na svet nazerať inak, než ste boli doteraz zvyknutí.

Mystický šarm

Genetické črty sú zrejmé, ale Sport Scout dostal modernejší, výkonu a dynamike prispôsobený vzhľad. Trochu krátke, ale zato poriadne hlboké sedadlo s vykrojením poskytuje dobrú podporu pre jazdca. Sport Scout ponúkajú v troch výbavách, ja som mal tú česť vyskúšať si strednú Limited. Tá vám dáva tempomat, USB pripojenie, jazdné režimy či trakčnú kontrolu. Digitálny budík však ešte nečakajte. Ten je až vyššie, a popravde, nepotreboval som ho. Polodigitálny budík k štýlu motorky náramne pasuje. Ak prejdem trochu dozadu za rajdy, zaujalo ma, že sa 13-litrová nádrž stále nedá zamknúť. Vzhľadom na hluk, ktorý motor s ladeným výfukom S&S robí, by som sa pri večernom parkovaní na verejných priestoroch asi trochu bál, či mi tam nejaký nenávistný spoluobčan nenasype cukor, či inú gebuzinu.

Intenzita moci 

Indian Scout poháňa kvapalinou chladený motor V2 so zovretím valcov 60°. Ku zadnému kolesu smeruje remeň. Motor sa nespráva ako typický chopperovský agregát. Začína slušne a energicky už v spodnom pásme otáčok a postupne zvyšuje výkon, čo zvyšuje pôžitok z jazdy, najmä pri športovom štýle. Je to rýdzi športový cruiser a to do poslednej bodky. Tri jazdné režimy (Rain, Standard, Sport) ponúkajú dodatočnú flexibilitu. Režim pre dážď som síce netestoval, ale režimy Standard a Sport fungovali perfektne. Najmä režim Sport je skutočne energický a poskytuje priamu odozvu na plyn, ale skolonizovaný indián pritom zostáva dobre ovládateľný aj v tomto režime.

Predná teleskopická vidlica pracuje so zdvihom 120 mm. Zadné dva tlmiče zas pracujú v rozsahu 76 mm. Za mňa by som privítal trochu jemnejšie a mäkšie pruženie. Vyvýšeniny v asfalte či spomaľovače mi dal rázne pocítiť. To, že nejde o top model z ponuky, prezrádza aj predné koleso. Je na ňom totiž len jeden kotúč s priemerom 298 mm a dvojpiestikovým strmeňom, drahšie modely Scout majú kotúče po oboch stranách. Vzadu je taktiež 298 mm kotúč, avšak s jednopiestikovým strmeňom. Vzhľadom na svoje zvyky a potreby by som od bŕzd privítal trochu väčšiu dravosť a ochotu spomaľovať v bežných, ale aj krízovejších situáciách.

Čo treba uznať

  • Jedinečný štýl.

Čo nám chýbalo

  • Trošku silnejšie brzdy.

Čo nás prekvapilo

  • Silno nenávistné pohľady mamičiek s kočíkmi.

Cena

  • Základ/ test  15 690/17 734 €
  • Záruka: 2 roky bez obmedzenia km

Indian Sport Scout Limited

Motor

  • Kvapalinou chladený V2/8V, zdvihový objem valcov 1 250 cm3, max. výkon 79 kW (107 k) pri 7 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 108 Nm pri 6 300 ot.min-1. Emisie CO2 n. u.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 239 kg, vmax= 185 km/h, spotreba výrobca/test n. u./5,3 l/100 km.

Test: INDIAN Chieftain Dark Horse – Ukáž sa, čo vieš!

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov