Test: Citroën Berlingo M 1,5 BlueHDi 130 EAT8 Max – Návrat výfukov
Citroën Berlingo je po modernizácii a do hry vracia spaľovacie agregáty, chvalabohu!
Poďme si na úvod povedať, čo všetko so sebou facelift priniesol. V prvom rade je to zmena dizajnu, viditeľná najmä v prednej časti karosérie. Berlingo teraz využíva nový dizajnový jazyk značky Citroën, s ktorým nedávno prišla „cé-trojka“. Berlingo sa tak opticky výraznejšie odlíšilo od koncernových súrodencov. Pribudli nové farby karosérie, skrášlili tvar hliníkových diskov, no po ďalšie zásadnejšie vylepšenia musíte zájsť do interiéru.
V testovanej výbave Max po novom nájdete dvojicu 10-palcových displejov – jeden slúži ako informačný panel pred vodičom a druhý umiestnený v strede palubnej dosky je pre infotainment. Novinkou je multimediálny systém IVI so zabudovanou navigáciou, ktorý už dokáže bezdrôtovo zrkadliť mobilný telefón prostredníctvom Apple CarPlay či Android Auto a aj logika jeho ovládania sa zlepšila. Oceňujem vyššie rozlíšenie parkovacej kamery aj 360° zobrazovací mód.
Pozornejší si isto všimli, že volič automatickej prevodovky, ako aj volič jazdných režimov taktiež zmenili svoj tvar – otočné ovládače Citroën nahradil kolískovými prepínačmi. Asi najlepšou správou je, že Berlingo môže mať opäť aj spaľovacie motory, ostatné dva roky bola totiž v ponuke len elektrická verzia. Vrátil sa 1,2-litrový benzínový trojvalec PureTech aj 1,5-litrový naftový štvorvalec BlueHDi. Práve naftový motor vo verzii s výkonom 96 kW (130 k), najvyšším krútiacom momentom 300 Nm a v kombinácii s 8-stupňovým meničovým automatom som si mal možnosť opäť vyskúšať.
Považujem ho za ideálny motor pre toto auto, pretože poskytuje dostatok dynamiky pri nízkej spotrebe paliva. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 5,5 litra a taká je aj realita. Ak do denného mixu zaradíte aj diaľnice, pripočítajte si liter navyše. Na záver je ešte dôležité spomenúť, že Citroën Berlingo si aktuálne môžete kúpiť v kratšej verzii M alebo v dlhšej XL, ktorá má na dĺžku plus 35 cm a ktorého rázvor je dlhší o 19 cm. Pri porovnateľnej výbave a motorizácii si za dlhší variant priplatíte 1 000 eur.
Stručne
Čo treba uznať
Berlingo vyniká v praktickosti a priestrannosti.
Čo nám chýbalo
Elektrické ovládanie kufrových dverí.
Čo nás prekvapilo
Malý cenový rozdiel medzi verziami M a XL.
Citroën Berlingo M 1,5 BlueHDi 130 S&S EAT8 Max
Cena (základ/test) 20 990 /30 140 €
Záruka 4 roky alebo 60 000 km
Motor
- Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 499 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 3 750 min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 145 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
- 0 – 100 km/h za 10,3 s, vmax = 184 km/h, spotreba WLTP/test 5,5/6,0 l/100 km
Konektivita a nákladový priestor
- 230V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 2×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,00´´
- Batožinový priestor: 597 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov