Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: INDIAN Chieftain Dark Horse – Ukáž sa, čo vieš!

Indian Chieftain Dark Horse je skutočne „čierny kôň“, ako ho definuje Wikipedia.

To, že tento Indian bude skvelý v priamom smere, je jasnejšie než slnko nad nami. Stačí sa naň pozrieť, mnohomíľové rovné úseky z neho doslova sršia. A keby vám to nestačilo, napíšte do Google „Route 66“, pozrite si prvé fotky, ktoré vám vyhodí, spojte si to s tým, že táto motorka pochádza zo „štátov“ a pochopíte, že to tak musí byť.

Idyla na dlhé a pokojné kilometre

Aj ja som test začal pekne pozvoľna. Vozil som sa po okreskách, jazdil som úplnú „kochačku“, motor podo mnou krásne priadol a výfuky pekne bublali. Z reprákov som počúval hudbu, celé som si to nesmierne užíval. O to viac, že posed na motorke je skvelý. Sedadlo je dobre tvarované a má príjemnú tuhosť, navyše sa zadkom môžete oprieť o mini operadlo. Paže máte natiahnuté dopredu, ruky naširoko, rukoväte sú extra široké, pod nohami máte mega veľkú stúpačkovú plošinu, takže si aj za jazdy môžete meniť polohu. K tomu vás chráni mohutné „torpédo“ a elektricky nastaviteľný plexištít… Skrátka úplná idyla na dlhé a pokojné kilometre.

Až potom som pochopil

No potom som dorazil k úseku so zákrutami, kde mi to nedalo… Najprv som len pred každou zákrutou uberal menej a menej, takže som vlastne do každej zákruty šiel rýchlejšie a rýchlejšie, až som sa prichytil pri tom, že ma to baví. Zamieril som si to teda na Pezinskú Babu, že „reku ukáž sa, čo vieš!“. A tam som to celé pochopil. Chieftain Dark Horse je totiž skutočne „čierny kôň“, ako ho definuje Wikipedia, teda málo známy subjekt, ktorý síce v určitej oblasti nie je považovaný za favorita, no má predpoklady na to, aby v danej oblasti prekvapil. Presne taký je Indian Chieftain. Ťažisko má mimoriadne – aj na pomery tejto triedy – nízko, plus aj vy sami sedíte veľmi nízko, takže aj vy sám svojou váhou tlačíte ťažisko k zemi. K tomu má strmý uhol hlavy riadenia – 25 stupňov – a dobre naladené pružiny a tlmiče. Vďaka tejto trojkombinácii sa motorka prekvapivo ľahko a ochotne vkladá do zákruty, ľahko sa z nej vstáva a bravúrne zvláda aj rýchle zmeny smeru, dokonca opakované zmeny smeru – slalom a pod. Hmotnosť plne natankovanej motorky 373 kg plus vaše kilečká by mali znamenať obrovskú zotrvačnosť, ale vôbec to tak nie je – ani v najmenšom. Akoby ste mali pod sebou pierko, s ktorým sa v zákrutách len pohrávate. Žiadna sila, žiadne násilie. Stúpačky „budú v každej zákrute vaše“, budete ich ťahať po zemi. Elegancia, ochota a ľahkosť, s akou sa Chieftain správa v zákrutách, ma totálne prekvapila. A pochváliť musím aj účinné a dobre dávkovateľné brzdy. Vpredu sú dva 300-milimetrové kotúče so 4-piestikovými čeľusťami, vzadu jeden 300 mm kotúč s dvojpiestikovým brzdičom.

Stredobod pozornosti 

Stredobodom motorky je dvojvalec do V, ktorý počúva na meno Thunderstroke 116. Slovo „stredobodom“ má viac významov. Prvý, pretože tvorí centrálnu jednotku motorky a so svojím čiernym blokom, striebornými rebrami, čiernym výfukom a logami značky je to doslova dizajnové dielo, ktoré jednoducho ťahá oči. Druhý, pretože s 1 890 cm3 (116 inčov kubických) má pravdepodobne väčší objem ako motor vášho rodinného auta. A tretí preto, lebo je nesmierne silný. Disponuje 68 kilowattmi (92 k) a ohromujúcim krútiacim momentom 171 Nm. Ťahá ako besný. Samozrejmosťou je mapovanie motora, k dispozícii máte režimy Cesta, Štandardné a Športové. Rozdiely medzi nimi sú veľmi veľké. Na bežné jazdenie plne postačujú prvé dva režimy, pretože už v nich má motor dosť síl. Dokonca sú vzhľadom na utlmenejšie reakcie na plyn príjemnejšie. V režime Športové má motor oveľa priamejšie reakcie na plyn a pocitovo akoby mal o tretinu vyšší výkon, resp. krútiak. A najlepšie na tom je, že aj medziplyny pri podraďovaní sa stanú ostrejšími. Mimochodom, všeobecne platí pravidlo, že čím väčší motor, tým väčšie šajby  dáva, keď tam „kopnete“ jednotku. Pri Indiane Chieftain s 1,9-litrovým motorom by vám teda malo vystreliť motorku spod zadku. Ten však berie jednotku tak hladko, ako prechádza horúci nôž maslom. „Cvak“ a je tam.

Jedinečnosť

Indian Chieftain Dark Horse je motorka, ktorú keď si raz vyskúšate, tak vás chytí za srdce. Chytí vás dizajnom, posedom, ale najmä jazdnými vlastnosťami… A samozrejmosťou je aj bohatá výbava – tempomat, 7-palcový dotykový displej s podporou Ride Command a integrovaným Apple CarPlay, 100-wattový audiosystém, bluetooth, USB, monitoring tlaku vzduchu v pneumatikách, bezkľúčové zapaľovanie, elektrický plexištít, postranné kufre s centrálnym zamykaním atď. A tu sa dostávame k tomu, že tá motorka nie je úplne lacná. Musíte za ňu „vycálovať“ 32 790 eur, plus doplnky, keď nie ste spokojný s OEM podobou. Tá cena vám ale zabezpečí, že ju nebude mať každý v meste, či nebodaj na ulici. Postará sa o to, o čo pri tejto motorke ide – o jedinečnosť.

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Silný motor, milión parádnych detailov.

Čo nám chýbalo

  • Radička na pätu.

Čo nás prekvapilo

  • Agilita a ľahkosť v zákrutách.

Indian Chieftain Dark Horse

Cena (základ/test)                                                        32 790/32 790 €

Záruka                                                                            5 rokov

Motor

  • Vzduchom chladený V2/8V, zdvihový objem valcov 1 890 cm3, max. výkon 68 kW (92 k) pri n.u., max. krútiaci moment 171 Nm pri 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 132 g/km.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 373 kg, vmax=~180 km/h, spotreba výrobca/test 5,4/5,5 l/100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov