Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: BMW X5 xDrive50e

BMW X5 xDrive50e vylepšil už aj tak vynikajúci plug-in hybridný pohon.

Facelift modelu BMW X5 priniesol viacero zmien a bokom neostala ani verzia PHEV označená tentokrát ako 50e. Výsledok vylepšuje už aj tak solídny balík, ktorým dokázala presvedčiť zákazníkov o tom, že kombinácia elektrického pohonu potentného motora dokáže uspokojiť oba tábory. Všetky technologické aktualizácie BMW X5 tak už len konsolidujú pôsobivý všestranný balík. Uznajte systémový výkon na úrovni takmer päťsto koní ponúka športovú dynamiku, pritom však dokáže výrazne šetriť palivo a aj jazdiť na elektrinu.

Inovovaná technológia hnacieho reťazca však nie je lacná, s počiatočnou cenou tesne pod 95 tisíc eur je už sama osebe naznačuje úzky okruh potenciálnych zákazníkov a ak sa pozrieme na konečnú cenu po prirátaní príplatkov dostaneme sa na cifru 138 540 eur. Testovacie auto obsahovalo kožené sedadlá, ktoré sú vyhrievané, ventilované a ponúkajú aj masáž, zatiaľ čo iné špičkové možnosti boli vo všeobecnosti zahrnuté do balíkov. Patrí medzi ne i balík M Sport, ktorý kombinuje niektoré športovejšie štýlové prvky a obrovské 22-palcové kolesá. Štandardne dostanete 20-palcové disky kolies. Pri písaní tohto odseku sa zhrozím, kam sme sa to dostali. Rozmerovo aj hmotnostne. BMW X5 má skutočne vlastné gravitačné pole. Na druhej strane celok vyzerá mimoriadne atraktívne no zároveň masívne. Dokonca masívnejšie než kontroverzné XM a to je možno odpoveď aj na slabšie predaje tejto verzie.

Dôležitejší je však pohon. Vynikajúci základ poskytne radový trojlitrový šesťvalec dopovaný dvoma turbodúchadlami s maximálnym výkonom 230 kW (313 k) a maximálnym krútiacim momentom 450 Nm. Medzi motor a prevodovku zasunuli konštruktéri elektromotor s maximálnym výkonom 145 kW (197 k) a maximálny krútiaci moment 280 Nm. To umožní jazdu v elektrickom režime na úrovni 140 km/h. Pre potreby presúvania sa v meste a uvoľnenej jazde na okreskách stačí aj elektrický pohon. Napokon premávka v mestách na Slovensku je už aj tak viac ako hustá. Navyše tento tichý spôsob prepravy si môžete užívať na vzdialenosť 102 kilometrov. Oficiálne. No osobne som sa potešil, že v meste tento údaj bez problémov dosiahnete, mimo neho to bude logicky menej, stále však viac ako ponúkajú PHEV modely teraz. Ako sa v bratislavskej kaviarni hovorí: win-win. Za tento výkon vďačí najmä silnejším batériám s využiteľnou kapacitou 25,7 kWh. Jediná chybička krásy je nízky nabíjací výkon, ktorý pri úrovni 7,4 kW vyžaduje niekoľko hodín parkovania na to, aby ste mali batériu plnú. V tejto oblasti je na tom konkurencia zo Stuttgartu lepšie.

Ešte pôsobivejší je však športový režim, ktorý zapojí oba motory a výsledkom už spomínaný maximálny systémový výkon na úrovni 360 kW (489 k) a maximálny krútiaci moment na úrovni rovných 700 Nm. V rečí sekúnd a maximálky to znamená šprint z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h. V Mníchove nezabudli ani na perfektné jazdné vlastnosti, ktoré vás nenechajú v štichu ani pri športovej jazde a rovnako aj brzdy svojimi dimenziami naznačujú kompetencie BMW v oblasti bočného preťaženia v zákrutách Aby bol obraz úplný, chýba už len údaj o priemernej spotrebe. Aj po najazdení zhruba 700 kilometrov svietila na palubnom počítači priemerná spotreba na úrovni 7,9 litrov benzínu na 100 kilometrov. Ako som už písal win-win.

Skutočne nechýba nič, čo od BMW X5 očakávate. Je tu luxus v podobe exkluzívneho koženého čalúnenia, zopár detailov od Swarovského, obrovský vnútorný priestor, športový výkon no zároveň úsporný charakter plug-in hybridného pohonu. A to bez ohľadu na to, či jazdíte na elektrinu, či v takzvanom hybridnom režime. Čo dodať? Verzia Plug-in hybrid rozšírila možnosti ako aj sexappeal tohto modelového radu. Svojou cenou však zároveň výrazne obmedzuje potenciálnu klientelu. To nie je výčitka, len konštatovanie.

Stručne

Čo treba uznať

Kalibrácia plug-in hybridného systému je vynikajúca.

Čo nám chýbalo

Vyšší nabíjací výkon. Chcelo by to viac.

Čo nás prekvapilo

Spotreba v hybridnom režime.

Škoda Superb Combi iV Sportline

Cena (základ/test)                                         94 800/138 540 €

Záruka                                                            2 roky bez obmedzenia/5r/100 000 km

na VN akumulátor 6 rokov alebo 100 000 km

 

Motor

Preplňovaný zážihový R6/24V + PHEV, zdvihový objem valcov 2 998 cm3, max. výkon 230 kW (313 k) pri 5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 450 Nm pri 1 750 – 4 700 ot.min-1. Elektromotor: max. výkon 145 kW (197 k), max. krútiaci moment 280 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 360 kW (489 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 700 Nm. Emisie CO2 28 – 19 g/km.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 4,8 s, vmax=250 km/h, energetická spotreba WLTP/test 26,3 – 30,7/27,3 kWh/100 km, dojazd na el. energiu WLTP/test 87 – 102/99 km; spotreba paliva WLTP/test 1,2 – 0,8/1,1 – 7,9 l/100 km.

 

Konektivita a batožinový priestor

230 V – 1×

AUX – nie

USB-A – nie

USB-C – 6×

Wi-fi – áno

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka: 14,9

Batožinový priestor: 500 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov