Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: MERCEDES-BENZ CLE 300 4Matic kabriolet – Keď jeden kabriolet, tak tento

Mercedes-Benz CLE 300 4Matic kabriolet spája krásu, inteligenciu, technickú dokonalosť a ten pocit, ktorý vám môže dať iba „otvorené“ auto.

Či má strechu hore, alebo ju má dole, tento kabriolet vyzerá elegantne a pôvabne, ale vďaka kapote s pozdĺžnymi rebrami a AMG balíku má zároveň dávku sebavedomého „šturmu“. A keby ste nevedeli, čo je to ten šturm, tak je to agresivita, zlosť, jedovatosť. Našťastie časy s kovovými „skladačkami“ sú za nami, teraz sú „in“ opäť plátenné strechy a ja som rád, že testovaný exemplár má červenú strechu. Mimochodom, môžete ju otvárať či zatvárať do rýchlosti 60  km/h a celý proces trvá 20 sekúnd.

Rozum na mieste

Interiér – aspoň teda predná časť – pochádza z novej triedy C. Ohúri vás krásnymi tvarmi, nádhernými detailmi a mňa osobne napríklad aj tým, že dotykový displej je pekne integrovaný do prístrojového panelu a netrčí z neho, ako keby naň zabudli. Tak totiž na mňa veľakrát pôsobia dotykáče na štýl „voľne stojaceho tabletu“. V CLE kabriolete – na rozdiel od triedy C, ale aj na rozdiel od CLE kupé – si navyše viete meniť sklon displeja.

To preto, aby bol displej pre vás dobre čitateľný aj vtedy, keď je slnko vysoko a pri otvorenej streche svieti na displej. Ďalšou obrovskou výhodou takto umiestneného displeja je, že stredové výduchy klimatizácie môžu byť presne tam, kde majú byť. Pekne hore, aby ste si ich mohli nasmerovať tak, aby studený vzduch z klímy nešiel priamo na vašu ruku, pažu či rameno, ale do priestoru a zároveň, aby ste si ich mohli nasmerovať tak, aby teplý vzduch fúkal priamo na vaše rameno či pažu. Chválim tiež inteligentné menu, v ktorom sa rýchlo zorientujete a tiež rýchly prístup k dôležitým funkciám. Isteže, bol by som radšej za priame ovládanie niektorých funkcií, ale keď to má byť cez displej, tak potom takto nejako. Tu totiž vidieť, že inžinieri mali rozum na mieste, keď tvorili menu. Len aby ste vedeli, Mercedes použil kožu so špeciálnou povrchovou úpravou, ktorá odráža infračervené žiarenie slnka, vďaka ktorej zostáva koža na priamom slnku až o 12 stupňov chladnejšia ako štandardná koža.

„Pohoda, klídek a tabáček“

CLE kabriolet má veľmi dobre zvládnutú aerodynamiku so strechou dole. Keď si vytiahnete bočné okná a aktivujete systém Aircap, potom môžete úplne pokojne „existovať“ v aute aj v rýchlostiach 140 – 150 km/h. Pritom pod pojmom existovať rozumejte, že vám vír nevytrhá vlasy a nevyzlečie vás z košele, môžete počúvať audiosystém bez toho, aby reval ako death metalový koncert a že aj medzi sebou sa môžete rozprávať prirodzeným tónom a nemusíte po sebe kričať ako na talianskom blšáku. Aircap totiž vysunie vetrolam nad čelným sklom, ktorý usmerní vzduch ponad kabínu, a spoza zadných sedadiel zasa vysunie deflektor, ktorý zabráni tomu, aby sa usmernený vzduch zozadu vrátil späť do kabíny a vytváral turbulencie. V chladnom počasí si môžete aktivovať systém Airscarf, čo je vlastne fúkanie horúceho vzduchu na krk a šiju, resp. ramená. Dodávam, že oba tieto systémy sú súčasťou sériovej výbavy. To všetko, pochopiteľne, platí pre obsadenie dvoma pasažiermi na predných sedadlách. Vzadu je to jednoducho núdzovka, ale z tých lepších. Keď jazdíte vo dvojici, môžete využiť aj klasický mechanický deflektor. Kabriolet však rozhodne nie je o tom, aby ste lietali po cestách ako zmyslov zbavený. Je o vychutnávaní si vône a krás prírody; užívaní si toho, ako sa v kabíne zmiešava teplý vzduch z okolia s klimatizovaným vzduchom z výduchov; o voľnom priestore nad hlavou a pokoji a, samozrejme, aj o závistlivých pohľadoch okolia.

Takže určite budete jazdiť pomaly, dokonca pomalšie ako v bežných autách. A týmto smerom vás bude podvedome ťahať aj podvozok, ktorý je príjemne mäkký. V schopnostiach testovaného modelu však bolo aj pritvrdiť tlmiče, pretože mal balík s adaptívnymi tlmičmi. Avšak, našťastie, ani v športovom nastavení nie je podvozok príliš tvrdý. Pritom v súčinnosti s pririaďovaním zadných kolies dokáže byť toto CLE rýchle v zákrutách ako blesk. Testovaný model mal pod kapotou benzínový preplňovaný dvojliter so 190 kW, čo je 258 k, no ani on vás nebude nijako nabádať k tomu, aby ste prejavili svoj „šturm“. Keď potrebujete predbehnúť, potiahne, ale nie je nijako výbušný. Namiesto toho vám výkon dáva do rúk postupne. Aby som to uzatvoril, motor spolupracuje s deväťstupňovým automatom a hnacia sila sa prenáša na všetky štyri kolesá permanentne. Nie je to o tom, že by sa predné alebo zadné pripájali iba v prípade potreby.

Práve toto

Samozrejmosťou je obrovský komfort a vysoká výbava – vrátane totálne skvelých matrix LED svetiel; sedadiel s vyhrievaním, ventiláciou a masážou; audiosystému Burmester; kvanta asistenčných systémov, spomínaného adaptívneho podvozka atď. Mnohé z prvkov sú síce za príplatok, no aj s nimi je cena iba mierne nad 101 000 eur a to je super.  Pochváliť musím aj to, že s natiahnutou strechou je CLE kabriolet extrémne tichý – nie je oveľa hlučnejší ako kupé. Motor ani nepočujete, od aerodynamiky len jemný šum a strecha ako taká „nebubnuje“ ani v rýchlostiach nad diaľničným limitom. Keby som si mal kúpiť jedno „otvorené“ auto – nie najviac šoférske, nie výkonový úlet, nie najlacnejšie, nie najdrahšie… – ale na každý deň, asi by to bolo práve toto CLE kabriolet.

Stručne

Čo treba uznať

  • Krása, inteligencia, technická „dokonalosť“ a pocit.

Čo nám chýbalo

  • Principiálne nič.

Čo nás prekvapilo

  • Vynikajúca aerodynamika a skvelé odhlučnenie strechy.

Mercedes-Benz CLE 300 4Matic kabriolet

Cena (základ/test)                                         67 968/101 178 €

Záruka                                                           6 rokov alebo 200 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 999 cm3, max. výkon 190 kW (258 k) pri 5 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 2 000 – 3 200 ot.min-1. Emisie CO2 165 – 179 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 6,6 s, vmax = 250 km/h, spotreba WLTP/test 7,3 – 7,9/7,2 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 6×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 11,9
  • Batožinový priestor: 295/385 dm3

Test: Mercedes-AMG GLE kupé 53 4Matic – Tajomstvo tkvie v technike

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov