Test: Mercedes-Benz GLE 350de 4MATIC – Ideálna symbióza
Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic dokáže spojiť bezemisnú mobilitu v meste s bezproblémovou dovolenkovou cestou.
Najskôr vás zasypem údajmi. Využiteľná kapacita batérie je 27 kWh, čo znamená, že obrovské SUV s masívnou hviezdou na kapote dokáže odjazdiť zhruba sto kilometrov v čisto elektrickom režime. Je to viac, ako väčšina z nás potrebuje. Dokonca aj dochádzanie zo vzdialenejších satelitov je bezproblémové. Pritom sa v čisto elektrickom režime pohybuje dynamicky, najmä vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 440 Nm, ktorý dokáže 2,5-tonovým autom hýbať celkom svižne.
Napokon maximálna rýchlosť v elektrickom režime je až 160 km/h. A to je viac, ako môžete oficiálne jazdiť na našich cestách. A práve úvodný odsek vystihuje pointu tohto modelu. Je to v podstate elektromobil do mesta, ktorý však máaj klasický naftový štvorvalec pre prípad, že by ste sa rozhodli na dlhšiu jazdu. A elektrina vám dokáže asistovať aj na dlhšej trase, napokon k dispozícii je aj rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom. Za dvadsať minút máte 80 percent kapacity, za menej ako jednu hodinu odchádzate s plne nabitým autom.
Obmedzenia? Nie sú žiadne. Najväčším obmedzením je objem batožinového priestoru na úrovni 490 litrov. Batéria plug-in hybridného systému si našla priestor pod podlahou batožinového priestoru. To je však minimálna daň, a spomínaný objem sa bežne aj tak považuje za nadštandardný. Jazda? Je plynulá, v elektrickom režime náležite tichá, jedinou mini výčitkou je možno zvuk štvorvalcového dieselového motora, ktorý je iný, než majú šesťvalcové verzie. V kombinovanom režime neprichádzate ani o dynamiku, prúd pre elektromotor zabezpečí silnejší alternátor a výkonové špičky pokryje zvyšná kapacita v batérii.
Plný výkon systému znamená športové jazdné vlastnosti – z 0 na 100 km/h zrýchlite za 6,9 sekundy a to je celkom slušné, no dovolím si tvrdiť, že väčšina majiteľov to nevyužije. Skôr to bude príjemná a najmä tichá jazda v sprievode typického luxusu s prebytkom priestoru na všetkých sedadlách a stále ešte klasickým ovládaním všetkých dôležitých funkcií. Ak hľadáte ideálnu eko-verziu, tak v mojich očiach je to práve Mercedes-Benz GLE 350de.
Stručne
Čo treba uznať
- Dojazd v čisto elektrickom režime.
Čo nám chýbalo
- Kultúra chodu šesťvalcového motora.
Čo nás prekvapilo
- Celková vyváženosť systému.
Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic
Cena (základ/test) 92 160/104 532 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V + PHEV, zdvihový objem valcov 1 993 cm3, max. výkon 145 kW (197 k) pri 3 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 600 – 2 800 ot.min-1. Elektromotor: max. výkon 100 kW (136 k), max. krútiaci moment 440 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 245 kW (333 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 700 Nm. Emisie CO2 18 – 25 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 6,9 s, Vmax = 224 km/h, energetická spotreba WLTP/test 14,5 – 16,9/19,2 kWh/100 km, dojazd na el. energiu WLTP/test 86 – 94/76 km; spotreba paliva WLTP/test 1,0 – 1,9/5,3 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – 1×
- AUX – nie
- USB-A – nie
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 9,2
- Batožinový priestor: 510 dm3
Test: Mercedes-Benz GLB 220 d 4Matic AMG Line Premium – Univerzálny geländewagen
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov