Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Škoda Octavia RS 2,0 TSI 180 kW DSG – Fun/Life Balance

Škoda Octavia RS 2,0 TSI 180 kW dokáže poskytnúť identické dávky zábavy aj úžitkovosti. Je na vás, ktorú stránku si vyberiete.

Súhlasím s vami. Aj ja by som radšej jazdil na BMW M3 či S Klasse od Mercedesu-Benz, ale priznajme si, boli by to jazdenky a na odometri by mali už niekoľkokrát obkrúženú slnečnú dráhu. A to veští len extrémne vysoké náklady na údržbu, prípadne výmenu riadiacej jednotky v cene miernej jazdenej Fabie. Do vzorca spokojnosti a využiteľnosti sa proste lepšie hodí Škoda Octavia, ideálne vo verzii RS. Motor má potenciál, interiér priestor, automat komfort a kufor obrovský objem. Základom je stále Golf GTi, no Octavia pridáva centimetre a spokojnosť navyše, preto je v našich zemepisných šírkach obľúbenejšia.

Easy. Prepáčte, že som použil anglický výraz, ale presne to mi napadá, hneď ako si na Octavii RS odjazdím prvých pár kilometrov. Chápem každého zákazníka a osobne by som nekonal inak.

Jazdný prejav? Skôr asertívny než agresívny, ale to je pochopiteľné, na zadných sedadlách RS-ky sa často nachádza detská sedačka, možno dve. A to mali na pamäti aj vývojári, keď ladili podvozok. Je presne v strede medzi ostrým športovým a komfortným. Práve preto je každodenné jazdenie príjemné a pohodlné. Nečakajte presnosť triafania vrcholov zákruty Civicu Type R, rovnako ani spätnú väzbu na volant á-la Megane RS a už vonkoncom nestrieľa z výfuku tak ako i30N. Tieto ambície boli Octavii RS cudzie odjakživa, no dokáže vás odmeniť, ak sa rozhodnete ostať na plyne a trocha roztopiť stres z práce. Je presná, na plyne živá a prirátajte k tomu aj možnosť manuálne radiť „rýchlosti“ a pocity pretekára máte k dispozícii aj pri zjazdoch z diaľnice. Tam je zvyčajne aj lepší asfalt, s ktorým si Octavia RS rozumie.

Osobitnú kapitolu si zaslúži motor. Potentný, ak chcete, a úsporný, ak treba. To je charakteristika klasického dvojlitrového štvorvalca prepĺňaného turbodúchadlom. Maximálny výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 370 Nm sa spoľahlivo postarajú o kombináciu zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy s priemernou spotrebou pod úrovňou siedmich litrov na sto kilometrov. Samozrejme, pri častejšej komunikácii s plynovým pedálom to bude viac.

Verdikt? Škoda Octavia RS 2,0 TSI stále reprezentuje najlepší priesečník ideálnej miery športových jazdných vlastností s nezmenenou porciou praktickej stránky a v poslednej generácii pridáva aj skutočne pestrú paletu farieb, z ktorej si bude vedieť vybrať skutočne každý. A nami testovaná žltá farba je možno tak trocha spomienka na Škodu 110 R. Súhlasíte?

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Stále je to najlepší rodinný športiak za dobré peniaze.

Čo nám chýbalo

  • Normálne ovládanie klimatizácie.

Čo nás prekvapilo

  • Nízka spotreba pri civilnej jazde.

 

Škoda Octavia RS 2,0 TSI 180 kW 7° Automat

Cena (základ/test)                                         39 660/45 535 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 180 kW (245 k) pri 5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 370 Nm pri 1 600 – 4 300 ot.min-1. Emisie CO2 154 – 161 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 6,7 s, vmax = 250 km/h, spotreba WLTP/test 6,8 – 7,1/7,5 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – áno
  • AUX – nie
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10
  • Batožinový priestor: 600 dm3

Škoda Octavia RS – Spoľahlivý športovec

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov