Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Opel Astra Electric – Má ten správny náboj

Opel Astra Electric je najčistejší predstaviteľ veľkej Astra rodiny.

Nemci z koncernu Stellantis majú skutočne ambiciózny plán. Do roku 2028 chcú prejsť výhradne na výrobu elektromobilov. Odvážny krok. Elektrická verzia Astry má presvedčiť masu ľudí k elektromobilite.

Elektrošmrnc

Čisto elektrickú verziu od klasickej Astry nijako nerozpoznáte. Istým pomocníkom môžu byť zelené TEČ, tie však môže mať aj plug-in hybrid. Jediným spoľahlivým indikátorom toho, že máte elektrickú verziu je decentné písmenko „e“ na veku kufra. Podobne to je aj vo vnútri. Rozdiel je len na displeji prístrojovej dosky, kde klasický otáčkomer nahradil ukazovateľ využitia výkonu. Zvyšok ostal v porovnaní s inými verziami nezmenený, čo je fajn, lebo čistý a minimalistický interiér má svoj šmrnc. Škoda len toho čierneho lesklého plastu. Odtlačky a škrabance vás budú časom určite iritovať.

Jasné vízie 

Opel vkladá do elektrickej Astry veľmi veľké nádeje. Čo sa pohonu týka, nemáte veľký výber. Nemôžete si vyberať ani výkonovú verziu elektromotora, ani veľkosť kapacity batérie. Motor má výkon 115 kW (156 k) a 270 Nm, akumulátor 54 kWh.

Elektrická Astra s karosériou hatchback zrýchli na 100 km/h za 9,2 sekundy, ale iba v športovom režime. V ostatných módoch je umiernenejšia. Opel tvrdí, že motor je veľmi efektívny, čo potvrdzuje homologizačnou spotrebou 14,8 kWh/100 km. A toto číslo pri bežnom používaní nie je ďaleko od pravdy – koniec koncov ja som dosiahol priemer 16,9 kWh/100 km. Opel deklaruje dojazd 406 km, mne sa v skoro jarných zmiešaných podmienkach podarilo prejsť okolo 300 km. Nabíjanie z 10 % doplna trvá zhruba 1 hod a 20 min.

Toto sa podarilo

Opel to robí správne. Elektromobily pre masy naozaj nepotrebujú dva elektromotory. Nepotrebujú ani 300 koní ani krútiaci moment, ktorý by trhal asfalt. Stačí svižnosť plynúca aj z nízkej hmotnosti a dobrej manévrovateľnosti. Elektrická Astra totiž váži 1 679 kg, čo je z pre elektromobil skvelé číslo. Je to v podstate „len“ o 300 kg viac, než má spaľovacia verzia. Elektrická Astra tak nemusí bojovať s vysokou hmotnosťou, podvozok tieto čísla vôbec neotravujú a aj na slovenských nie najkvalitnejších cestách sa správa slušne, celkom komfortne.

Tu musia pridať

Vyspelejšie elektromobily využívajú niekoľko stupňov rekuperácie. Od plachtenia cez mierne, silné až po inteligentné spomalenie a dobíjanie batérie. Astra ešte ako keby zámerne nechcela byť v tomto smere moderná. Buď plachtí, alebo jemne spomaľuje cez režim „B“ na miniatúrnom tlačidle pri voliči prevodovky. Brzdový pedál teda vodič, či chce alebo nie, používa v porovnaní s elektro konkurenciou častejšie, ale zato je jazdou o dosť bližšie ku spaľovacím autám.

Stručne

Čo treba uznať

  • Krásny a jedinečný dizajn.

Čo nám chýbalo

  • Viac stupňov rekuperácie.

Čo nás prekvapilo

  • Celkom svižné vozenie v športovom režime.

Opel Astra 1,2 Turbo – Barometer úspechu

Opel Astra Electric GS 

Cena (základ/test)                                         38 990/46 040 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

                                                                       na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

 

Motor

  • Trojfázový synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 115 kW (156 k) pri 5 500. ot.min-1, max. krútiaci moment 270 Nm pri 500 – 4 060. ot.min-1. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 54/50,8 kWh.

 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,2 s, vmax = 170 km/h, dojazd vo WLTP/test 395 – 418/300  km, spotreba WLTP/test 14,8 – 15,5/16,9 kWh/100 km.

 

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – 0×
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 352 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov