Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mazda CX-80: Rovno na vrchol (polygón)

Mazda CX-80 je najväčšie SUV v portfóliu značky. Má tri rady sedadiel, chváli sa prepracovaným dizajnom aj špičkovými technológiami.

S novou Mazdou som sa bol začiatkom roka zoznámiť priamo vo vývojovom centre značky neďaleko nemeckého Frankfurtu. Išlo síce iba o statickú prezentáciu modelu, ale zaujímavostí bolo povedanych viac ako dosť. Keďže CX-80 je teraz najväčšie SUV v ponuke značky, začnem rozmermi. Auto meria na dĺžku 4 995 mm, na šírku 1 890 mm, na výšku 1 710 mm a rázvor osí kolies má dlhý 3 120 mm. Ak by som to mal porovnať s modelom CX-60, novinka je o 250 mm dlhšia, 24 mm vyššia a má o 250 mm dlhší rázvor.

To je dôležitá informácia, ktorá hovorí, že CX-80 nie je iba predĺžená CX-60. Novinka ponúkne tri rady sedadiel, pričom v závislosti na konfigurácii môže byť auto 6 alebo 7 miestne. Ak je tretí rad sklopený do podlahy batožinového priestoru, môžete rátať s objemom 687 litrov. Ak sa tretí rad sedadiel používa, ešte za ním ostane solídnych 258 litrov priestoru pre batožinu.

 

Na vlastnej koži som si vyskúšal, že s mojou výškou 170 cm som sa do tretieho radu posadil bez toho, aby som si šúchal hlavu o strop. Kolega, ktorý je o 15 cm vyšší, sa už nezmestil. Mazda ma príjmene prekvapila tým, že aj cestujúci v treťom rade majú k dispozícii USB-C porty a tiež výduchy 3-zónovej klimatizácie. V batožinovom priestore som dokonca našiel 230 V zásuvku. 

Nafta aj plug-in hybrid 

Nová Mazda CX-80 sa bude ponúkať s dvojicou pohonných jednotiek, ktoré už poznáte aj zo stránok nášho časopisu. Ide o 3,3-litrový naftový šesťvalec s jedinečným spôsobom spaľovania DCPCI (Distribution Controlled Partially Premixed Compression Ingnition), kedy sa vstrekované palivo rozdelí a smeruje do dvoch rôznych častí valca. Motor tak môže pracovať s menej bohatou zmesou, šetrí palivo aj emisie.

Šesťvalec má výkon 187 kW (254 k) a najvyšší krútiaci moment 550 Nm, spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a poháňané sú všetky štyri kolesá. Mazda hovorí, že jeho kombinovaná spotreba by mala byť 5,7 litra. Alternatívou k nafte bude plug-in hybrid, kde je základom 2,5-litrový benzínový štvorvalec. Spolupracuje s elektromotorom s výkonom 129 kW (175 k), ktorému energiu dodáva akumulátor s kapacitou 17,8 kWh. V čisto elektrickom režime by mala Mazda CX-80 odjazdiť vyše 50 km a celá sústava vám poskytne kombinovaný výkon 241 kW (324 k). 

Na prezentácii som sa dozvedel aj iné zaujímavé informácie, napríklad o systéme Kinematic Posture Control (KPC), ktorý v zákrutách dokáže prenášať hmotnosť vozidla, čím vodičovi uľahčuje korekciu smeru jazdy. To, ale aj iné špičkové technológie si vyskúšame počas dynamickej prezentácie, alebo v redakčnom teste.

MAZDA CX-60 3,3 e-Skyactiv D – Na toto sa čakalo! Prvá jazda

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov