Jazdenka: Kia Ceed 1,4 MPi CVVT Platinum – Domáci bestseller
Kia Ceed druhej generácie svojho času zaplavila slovenské cesty, aj po pár rokoch treba povedať, že absolútne oprávnene.
Pravdou je, že Kia Ceed má na slovenskom trhu špecifické postavenie vyplývajúce z faktu, že už prvá generácia tohto modelu, ktorú automobilka predstavila v roku 2006, sa vyrábala v slovenskom závode pri Žiline. V roku 2012 ju vystriedala druhá generácia a tá svojho času doslova zaplavila naše cesty. Nielen preto, že bola „slovenská“, ale najmä preto, že ponúkala výborný pomer ceny a hodnoty. V polovici roka 2015 prešiel model Ceed modernizáciou a o necelé tri roky výrobca uviedol súčasnú tretiu generáciu. V autobazári Cambelová som v ponuke objavil kúsok z roku 2018 – v najvyššej výbave Platinum a s nájazdom len niečo vyše 70-tisíc kilometrov a navyše za perfektnú cenu!
Má všetko, čo potrebujete
Konzervatívnejší dizajn karosérie stále pôsobí moderne, po facelifte pribudli chrómové prvky na prednej maske, poteší LED denné svietenie aj 16-palcové disky kolies. Veľký posun dopredu v porovnaní s prvou generáciou cítiť aj v interiéri, predovšetkým v najvyššej výbave Platinum. Mäkčené plasty, multifunkčný volant, centrálny dotykový displej s možnosťou zrkadlenia mobilného telefónu a prvky výbavy ako tempomat, dvojzónová automatická klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel a volantu, zabudovaná navigácia či parkovacie senzory s kamerou – to je balík, ktorý vám v nižších výbavách často neponúknu ani najnovšie modely v podobnej cenovej kategórii. Testovaná Kia mi robila spoločnosť celý týždeň a môžem zodpovedne povedať, že som ani na moment nemal pocit, že by som sa musel v niečom uskromňovať.
Neveľký motor skôr do mesta
Miernym zásahom do komfortu bola akurát jazda po diaľnici, nebodaj so záťažou. Auto totiž poháňal základný benzínový atmosférický štvorvalec 1,4 MPi (CVVT) so skromnejšími parametrami – 74 kW/134 Nm. Dobrou správou je, že ide o spoľahlivý motor s reťazovým rozvodom, ktorý je kultivovaný a tichý. V kombinácii s manuálnou prevodovkou už pri rýchlosti 100 km/h točí na šestke takmer 3 000 otáčok, pri diaľničnej 130-tke je to už takmer 4 000 otáčok. Motoru chýba sila na pružné zrýchlenie a pre dosiahnutie maximálneho výkonu ho treba vytáčať. Je však vhodnou voľbou na jazdu po meste či po okresných cestách, priemerná spotreba paliva by sa v takom prípade mala pohybovať na úrovni 6-7 litrov.
Vysoká spoľahlivosť, málo porúch
Na záver ešte dodám, že Kia Ceed druhej generácie je spoľahlivým autom aj po stránke údržby a servisu. Na podvozkových častiach sa síce rýchlo tvorí povrchová hrdza, no tá nemá zásadný vplyv na životnosť. Pri kúpe jazdenky si treba dať pozor na základné veci, no auto všeobecne nemá žiaden vážny problém, ktorý by mal byť prekážkou pri kúpe.
Náhradné dielce* (€ s DPH, približné ceny) | |
Predný brzdový kotúč | 30 – 50 |
Zadný brzdový kotúč | 20 – 40 |
Tlmič pérovania – predná náprava | 50 – 100 |
Ložisko kolesa – opravná súprava | 50 – 75 |
Spojková súprava | 90 – 150 |
Remenica kľukového hriadeľa | 50 – 80 |
Čelné sklo | 150 – 250 |
Lambda sonda | 30 – 50 |
Jazdenka: Seat Arona 1,0 TSI DSG7 Experience – Na imidži záleží
Kia Ceed 1,4 MPi CVVT Platinum
Cena: nového vozidla / súčasná cena 15 250 / 11 499 €
Motor:
- atmosférický zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 368 cm3, max. výkon 74 kW (100 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 134 Nm pri 4 000 ot.min-1, emisie CO2: 138 g/km
Jazdné výkony a spotreba:
- 0-100 km/h za 12,7 s, vmax=183 km/h, spotreba WLTP / test 6,0 / 6,5 l/100 km.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov