Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Top5 – Najlepšie elektromobily

Redaktori Auto magazínu vybrali päť elektrických áut, ktoré ich počas redakčných testov najviac oslovili. Ktoré elektromobily sú aktuálne najlepšie?

Autá na čisto elektrický pohon sa v Európe stále intenzívnejšie derú do popredia a stávajú sa bežnou súčasťou aj slovenských ciest. Elektromobily má v ponuke už prakticky každá značka pôsobiaca na našom trhu a mnohí výrobcovia už do budúcna so spaľovacími motormi vo svojich modeloch ani nepočítajú. Trend je jasný a počet batériových vozidiel sa bude len zvyšovať. Ak si chcete kúpiť elektrické auto už dnes, môžete sa inšpirovať výberom redaktorov Auto magazínu, toto je našich TOP 5 elektromobilov súčasnosti

Hyundai Ioniq 6

Počas leta som mal možnosť testovať nový Hyundai Ioniq 6 vo verzii s pohonom iba zadnej nápravy a batériou s kapacitou 74 kWh. Ide o verziu, ktorá sa pýši dojazdom vyše 600 kilometrov. K nízkej spotrebe a vysokému dojazdu prispieva extrémne nízky koeficient odporu vzduchu cx = 0,21.

Kabína je vďaka dvojitým sklám a poctivej izolácii neuveriteľne odhlučnená a keďže Hyundai Ioniq 6 sa dokáže nabíjať výkonom až 230 kW, na nabíjačke mi obvykle stačilo zastaviť sa na 10 až 15 minút. Diaľničná spotreba 18 kWh/100 km mi doslova vyrazila dych. Tento elektromobil doslova prepisuje učebnice!

Fiat 500e

Keby sa na Slovensku predával Renault Zoe, vybral by som si ho, ale žiaľ cenovo bol príliš blízko k Meganu E-Tech Electric, takže je out. A bral by som ho z dvoch dôvodov. Po prvé, pretože presne taký má byť dnes elektromobil, zvonka kompaktný, zvnútra dostatočne veľký pre štyri osoby, slušne vybavený a s reálnym dojazdom v lete niekde okolo 360 km. Po druhé, lebo ho milujem, páči sa mi ako vyzerá aj ako jazdí. A milujem aj auto, ktoré nominujem do zoznamu našich top elektromobilov – Fiat 500e

Päťstovka je dizajnovo nezameniteľná, maximálne štýlová, dobrú náladu vám navodí už iba tým, že je. S väčším akumulátorom má v reálnych podmienkach dojazd 285 až 320 km, čo pre takéto auto vysoko prevyšuje každodenné požiadavky. Výborne sa cítim aj za volantom, páči sa mi naladenie podvozka a riadenia a tiež práca elektrického pohonu vrátane naladenia prechodu z rekuperačného na prevádzkové brzdenie.

 Volkswagen ID.Buzz

Kombinácia retrodizajnu, jednopriestorovej rodinnej karosérie s nádychom hippie kultúry je v mojich očiach ten správny mix, ktorý vám ponúkne elektromobilitu s pridanou hodnotou. Zamilujete sa doň práve preto, že je iný, a to nielen po stránke dizajnovej, ale aj po stránke dojazdu.

Batéria s kapacitou 82 kWh poskytuje dostatočný dojazd na to, aby ste si dokázali túto novodobú ikonu užiť po všetkých stránkach a využiť jej variabilitu. No aj tak je najväčším plusom charakter auta a ten vám zlepší náladu.

Mercedes-Benz EQS Sedan

Mám rád, keď sa veci robia naplno. Tento model je demonštráciou toho najlepšieho, čo špičkový koncern dokáže urobiť, pokiaľ ide o elektromobil. Dojazd až 762 km, vysoko rýchle dobíjanie. V špičkovej verzii dosahuje zrýchlenie na 100 km/h za 3,8 s, maximálka činí 220 km/h.

Všetok mysliteľný komfort, bezpečnostní asistenti, zábava na palube. A že stojí koľko stojí? Nuž, maximálne parametre umožňujú maximálnu cenu. To najlepšie nikdy nebolo ani nebude pre všetkých. Taký už je život.

BMW i4 M50

Nikdy som ani len nesníval o tom, že budem testovať elektromobily. Ako petrolhead mám stále voči elektrine silný odpor. Ale práve vďaka elektromobilom, ako je BMW i4 M50, idú veľmi rýchlo do ústrania. Pomedzi prsty mi prešlo kvantum elektromobilov, ale po tých rokoch v brandži je BMW i4 M50 prvým elektromobilom, nad ktorým som neohrnul a asi ani nikdy neohrniem nos!

Čísla hovoria samy za seba. Najvyšší kombinovaný výkon 400 kW (544 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 795 Nm s kapacitou batérie skoro 84 kWh zabezpečí patričnú radosť z jazdy. Veď zrýchlenie z 0 na 100 km/h je len za 3,9 s! S využitím základov ekonomickej jazdy prejdete s prehľadom viac ako 400 km, no pri využívaní potenciálu dojazdové číslo padá k 300 km.

Diskusia 2
  1. ja a ty Používateľ hovorí

    Ale tie ceny….nemám tlačiareň…a splácať pol života elektomobil môžem….ť

    1. Marek Pauco Používateľ hovorí

      vyzerá to tak, že aj na bežný obyčajný spaľovak bude pomaly treba vykradnúť banku…:/

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov