Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Subaru Outback 2,5i-T CVT ES Premium – Vernosť nadovšetko

Subaru Outback už od roku 1995 intenzívne pracuje na svojej neohrozenej povesti schopného oplastovaného zvýšeného kombi.

Vždy sa mi páčila idea vlastniť zvýšený kombík s pohonom všetkých štyroch kolies. Subaru Outback je v tejto triede výnimočné. Okrem toho, že patrí medzi priekopníkov segmentu, tak má unikátny pohon, ktorý nenájdete u konkurencie.

Roky podobné  

Subaru Outback neuznáva dizajnové experimenty. Základom je generačná podobnosť a s ňou spojená funkčnosť. S tým sa viaže aj vysoká svetlá výška 213 mm, ktorou stojí vysoko nad konkurenciou, dokonca vyhráva aj nad mnohými SUV. Plynulé krivky a línie, sem-tam prelis, masívne čierne plasty, nič, čo by po rokoch pôsobilo rušivo. Práve naopak, všetko je funkčné a elegantné. Navyše, auto je skutočne veľké, hoci sa tak nezdá. S dĺžkou 4,87 m je o pár milimetrov dlhšie než Škoda Superb Scout. V súvislosti s dĺžkou je pre mňa zaujímavé, že dlhý kombík neponúka ani pri vrcholnej verzii parkovacie senzory vpredu. Ich prácu supluje predná a pravá bočná kamera v spätnom zrkadle. Vzadu našťastie sú senzory aj varovanie na auto blížiace sa zboku. Z praktického hľadiska oceňujem aj zabudované preklápateľné strešné lyžiny, čiže nie je potrebné kupovať samostatné prídavné priečinky na strešný box či nosič športového náčinia.

Bezpečnosť a komfort

Mám rád japonskú filozofiu. Strohý luxus. Jednoduchá analógová prístrojová doska, v strede menší displej, k tomu volant s obrovským množstvom tlačidiel, ale za to logicky usporiadaných mne absolútne vyhovuje. Tomu sekunduje obrovská vertikálna obrazovka, kde niektoré kľúčové povely viete zmeniť aj hardvérovým tlačidlom. Ja som fakt celkom spokojný. Luxusnú atmosféru na palube podčiarkuje opticky prenádherné dvojfarebné kožené čalúnenie, škoda len, že to výrobca v cenníku nedotiahol aj k odvetrávaniu predných sedadiel.

Subaru Outback má plejádu aktívnych bezpečnostných systémov. Za zmienku určite stojí systém DMS, ktorý monitoruje vodiča a upozorňuje ho na to, aby sa venoval šoférovaniu a nepozeral kade-tade. Navyše, dokáže rozpoznať vodiča a podľa toho prispôsobiť pamäť sedadla, vonkajších zrkadiel, klimatizácie či infotainmentu.

Nie je pre každého

A ani nikdy nebude. Benzínový plochý štvorvalec bez turba je jediný motor v ponuke. Na americkom trhu agregát s totožným objemom ponúka až 182 koní a okrem toho je dostupný aj s 2,4-litrovým turbodúchadlom preplňovaným motorom so solídnym výkonom 260 koní. No v Európe o takomto luxuse môžeme len snívať. Dôvodom sú prísnejšie emisné normy.

Prečo nie je pre každého? Mnohí vodiči sú rozmaznaní spotrebou naftových konkurentov. Poviem len toľko, že z hľadiska spotreby paliva Subaru Outback ani nenadchne, ani nešokuje v negatívnom zmysle. Proste papá toľko, koľko som od neho aj reálne očakával. Priemerná spotreba paliva v meste oscilovala na 10,3 l/100 km. Pripomeňme, že máme dočinenia s veľkým, rodinným a priestranným kombi s mimoriadne vysokou svetlou výškou vybaveným v súčasnosti zriedkavým stálym pohonom 4×4 Symmetrical AWD. Auto váži takmer 1,7 tony. Pokojnou jazdou môžeme s istotou ísť dole a pri behačkách po okreskách sa spotreba posunula na 7,4 l/100 km. Na druhej strane, pri ostrejšom tempe to môžu byť bez problémov hodnoty 12 či dokonca 13 litrov na 100 km. Nádrž má 63 litrov a prejdete cca 600 km.

Na asfalte si Subaru Outback vedie veľmi dobre. Poskytuje vysoký komfort bez ohľadu na kvalitu spevneného povrchu. Vďaka pneumatikám 225/60 R18 sa nezľakne väčších dier, priecestí či spomaľovačov. Akúkoľvek športovejšiu jazdu však uhasí CVT prevodovka a nakláňanie karosérie v zákrutách. Skutočná zábava sa začína až vtedy, keď opustíte spevnené cesty. Vtedy sa Subaru Outback s vysokou svetlou výškou, mäsitými pneumatikami a permanentným pohonom 4×4 cíti ako ryba vo vode.

Darmo, je to jedinečné auto v jedinečnej triede.  

Čo treba uznať

  • Všadeprítomná pohoda a príjemnosť.

Čo nám chýbalo

  • Širšia paleta motorov po vzore USA.

Čo nás prekvapilo

  • Chýbajúce predné parkovacie senzory.

Modely Subaru vás určite oslovia nielen pohonom 4×4, ale aj cenou!

Subaru Outback 2,5i-T CVT ES Premium

  • Cena (základ/test) 41 250/49 090 €
  • 5 rokov alebo 200 000 km

Motor

  • atmosférický zážihový B4/16V, zdvihový objem valcov 2 498 cm3, max. výkon 124 kW (169 k) pri 5 000 – 5 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 252 Nm pri 3 800 ot.min-1.  Emisie CO2 193 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,2 s, vmax = 193 km/h, spotreba WLTP/test 8,6 /9,5 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – áno
  • USB-A – 3x
  • USB-C – 1×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 11,6
  • Batožinový priestor: 561 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov