Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Kawasaki Versys 1000 SE – Neviete plánovať výlety? Máme riešenie

Kawasaki Versys 1000 SE je univerzálna mašina, s ktorou objavovanie nových ciest a zákrut nadobúda nový rozmer.

Iste viete, že Kawasaki Versys je na trhu už nejaký ten rôčik. Modelový rok 2023 vo fabrike mierne modifikovali predovšetkým preto, aby ste spoločné dlhé vzdialenosti zvládli s vyššou dávkou istoty, pohodlia a nadšenia. Vylepšeniami inžinieri poslali charakteristickú všestrannosť opäť o trochu ďalej.

V typickej zelenej farbe si Kawasaki Versys 1000 nepomýlite so žiadnou konkurenciou. Možno len s menšou verziou s objemom motora 649 cm3. Pri Kawasaki Versys ma vždy fascinoval totožný priemer diskov. Predné a zadné koleso majú zhodných 17 palcov, čo v triede Adventure Tourer nie je úplne typické. Bežne totiž predné koleso býva v tejto triede o pár palcov väčšie než to zadné. A má to svoj cieľ, Versys je totiž stvorený tak, aby exceloval na vozovke. Aj preto predný disk kotví dvojicu 310 mm kotúčov, ktoré pevne, isto a bez únavy zastavujú radiálne štvorpiestikové strmene. Vzadu sa o spomalenie postará jeden 250 mm kotúč s jednopiestikovým strmeňom.

Na moment sa pristavím aj pri predných svetlometoch. Tie mierne modifikovali a čo je dôležité, aj jasnejšie žiaria. Ak si k tomu prirátame funkciu náklonových svetiel, ak by ste náhodou nevedeli, tak sú to tie rozmerné vertikálne svetlá pri chladiči, ktoré vám prisvetlia zákrutu. Jazda v noci je vďaka nim príjemná a bezpečná.

KECS

KECS technológia slúži na zvýšenie pohodlia a  posilnenie pôžitku z každého prejdeného kilometra. Skratka označuje systém elektronického pruženia, ktorý ako prvé využíva technológiu s názvom Skyhook od firmy Showa. Predstavte si pomyselné háky podporujúce odpruženú hmotnosť motocykla a zároveň modulujúce tlmiacu silu pruženia tak, aby kolesá mohli sledovať poklesy a nerovnosti, pričom udržiavajú vertikálnu polohu motocykla s minimálnou odchýlkou. Motorka je naozaj pri jazde veľmi istá a stabilná. Dokonca by som povedal, že v niektorých momentoch odpúšťa a zároveň pomáha ťahať z kaše pri nečakanej zhoršenej situácii na ceste.

Dýchajúce valce

Versys 1000 je v rámci triedy špecifický aj radovým štvorvalcovým motorom, ktorý má nádhernú charakteristiku a poskytuje výkon v širokom rozsahu otáčok. Slušnú porciu krútiaceho momentu v nízkom a strednom rozsahu pod zadkom cítiť. Práve vďaka naladeniu motora si môžete užiť krátke trasy v brutálne rezkom tempe, a tiež aj umiernenejší štýl jazdy na nikdy nekončiacich roadtripoch. Každé otočenie plynu pohladí vaše srdce a stavia chĺpky a vy si takmer určite budete veľmi často hľadať rôzne dôvody na to, aby ste z motorky nezosadli. K tomu ešte fenomenálny obojsmerný Quickshifter znamená len jedno. Na páčku spojky zabudnete a spomeniete si na ňu len pri zastavovaní a rozbiehaní!

3+1

Versys ponúka 3 predvolené jazdné režimy Sport, Road a Rain, ktorých význam asi netreba opisovať. Zmenu odozvy na elektricky ovládaný plyn je skutočne cítiť. Samozrejme, trochu sa menia aj ostatné charakteristiky motorky, ktoré si jazdec navyše môže individuálne prispôsobiť v ďalšom manuálnom režime Rider. Vstúpite doň a naskytne sa vám možnosť širokého nastavenia motocykla – výkon motora, resp. nástup výkonu, je v dvoch možnostiach, trakčnú kontrolu viete úplne vypnúť alebo nastaviť v troch úrovniach a vyššie spomenuté adaptívne pruženie je zas v troch režimoch od mäkkého cez normálne až po tvrdé. Nesmiem zabudnúť ani na ďalšiu separátnu funkciu – elektricky nastaviteľné predpätie zadnej pružiny, ktoré využijete pri zaťažení motorky, aby bola jazda optimálna aj vtedy, keď nejazdíte sám.

Čo treba uznať

  • Vynikajúca ochrana pred vetrom.

Čo nám chýbalo

  • USB konektor, vyhrievané sedadlo.

Čo nás prekvapilo

  • Veľmi ľahká manipulácia.

Test: Kawasaki Vulcan S MY2023 – Čierny jazdec

Kawasaki Versys 1000 SE

Cena a záruka

  • 12 995 / 17 695
  • Záruka: 2 roky bez obmedzenia km.

Motor

  • Kvapalinou chladený R4/16V, zdvihový objem valcov 1 043 cm3, max. výkon 88,2 kW (120 k) pri 9 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 102 Nm pri 7 500 ot.min-1. Emisie CO2 127 g/km.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 253 kg, vmax= 217 km/h, spotreba výrobca/test 5,0/5,9 l/100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov