Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Renault Austral 1,33 160k Iconic Esprit Alpine – Sila okamihu

Renault Austral má silný dizajn zvonka, ešte silnejší zvnútra, ale má aj jednu slabinu.

Tvarom exteriéru, viac než len príjemným interiérom, intuitívnym ovládaním multimediálneho systému s horizontálne orientovanou 12-palcovou obrazovkou, svetlou výškou 18 cm môže, či doslova musí v segmente zamiešať karty. A to aj s tým, že má poháňané iba kolesá prednej nápravy.

Nemýľte sa, stupeň Esprit Alpine nemá nič spoločné so športovosťou značky Alpine, je to len šikovný marketingový ťah označujúci top výbavu, pre ktorú je charakteristické okrem iného modré prešívanie interiéru. Extrémne sa mi páči aj rozmerná rukoväť na stredovom tuneli, ktorá v zdanlivo nemá žiadnu funkciu voliča. V skutočnosti je opierka zápästia pri ovládaní dotykového displeja a okrem toho všeobecne veľmi praktická opierka pravej ruky. Pred ňou som naplno využil miesto na smartfón s indukčnou nabíjačkou.

Interiér má svoju atmosféru, ktorá ma pohltila. Môžu za to detaily, akými sú napr. malé tesnenie na delenom otváraní prednej stredovej opierky či trikolóra na volante, alebo francúzska vlajka na bokoch sedadiel. Čo sa mi nepáči? Veľmi veľa čiernej lesklej farby, a to aj na strope v oblasti vnútorného osvetlenia, či fakt, že vyhrievaný hranatý volant má v spodnej časti alcantaru, čo sa z pohľadu potu a mastnoty na rukách bude ťažko udržiavať čisté.

Zadný rad sedadiel je posúvateľný o 16 cm, kufor je kompletne kobercový, bez plastov, pod jeho dnom je rezerva, kvantum príručných odkladacích priestorov.

Obrazovky a multimédiá

Dvojica 12-palcových displejov je v aute dominantná. Využívajú systém Android Automotive, nemýľte si to do budúcna s Android Auto. Automotive je v podstate ďalší smartfón, a ak ste doteraz pracovali s Androidom v mobile na dennom poriadku, nebudete mať problém sa zorientovať. Je to pekne logicky zvládnuté a všetko na pár klikov dosiahnuteľné. Navyše s veľmi peknou grafikou. Osobne by som zvážil príplatok za head-up displej. Stojí cca 600 eur, čo nie je málo.

Podvozok

V prvom rade si povedzme, že Austral ani v takmer plnej výbave nie je na dnešné pomery ťažké auto. Váha testovaného kusu je 1 540 kg. Nenesie teda so sebou množstvo vytlmení, a to je možno trochu na škodu v porovnaní s konkurenciou. Najviac však hučí aerodynamicky od spätných zrkadiel vo vyšších rýchlostiach. Napriek tomu je ten fenomenálny podvozok aj na veľkých kolesách príjemne mäkký. Ani s cestami „samá jama“ nemusí bojovať.

12 voltov

1,3-litrový motor už poznáme. Má hliníkový blok, plazmou nanášanú oceľ na stenách valcov a rozvodovú reťaz. V Australe je navyše podporovaný 12-voltovým mild-hybridným systémom. My sme si vyskúšali silnejší z dvojice mild-hybridov, a poviem vám, na bežné jazdenie to viac než stačí, ale pri predbiehaní s naloženým autom už cítiť výkonový deficit. Motor spolupracuje CVT prevodovkou, v skutočnosti sa však ani v najmenšom nespráva tak. Práve naopak, máte pocit, že jazdíte v aute s klasickým automatom. Výborne!

Achillovou pätou inak veľmi vydareného auta je, ako správne tušíte, spotreba. Výsledný priemer 8,5 l/100 km nie je žiadne terno. A to ešte v chladnom meste môže spotreba vystreliť aj ku 10 l/100 km. 

Čo treba uznať

  • Vydarený kompromis ovládania tlačidlami a dotykmi.

Čo nám chýbalo

  • Priaznivejšia spotreba, viac sily.

Čo nás prekvapilo

  • Vysoká príjemnosť prevodovky typu CVT.

Renault Clio – Nová tvár, nový esprit

Renault Austral 1,33 160k Iconic Esprit Alpine

Cena (základ/test) 30 400/43 650 €

5 rokov alebo 100 000 km,

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 333 cm3, max. výkon 116 kW (158 k) pri 5 200 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 270 Nm pri 1 800 – 3 750 ot.min-1.  Emisie CO2 140 –  147 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,7 s, vmax = 175 km/h, spotreba WLTP/test 6,2 –6,5/8,5 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12
  • Batožinový priestor: 487-575 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov