Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Honda Forza 125 Special Edition – Veľkosťou sa to len začína

Honda Forza 125 je veľký skúter s malým motorom.

Potrebujete ekonomické dvojkolesové presúvadlo, pretože nechcete strácať čas v zápchach ale nemáte vodičák na motorku? A navyše máte vysoké nároky? Vyskúšajte Hondu Forza 125, na ktoré vám stačí vodičák skupiny B, teda na osobné auto. Pri nej doslova platí, že aj s malým gašparkom sa dá hrať veľké divadlo.

Ešte krajšia

Dizajn prudko zatraktívnili. Poznávacím znakom je modernejšie a elegantnejšie predné LED svetlo. Šikovnejšie oko si všimne aj trochu ostrejšie línie a pozmenené koncové svetlo. Tohtoročnou novinkou je verzia Special Edition, na ktorú sa práve pozeráte. Tej dali do vienka sivú matnú farbu a červeno-bordové kolesá. Na túto farbu nadväzujú okraje ciferníkov polodigitálnych budíkov. Aj tie sú trochu iné a hlavne majú o trochu väčší stredový displej. Súčasťou edície je aj červené prešívanie sedadla a dekor

Kráľovná mesta

Forza má za tie roky silné renomé. Začnem však tým najhlavnejším. Aj napriek tomu, že sa bavíme o veľkom skútri, tak by som ju prirovnal k bicyklu. Nemyslím to však hanlivo, ale pochvalne. Je totiž extrémne obratná, ľahko s ňou manipulujete a klopíte ju ako pierko.

Netreba ju nejako presviedčať ani ju prehovárať, či prosiť. Aj jazdec amatér si na ňu po pár kilometroch rýchlo zvykne, doslova s ňou splynie v jeden organizmus. Do extrémne ľahkej manipulácie som sa hneď zamiloval. A motor? Autám pri odpichu z križovatke vďaka CVT prevodovke utečiete ako gáfor. A ak so silnejšími strojmi nemáte skúsenosti, určite väčší motor nepotrebujete.

Ups

Verziu Special Edition môžete mať len v sivej matnej farbe. Farba je to nádherná, moderná a naozaj sa vám bude páčiť aj naživo. Nechcene však maskuje atraktívne tvary dynamickej kapotáže. Osobne ma trochu trápi čierna lesklá farba v blízkosti odkladacích miest na nohy.

Extrémne rýchlo sa škriabe. A to som mal na sebe mototopánky a motorifle, ktoré by tento exponovaný element nemali poškriabať ani v kombinácii s prachom, takže hneď v momente kúpy lepte číru ochrannú fóliu.

Test: Honda ST125 DAX – Nostalgia II

Čo treba uznať

  • Ľahká manipulácia za jazdy aj za stoja.

Čo nám chýbalo

  • Možno len štartovanie dotykom na tlačidlo – easy start.

Čo nás prekvapilo

  • Vynikajúca spotreba paliva.

 

Honda Forza 125 Special Edition MY23

Motor

  • Kvapalinou chladený jednovalec/4V, zdvihový objem valcov 124,9 cm3, max. výkon 10,7 kW (14,5 k) pri 8 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 12,3 Nm pri 6 500 ot.min-1. Emisie CO2 54 g/km.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 162 kg, vmax= ~108 km/h, spotreba výrobca/test 2,4/2,2 l/100 km.
Diskusia 1
  1. Milan Jamborek Používateľ hovorí

    Na diaľnice slabý motor na tak ťažký skúter,a do mesta dosť široký na predbiehanie medzi autami.

Odpovedať na Milan Jamborek
Zrušiť odpoveď

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov