Test: CFMOTO 800MT Touring – Cesty aj necesty
CFMOTO 800MT Touring vám dá pocit, že ste skutočný chlap...
Foto: Marek PAUCO
Cestné endurá prežívajú v Európe za ostatné roky obrovský boom, prakticky každý dôležitý výrobca má svoje horúce želiezko. Aj v rámci cestných endúr sa však požiadavky zákazníkov líšia, a to diametrálne. Jednotlivé značky sa preto snažia ponúkať aj v rámci jedného modelového radu rôzne verzie. Ani CFMOTO nie je výnimkou a svoje stredne veľké cestné enduro 800MT ponúka v troch verziách – Sport, Touring a Explore. Sport je určený pre tých, ktorí sa do terénu osmelia len občas, aj to len na nejakú poľnú cestu a pod. Touring je už pre tých, ktorí sa terénu nezľaknú, radi si ho vychutnajú a Explore pre tých, ktorí to s terénom myslia vážne a zároveň hltajú kilometre ako ťava vodu.
Kopec vecí navyše
Verzia Touring je o 1 233 eur drahšia ako Sport, ale za tie peniaze dostanete „poriadny kus železa viac“. Dostávate vypletané kolesá elegantnej zlatej farby, poriadny hliníkový kryt motora, žiadnu plastovú atrapu, takže prípadný kontakt s balvanom, pňom či niečím podobným prežije motorka bez ujmy. Dostávate aj vyhrievané rukoväte riadidiel, kryty rukovätí, tlmič riadenia, vyhrievané sedlo, obojsmerný quickshifter, hlavný stojan. A samozrejmosťou je padací rám s prídavnými svetlami, ktoré má aj verzia Sport.
Musím zdôrazniť, že padací rám pôsobí pevno, je uchytený vo viacerých bodoch a spolu s „hrotmi“ uchytenia je extra široký, takže keď nedajbože padnete, tak vám motorka neprivalí stehná či nohy. Testovaná motorka mala navyše množstvo prvkov, ktoré z nej robili na pohľad aj fyzicky skutočného dobrodruha ciest aj off-roadu. Spomeniem hliníkovú ochrannú krytku nádržky brzdovej kvapaliny či súpravu originálnych hliníkových boxov. Zaujímavosťou CFMOTO 800MT je nielen sledovanie tlaku v pneumatikách, ale aj teploty vzduchu v nich.
Motor má korene v rakúskej značke KTM. Nízke otáčky mu veľmi nevoňajú, ba dokonca ešte aj v otáčkach okolo 3 500 ot.min-1 sem-tam „zakucká“, no z oblasti 5 000 až 6 000 ot.min-1 akoby vypľul sadze a zhlboka sa nadýchol. Vtedy chytí mohutný záťah a ťahá ako býk až za hranicu 9 500. 800MT má dve motorové mapy – Rain a Sport, pričom zmena medzi nimi je gigantická. Škoda len, že medzi nimi neprepínate priamo nejakým tlačidlom, ale cez menu palubného počítača.
Jednoducho veľký
Hoci objemom motora patrí CFMOTO 800MT do strednej triedy, veľkosťou patrí k tým väčším, povedal by som, že pocitovo až k najväčším. A to znamená dve veci. Po prvé máte výbornú a nesmierne pohodlnú pozíciu na motorke. Sedadlo je veľké, riadidlá sú extrémne široké a patrične vysoko, takže telo máte vzpriamené, paže sú naširoko. Čerešničkou na torte ergonómie sú kontinuálne nastaviteľné páčky spojky a prednej brzdy. Po druhé máte pocit, že ste skutočný chlap. Široký úchop riadidiel, vysoký plexištít, vysoko umiestnený kokpit a mimoriadne široká nádrž dávajú pocit, že ovládate poriadny kusisko motorky a to predsa nemôže zvládnuť hocikto.
Motorka síce váži 231 kg, no veľmi dobre ju maskuje. Do a zo zákruty ide ochotne a sebavedomo, na mieste zasa viete motorku poriadne uchopiť, takže tú hmotnosť máte lepšie pod kontrolou.
Záver
CFMOTO má neskutočný dizajn, ktorý musí každého priaznivca turistických strojov chytiť za srdce. Zaujme však aj technicky. Na druhej strane, značka si za svoj produkt pýta adekvátne peniaze, verzia Touring bez príplatkových prvkov stojí 10 849 eur.
Výkrik: Za 5 – 6 000 ot.min-1 má motor mohutný záťah.
Čo treba uznať
- Veľmi slušný pocit z kvalitného stroja.
Čo nám chýbalo
- Intuitívnejšie ovládanie menu.
Čo nás prekvapilo
- Motor má naozaj rád vyššie otáčky.
CFMOTO 800 MT Touring
- Cena a záruka
- 9 550/11 596
- Záruka: 5 rokov alebo 40 000 km.
Motor
- Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 799 cm3, max. výkon 67 kW (91 k) pri 9 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 77 Nm pri 7 500 ot.min-1. Emisie CO2 120 g/km.
Jazdné výkony
- Pohotovostná hmotnosť 231 kg, vmax= 195 km/h, spotreba výrobca/test 5,0/5,8 l/100 km.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov