Tunel Branisko dostane druhú rúru, je tu však problém
V aktualizovanom harmonograme prípravy a výstavby cestnej infraštruktúry sa okrem iných dôležitých diaľničných ťahov nachádza aj projekt prípravy druhej rúry tunela Branisko na diaľnici D1.
Tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti prebieha, vyhodnotenie očakávame koncom leta. V rámci prípravy druhého profilu tunela Branisko bude nasledovať spracovanie zámeru EIA a proces zabezpečenia projektovej dokumentácie, územného a stavebného konania.
Tunel Branisko je prvým diaľničným tunelom na Slovensku a má obojsmernú prevádzku v jednej rúre. Je súčasťou úseku D1 Beharovce – Branisko nachádzajúceho sa na severovýchode Slovenska, medzi okresmi Levoča a Prešov. Celý ťah diaľnice D1 je súčasťou európskeho cestného ťahu E50.
Tunel Branisko v číslach
- Priemerná dopravná intenzita: 16.000 vozidiel za 24 hodín
- Dĺžka: takmer 5 kilometrov
- Výška: 4,5 m (nad chodníkmi 2,2 m)
- Šírka: 7,5 m
- V prevádzke od roku 2003
- Najvyššia povolená rýchlosť: 80 km/h
- 13 priečnych prepojení s únikovou štôlňou
- 6 núdzových zálivov
- 22 SOS kabín
Zdroj: NDS
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov