Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Volkswagen Golf GTI 2,0 TSI 6ºMT – Nedajme si ho!

Volkswagen Golf GTI je pojem, legenda, kult. Nedovoľme mu len tak odísť do zabudnutia!

VW GOLF 2.0TSI GTI 245k

Mesačne za: 489€ vrátane poistenia*

S výhodným financovaním cez VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES
S akontáciou od 10% do 40% a dĺžkou splácania od 2 do 5 rokov. Typ financovania: VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)

  • Cena testovaného vozidla: 42.280 €
  • Akontácia: 30% (12.684 €)
  • Výška úveru: 29.596 €
  • Dĺžka splácania: 48 mesiacov
  • Posledná navýšená splátka: 21.373 €
  • Značkové VW poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od ceny vozidla a aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. VW nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.

Vypočítaj si svoju splátku: MOJA SPLÁTKA VW

Chcete si ešte na pár rokov užiť každú jednu jazdu? Musíte sa rozhýbať a dopriať si jeden z posledných ostrejšie orientovaných hatchbackov. Zámerne nepíšem hot-hatch, lebo GTI už prakticky 20 rokov nestojí na vrchole ponuky hot Golfov. Tam, asi viete, tróni výkonnejšie ultimátnejšie „R-ko“, ale to má pohon všetkých kolies a automatickú prevodovku.

V modelovom rade však má svoje pevné miesto aj GTI. Má pomerne silný spaľovací motor bez elektrifikácie, pohon predných kolies a je stále k dispozícii s manuálnou prevodovkou a elektronicky riadený samosvorný diferenciál VAQ je súčasťou štandardnej výbavy. Diferenciál pomocou hydraulického čerpadla viaclamelovej spojky môže „uzamykať“ v niekoľkých krokoch až po 100 %. Údaje na to dostáva od riadiacej jednotky stabilizačného systému ESP.

Hlavne decentne

GTI nikdy nebolo postavené štýlom „všetky oči na mne“. Od bežného Golfu sa GTI vždy líšilo len decentne… s výnimkou limitovaných verzií. Tie už boli občas, citlivo povedané, drsnejšie. Z tejto idey jednoduchosti tvarov vychádzali aj pri ôsmej generácii. Priaznivci vedia, že GTI už v počiatkoch výroby, teda takmer pred polstoročím, malo červené akcenty na maske chladiča. Tradíciu nezmenili. K tomu sekunduje masívnejší nárazník s veľkou mriežkou. Moja testovacia verzia mala príplatkové hmlovky, ktoré predné partie výrazne oživujú. Disky kolies môžu byť od 17- po 19-palcové. Zlatým stredom sú 18-ky, aké sú aj na testovanom modeli.

Volant, sedadlo, páka

Spolu s príplatkovými adaptívnymi tlmičmi je naladenie podvozka príjemne tuhé, žiaden kostitras. K spomínanej tuhosti podvozka má auto pocitovú tuhú a presnú kulisu manuálnej 6-stupňovej prevodovky. Rýchlosti skáču jedná báseň, je jedno, či som sa pohyboval v pomalej kolóne alebo na kľukatých okreskách.

Čo by som možno po stránke emócií k pohonu a jazde trochu zmenil? Jednoznačne by som chcel hlasnejší razantnejší výfuk. Zvukovo mi totiž Golf GTI prišiel sterilný, aj keď zmena zvuku v športovom naladení je počuteľná. K slušnému záťahu si tento motor jednoducho pýta rezkejší zvuk. Ale to je len a len moja preferencia.

Nie taká nudná precíznosť  

GTI s manuálnou prevodovkou okúzli všestrannosťou a ovládaním na ceste. Navyše vás dokáže postupne posúvať vlastné limity. Je to veľmi príjemné športovo ladené auto na každý deň, ktoré bude robiť radosť a zároveň nebude žrať všetko vo svojom okolí. A úplná bomba je jeho cena – iba 42 280 eur za takéto auto v dnešných dňoch bezkonkurenčná.

Čo treba uznať

  • Ide presne v stopách predchodcov.

Čo nám chýbalo

  • Bezkľúčové odomykanie dverí, vyššia ergonómia ovládania.

Čo nás prekvapilo

  • Existuje aj verzia bez adaptívneho pruženia DCC.

Volkswagen Golf GTI Clubsport – Nürburgring kdekoľvek

Volkswagen Golf GTI 2,0 TSI 6ºMT

  • Cena (základ/test) 23 090/42 280 €
  • 2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 180 kW (245 k) pri 5 000 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 370 Nm pri 1 600 – 4 300 ot.min-1.  Emisie CO2 169 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 6,4 s, vmax = 250 km/h, spotreba WLTP/test 7,4/8,5 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 0x
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10
  • Batožinový priestor: 374 dm3

VW GOLF 2.0TSI GTI 245k

Mesačne za: 489€ vrátane poistenia*

S výhodným financovaním cez VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES
S akontáciou od 10% do 40% a dĺžkou splácania od 2 do 5 rokov. Typ financovania: VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)

  • Cena testovaného vozidla: 42.280 €
  • Akontácia: 30% (12.684 €)
  • Výška úveru: 29.596 €
  • Dĺžka splácania: 48 mesiacov
  • Posledná navýšená splátka: 21.373 €
  • Značkové VW poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od ceny vozidla a aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. VW nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.

Vypočítaj si svoju splátku: MOJA SPLÁTKA VW

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov