Nová Toyota C-HR je krajšia a praktickejšia ako doteraz
Nechýba hybridný aj plug-in hybridný pohon, dostatok priestoru pre celú rodinu, ale najdôležitejším parametrom je dramatický dizajn.
Kompletka so všetkým, čo potrebujete. Toyota C-HR biola prvým modelom, ktorý komunikoval novú stratégiu automobilky, ktorý sa rozhodla využiť efekt atraktívneho dizajnu. Heslo Toyoty to vystihuje najlepšie – štýl ako hlavný nákupný dôvod. Emócie v dizajne napomáhajú dizajnu (Kiež by toto vedeli súčasní dizajnéri BMW). Úspech na seba nenechal dlho čakať a dnes si model C-HR môže pripísať 754 tisíc predaných kusov. Palec hore a potom, čo sme sa naživo zoznámili s druhou generáciou môžeme povedať, že tieto čísla určite porastú.
Najmä preto, že Toyota nie je fixovaná na jeden druh pohonu, nerobí plány na urýchlené a často neuvážené prezbrojenie ponuky na elektromobily, ale chce ponúknuť alternatívy pre všetkých. Preto nebudú chýbať hybridy, klasický spaľovací pohon, palivové články využívajúce vodík. Toyota nie je dogmatická, ale praktická.
Štýl ako predajný argument
A taká je aj Toyota C-HR. Teda pridáva aj toľko spomínaný štýl a dizajn. V decembri milulého roka ukázala štúdiu C-HR Prologue a dnes pred nami stojí ešte krajší sériový model. Model využíva platformu TNGA-C, podobne ako Prius. Rozmery zatiaľ nepoznáme, z osobnej skúsenosti môžeme povedať, že bude väčšia a budete to vnímať. Kým prvú generáciu označovala Toyota ako kupé, tentoraz hovorí o „superkupé“. Hranaté tvary vyniknú na svetle, uvedomíte si ako že všetky prvky na aute sú vyvážené. Karoséria ladí s detailami, veľkosť kolies ideálne dopĺňa tento koncert dimenzií. Dizajnérske centrum ED2 odviedlo skvelú prácu. Futuristická predná časť s úzkymi prednými svetlometmi je vyzbrojená LED technológiou, zadná časť si vzala inšpiráciu z modelu Aygo, ale ak sa vám takéto prevedenia nepáči, môžete si objednať jednofarebnú karosériu. Efektným prvkom je svietiaci nápis C-HR, ktorý vynikne najmä v noci, nechýba mohutný strešný spojler, ktorý pomáha dynamike.
Dramatický charakter má aj interiér, ktorý sa orientuje na vodiča a poskytuje mu absolútnu kontrolu nad situáciou. Najmä vďaka klasickým tlačidlám, ktoré nezmizli z interiéru a nájdete ich na klimatizácii ako aj na volante, či naľavo od volantu. Proste všade, kde ste na to boli aj doteraz zvyknutí. Palec hore a klobúk dole Toyota. Toto sa podarilo. A to je len úvod, racionálny rozmer doĺňa aj trvalá udržateľnosť vo forme materiálov z recyklovaného plastu, z ktorého je vyrobené napríklad čalúnenie interiéru. Neprichádzate ani o digitálne orgie vo forme 12,3-palcového digitálneho kokpit s troma druhmi zobrazenia a rovnako veľký infotainment v jej centre. Samozrejmosť je bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto cez kábel.
Aplikácia & Asistenčné systémy
Novinkou je digitálny kľúč, prípadne aplikácia MyT na diaľkové ovládanie funkcií vozidla, napríklad klimatizácie, či aktualizácia softvéru cez internet, ktorý je na palube tiež. Atmosféru v kabíne si zvolíte vďaka ambientnému osvetleniu so 64 farbami. Tam to ale nekončí, pretože Toyota prichádza s programom 24 meniacich sa odtieňov, zosynchronizovaných s každou plynúcou hodinou. Meditatívny charakter tak môžete využiť aj v prípade, že parkujete v noci.
Novinkou je automatické parkovanie alebo asistent pre potlačenie nechceného prudkého zrýchlenia. Systém jednoducho ignoruje nechcené stlačenie plynu v situácii, keď by mohlo dôjsť k zrážke. Napríklad ak pred vami stojí auto a vy stlačíte plyn mimoriadne intenzívne tak, že by došlo k zrážke. Inteligentný tempomat upravuje rýchlosť aj na základe dát navigácie a dopravného značenia.
Vyberte si motor
Chcete hybrid, silnejší hybrid, alebo plug-in hybrid so športovými jazdnými výkonmi? Na výber sú až štyri verzie. Základom je hybridný systém 1,8 Hybrid so systémovým výkonom 103 kW (140 k) a výkonnejší model využíva motor 2,0 Hybrid so systémovým výkonom 147 kW (200 k). Ten využíva vysokoúčinný atmosférický 4-valec Dynamic Force s Atkinsonovým cyklom.
Výkonnejší variant ponúkne aj pohon oboch náprav s označením AWD-i. Z technického hľadiska ide o elektronický systém 4×4, takže priame spojenie oboch náprav prostredníctvom kardanu neexituje. Zadnú nápravu poháňa elektromotor. Výkon bude identický. Toyota navyše informovala o otm, že konštruktéri pracovali nielen na dynamike, ale aj na zvukovom prejave motora. Ten bude viac zosynchronizovaný s akceleráciou ako aj s okamžitou rýchlosťou.
Najsilnejší variant ponesie označenie 2,0 PHEV. Je to plug-in hybrid, ktorý poskytuje maximálny systémový výkon na úrovni 162 kW (220 k). Kapacitu batérie je identická s tou, ktorú používa 13,6 kWh akumulátor. To by malo postačiť na dojazd na úrovni 50 kilometrov. Trojstupňová rekuperácia využíva dáta navigácie tak, aby bola čo najefektívnejšia. Absolútnou novinkou je zónové monitorovanie. Ak sa vozidlo dostane do bezemisnej zóny, automaticky prepne do elektrického módu, samozrejme za predpokladu, že v batérii je dostatok energie.
Už onedlho si môžete Toyotu C-HR rezervovať a prvé dodávky prebehnú koncom tohto roka, pričom presné dátumy výrobca ešte len potvrdí. Ak máte radi limtované edície, nezabudnite si objednať verziu Premiere Edition, ktorá bude vychádzať aj zo športovo ladenej verzie GR Sport so sieťovaným vzorom masky, 20-palcovými kolesami, športovými sedadlami či špecifickým čalúnením s logami GR na opierkach hláv. Chýbať nebude aparatúra JBL alebo head-up displej. Ozaj, máte už vybratú vašu farebnú kombináciu?
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov