Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Kia XCeed 1,5 T-GDI 7DCT GT-line – Dopriali jej málo, no dáva veľa

Kia XCeed so zmenami kričí, aj keď nechce kričať. A nie je to len výraznými farbami!

Štýlový kompaktný crossover Kia XCeed prešiel nedávno malou modernizáciou. Estetických zmien jej dopriali pomenej, no výbavu doplnili o známy stupeň GT-line.

V športovom strihu

XCeed dostal nové predné LED svetlá, prepracovanú mriežku chladiča a inovovaný predný nárazník. Mimochodom, všimli ste si? XCeed po modernizácii už nemá predné hmlové svetlá samostatne. Implementovali ich vo vyšších výbavách do hlavných predných svetlometov. Práve uhladením nárazníka dosiahli nižší odpor vzduchu. Na ostatné zmeny karosérii už potrebuje človek šikovnejšie oko. Neviete, kam sa pozrieť? Poradím vám, zamerajte sa na nový zadný difúzor.

XCeed ide v krokoch ostatných modelov, a teda ani tu po novom nesmie chýbať čoraz populárnejšia a na oko ostrejšia a športovejšia verzia GT-line. Zvonku ju rozlíšili skutočne decentnými optickými zmenami, ako je napr. iná predná maska či trochu iný zadný difúzor v porovnaní s bežnými verziami. Hlavnou výsadou sú jedinečné nové koncové LED svetlá, ktoré imitujú včelí plast. Kontrast medzi výraznou zelenou farbou a tmavými svetlami vyzerá naozaj skutočne dobre.

Verzia GT-line je výnimočná aj vo vnútri. Nejeden človek mi dá po usadnutí za pravdu, že je nabitá slušnou dávkou emócii. A ani sa nemusí veľmi snažiť, aby hneď navodila športovejšiu atmosféru skrz anatomickejšie sedadlá, volant so skosenou spodnou časťou či čiernym stropom.

Magické tlačidlo

Z môjho pohľadu ma teší, že testovaný kus nie je ešte mild-hybrid. MHEV sú zatiaľ len naftové verzie. Kia sa tomu pri zážihových motoroch zatiaľ vyhýba, sesterský Hyundai už tak veľmi nie. To znamená, že ak sa rozhodnete pre manuálnu prevodovku, tak to nebude inteligentná manuálna iMT, ale tá s klasicky ovládanou spojkou. Všetky zážihové motory majú síce GPF filter, ale bez toho by už nespĺňali normy, takže či chcete alebo nie, nesmiete zabudnúť občas jazdiť svižnejšie alebo dlhšie trasy.

V bežnom jazdnom režime je auto naladené vzhľadom na porciu výkonu komótne. Pri preradení rýchlostných stupňov dvojspojkovou prevodovkou studeného motora som mal pocit, že auto sa vždy trochu viac pridusilo, našťastie len do momentu zahratia náplní na prevádzkovú teplotu. Navyše, jednoduchým tlačidlom môžete zmeniť režim na športový a vtedy je rozdiel extrémne cítiť. V elegantnom malom crossoveri sa odniekiaľ z hlbín vynorí citeľná zmena. Pod kapotou sa v momente splašia koníky, prevodovka začne pracovať inak, držať vyššie otáčky na nižšom stupni a na palube zrazu nasajete atmosféru úplne iného a hlavne pocitovo silnejšieho auta než v normálnom režime.

Čo treba uznať

  • Aj auto z kategórie „obyčajné“ môže slušne zaujať.

Čo nám chýbalo

  • Lepšie tlmenie hluku od kolies.

Čo nás prekvapilo

  • Výrazný rozdiel v športovom režime.

 

Test: Kia Picanto 1,0 T-GDi M5 X-line – Motorová myš

Kia XCeed 1,5 T-GDI 7DCT GT-line

Cena (základ/test)                                          19 590/32 513 €

Záruka                                                           7 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 482 cm3, max. výkon 117,5 kW (160 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 253 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 139 –  144 g/km

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,2 s, vmax = 208 km/h, spotreba WLTP/test 6,2– 6,4/7,2 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A –  1 x
  • USB-C – 2x
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Objem kufra: 426 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov